بهترین رستوران های تبریز

Razie Jabareh

02 June 2020

بهترین رستوران های تبریز


بهترین رستوران های تبریز

سلام به شما همراهان همیشگی سایت شیرازیاب..ممنون از حضورگرم شما..دراین پست شمارا به مطالعه مواردی ازجمله آدرس و شماره تماس و منو و… بهترین رستوران های تبریز  راهنمایی میکنیم..امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد..

بهترین رستوران های تبریز

رستوران جلالیتبریز، سردرود (15 کیلومتری تبریز)، خیابان امام، نرسیده به پمپ بنزین041-33296322
رستوران مدرنتبریز، مابین چهاراه شهناز و باغ گلستان، رستوران مدرن041-35567411
رستوران هتل پارستبریز، بلوار ائل گلی، جنب پارک ائل گلی041-33808549
رستوران سنتی شهریارتبریز، میدان ساعت، نبش خیابان تربیت041-35540057
رستوران بین المللی ایپک یولوتبریز، خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین041-35242848
رستوران دلستانتبریز، بلوار 29 بهمن، روبروی جام جم041-33330034
رستوران بام تبریزتبریز، اتوبان پاسداران، بعد از پل عابر پیاده، جنب مسجد عون ابن علی ( بالای کوه عینالی)041-32371333
رستوران مسعودتبریز، ولیعصر، خیابان شریعتی جنوبی، نرسیده به میدان مخابرات041-33323720
رستوران حاج رضاتبریز، میدان ساعت، بین سه راهی خاقانی و پمپ بنزین041-35263058
رستوران دکتر نیکتبریز، کوی ولیعصر، مابین فلکه مخابرات و خیابان عارف041-33338506
رستوران ائل گلیتبریز، خیابان شاه گلی، فلکه ائل گلی041-33845263
رستوران باغلارباغیتبریز، بلوار استاد شهریار، مجتمع تفریحی باغلارباغی041-33307500
سالن پذیرایی دلپسندتبریز، کوی ولیعصر، فلکه بارنج041-33323666

رستوران نم نم

تبریز، ابتدای خیابان دانشگاه041-33347772
رستوران آذرساتراپتبریز، ضلع غربی، میدان شهید فهمیده، شماره 66041-36568955
رستوران حاج محمد آشپزتبریز، خیابان امام خمینی، بالاتر از سه راه طالقانی، روبروی پاساژ سهند041-35534594
رستوران طوفانتبریز، کوی ولیعصر، خیابان فروغی041-33319744
رستوران یا علیتبریز، بازار، خیابان جمهوری اسلامی، روبروی پاساژ مستقیمی، زیرزمین041-35555969
رستوران سرین عسلتبریز، جاده تبریز- تهران041-36373135
رستوران و فست فود دنجتبریز، میدان بسیج، نبش کارخانه اطلس پود، کافی شاپ دنج041-36370332
رستوران شاندیزتبریز، ولیعصر، فلکه شریعتی، نبش فلکه041-33320965
رستوران سلامت سراتبریز، خیابان امام، بازار کبود، طبقه زیرزمین، پلاک 1041-35259045
رستوران هتل شهریارتبریز، اول جاده ائل گلی041-33291420
رستوران خانه سبزتبریز، میدان ائل گلی، کافه رستوران خانه سبز041-33809855
رستوران تبریزتبریز، خیابان آزادی، روبروی پادگان 21 حمزه041-35432778
رستوران آشپزخونه زعفرونتبریز، توانیر شمالی، جنب پل توانیر041-33272001
رستوران حاجی باباتبریز، 35 متری یاغچیان،  نبش 35 متری فردوس041-33865000
رستوران زعفرانتبریز، پاستور جدید، مابین فدک و باغشمال جدید، نبش كوی شهدای 28 دی041-33354220
رستوران ساراىتبریز، دروازه تهران، خيابان باختر041-33297066
رستوران بالیقتبریز، جاده ائل گلی، خیابان گلشهر، روبروی برج شهران041-33859294
رستوران حاجی عیسیتبریز، رشدیه، انتهای بلوار سروستان، اول خیابان لاله، جنب برج اورانوس اداره برق041-36607262
رستوران و کافی شاپ وحیدتبریز، ورودی شرقی تبریز041-36373651
تالارو رستوران پارمیداتبريز، کوی ولیعصرشمالی، انتهای خیابان شهریار، نرسیده به مدرسه آزادگان041-33310843
رستوران غذاهای دریاییتبریز، باغمیشه، بازار ماهی تبریز، رستوران غذاهای دریایی041-36661900
رستوران سنتی قائم مقامتبريز، خیابان ششگلان، خیابان توفیق041-35264662
کافه رستوران آرمانتبریز، خیابان امام، مابین بازار کبود و پاساژ ابریشم
041-35261531

رستوران تبریز2

رستوران تبریز2

رستوران

غذاخوری یا رستوران (به فرانسوی: Restaurant) نوعی بنگاه (مؤسسه)یا(واحد صنفی) است که در آن خوراک و نوشیدنی

ارائه و در همان‌جا صرف می‌شود. مطلوبیت خوراک ارائه‌شده، چیدمان مناسب و پاکی و تمیزی و… می‌تواند

در کیفیت رستوران و شهرت آن نقش مهم داشته باشد. گاه ممکن است که غذاخوری‌ها، بخشی از یک واحد بازرگانی

و جهانگردی بزرگ‌تر باشند، مانند فروشگاه‌ها و مهمانخانه‌ها.

انواع غذاخوری

غذاخوری‌ها از دیدگاه نوع مشتریان، بهای خوراک‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده، اغلب به دو دسته بخش می‌شوند،

دستهٔ نخست، غذاخوری‌های بی‌تکلف و ارزان‌قیمت‌اند که بیشتر مشتریانشان از باشندگان همان محل هستند

یا در همان محدوده کار می‌کنند. در این‌گونه غذاخوری‌ها، میهمانان مقید به رعایت آداب و رسوم ویژه‌ای نیستند

و بیشتر با لباس‌های معمولی و غیررسمی در غذاخوری حاضر می‌شوند. دستهٔ دوم غذاخوری‌های گران‌قیمت هستند.

در این‌گونه غذاخوری‌ها، بهای خوراک‌ها و خدمات بالاست و بسته به عرف و فرهنگ جوامع گوناگون، میهمانان با

پوشاک رسمی یا نیمه‌رسمی حضور می‌یابند.

ادامه..

ارایهٔ غذا در رستوران با همکاری همهٔ کارمندان رستوران انجام می‌شود. چینش ادوات غذاخوری، ارایهٔ منو و دریافت سفارش

از میهمانان و ارایهٔ غذا به ایشان، تحویل صورت‌حساب، دریافت وجه و در پایان مرتب‌ساختن و پیراستن میز از وظایف پادوهاست.

پخت غذا نیز از وظایف آشپزها به‌شمار می‌آید.

غذاخوری خویش‌یار یا سلف سرویس گونه‌ای از غذاخوری است که در آن خود میهمانان از خودشان پذیرایی می‌کنند.

هم‌چنین، غذاخوری‌ها ممکن است گونهٔ ویژه‌ای از خوراک‌ها را ارائه کنند، مانند خوراک‌های دریایی،

خوراک‌های گیاهی یا خوراک‌های ویژهٔ ملت‌ها و اقوام گوناگون. (مانند رستوران ایرانی، چینی، لبنانی و … .)

انواع غذاخوری در فرهنگ ایرانی

سفره‌خانه

سفره‌خانه یا سفره خونه گونه‌ای از رستوران با محیط و معماری سنتی ایرانی است که در آن خوراکهای سنتی ایرانی پخت و ارائه می‌شود.

طباخی

طباخی (در اصطلاح عامیانه: کله‌پزی) گونه‌ای از غذاخوری سنتی ایرانی است که در آن غذاهای سنگین و پرحجم مانند کله‌پاچه، خوراک مغز، خوراک زبان و … ارائه می‌شود.

دیزی‌سرا

مکان ای است که به صورت خاص و حرفه‌ای به عرضه و توزیع نوعی خوراک سنتی ایرانی به نام دیزی(آبگوشت) می‌پردازد..

و معمولاً در ظروف ای سفالی و لعابدار طبخ آماده و سرو می‌شود که به دیزی سنگی معروف است آبگوشت(شوربا یا دیزی یا پیتی)

بیشتر بدان  فست فودهای معروف استان فارس (شیراز)

یکی از غذاهای سنتی ایران است. در طبخ آبگوشت از گوشت و دنبه گوسفند، گوجه فرنگی (و یا رب گوجه فرنگی) و برخی

حبوبات از قبیل نخود و لوبیا استفاده می‌شود. خوراکی رقیق که از پختن گوشت و پیاز و سیب زمینی و حبوبات درست می‌شود

ادامه..

که در دو مرحله می‌خورند اول آب آن را با تکه‌های نان مخلوط نموده، می‌خورند (تلیت). بقیه مواد را می‌توان با گوشت‌کوب

کاملاً کوبیده یا نکوبیده با نان، پیاز و چاشنی مانند ترشی و سبزی خوردن میل می‌کنند(گوشت کوبیده). در صورت پخته شدن

در ظروف سنگی آن را دیزی سنگی می‌نامند. برخی افراد از طریق ترید کردن، نان‌های خشک را به مصرف مفید می‌رسانند.

همچنین دیزی یکی از غذاهای محلی همدان به‌شمار می‌آید.

چایخانه

از مکان‌های است که عموماً به عرضه‌ای چای و دمنوش‌های ایرانی و گاه شرقی در غالبی خاص یا سنتی مانند

استکان کمر باریک و رسوم خاص ارائه می‌دهد… امروزه با گسترش کافه و کافی شاپ‌ها این مکان‌ها از رونق افتاده است

چلوکبابی

چلوکبابی محل طبخ و صرف انواع چلوکباب و خورش‌های ایرانی یا جگر و دل و قلوه گوسفندی است

که کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی نیز در بین توریست‌های خارجی به حساب می‌آید.

تاریخچه رستوران

رستوران‌ها جزو اصولی‌ترین نهادها برای هر کشور و فرهنگی در جهان هستند. شروع پیدایش رستوران،

به شکل امروز و به عنوان محلی که در آن مردم به خوردن و نوشیدن و معاشرت می‌پردازند، به انقلاب فرانسه برمی‌گردد.

اما حتی قبل از آنکه ماری آنتوانت و لویی شانزدهم به گیوتین سپرده شوند هم، رستوران‌ها داستان خود را داشتند.

ایده فروش مواد غذایی برای ایجاد سود، به زمان شروع تمدن بازمی‌گردد. نیاز به وجود مکانی عمومی برای خوردن غذا اتفاقی است

که در امپراتوری رم و چین باستان هم وجود داشت. زمانی که دهقانان و کشاورزان برای رساندن دام و محصولات خود به بازارهای

مواد غذایی به شهرها می‌رفتند، گاهی روزها در راه بودند. برای همین تعدادی مسافرخانه یا مکانی که بشود در آن غذا خورد

در طول جاده‌ها به وجود آمد. معمولاً در مکانی که در میان شهر وجود داشت، مقداری غذا بر روی یک میز بزرگ و واحد سرو می‌شد

و البته هیچ منویی هم وجود نداشت. چرا که انتخاب غذا با آشپز بود!

به علت عدم وجود آشپزخانه در خانه‌ها، فروشندگانی برای ارائه غذا بر روی چرخ‌های دستی کوچک وجود داشتند.

این کار البته هنوز هم در بسیاری از شهرهای دنیا رایج است. غذاهایی که آن‌ها می‌فروشند غذاهایی معمولاً

از پیش طبخ شده و ارزان است که هر کسی بتواند از پس خریدنش برآید.

ادامه..

در قرون وسطی، در خاور میانه مکان‌هایی در شهرها و بین راه‌ها قرار داشت که برای مسافران غذا به همراه دسر

و نوشیدنی سرو می شد و به کسانی که در ازای غذا پولی نداشتند غذای رایگان داده می شد، بعدها در دوره

رنسانس در اروپا، کاروانسراها و میخانه‌ها مکانی برای خوردن غذا بودند. در اسپانیا این مکان‌ها بودگاس خوانده می‌شد

که تاپاس یا همان مزه در آن‌ها سرو می‌شد. در انگلستان سوسیس و شیرینی رواج داشت و در فرانسه انواع خورش

و سوپ در رستوران‌ها سرو می‌شد.

به محض سفر کلمب به قاره آمریکا در سال ۱۴۹۲ تجارت جهانی گسترش یافت و غذاهای بیشتری به اروپا وارد شد…

قهوه، چای و شکلات خوراکی‌هایی بودند که در غذاخوری‌های عمومی سرو می‌شدند و نوشیدنی‌ها هم کم‌کم راهشان را به آن‌ها باز کردند.

در قرن ۱۷ میلادی، با وجود آنکه همچنان وعده‌های کامل غذایی در منازل خورده می‌شد،

تعدادی از اشراف‌زادگان که متمول‌تر بودند، به جای استفاده از مکان‌های عمومی غذای خود را در یک سالن خصوصی در ناهارخوری‌ها می‌خوردند.

در فرانسه و در طول قرون وسطی هر صنفی به صورت انحصاری یک ماده غذایی را به فروش می‌رساند.

مثلاً اگر شما به حزبی که مسئول فروش گوشت پخته بود تعلق نداشتید، فروش گوشت برای شما به هر شیوه‌ای ممنوع بود.

در سال ۱۷۶۵ مردی به نام بولانگر، به خورشی که در مغازه‌اش می‌فروخت، برهٔ پخته اضافه کرد و همان روز دستگیر شد.

ادامه..

اما اتفاقی که افتاد این بود که بولانگر در دادگاه پیروز شد و در طی ۲۰ سال بعد مغازه‌های غذا فروشی دیگر هم در پاریس از کار او پیروی نمودند.

با سرنگونی ماری آنتوانت و لویی شانزدهم، روش‌های قدیمی هم با آن‌ها سرنگون شد.

احزاب از بین رفتند و آشپزهای شخصی آن‌ها هم از کار خود استعفا دادند. بسیاری از این آشپزها رستوران‌های خودشان

را در پاریس افتتاح کردند و راه‌های جدید غذا خوردن یکی پس از دیگری به روی کار آمد.

چینی‌های ظریف، کارد و چنگال، رومیزی‌های زیبای کتانی و تمام چیزهایی که تابحال فقط مخصوص اشراف بود،

برای همه شهروندان فرانسوی در دسترس قرار گرفت. منوها متنوع شد و هر دو مدل سلف سرویس

و غذای انتخابی به شیوه رستوران‌ها اضافه گشت. اگرچه که غذاخوری‌هایی به شیوه پیشین همچنان

بیشتر بدان  شماره رستوران باكويه شيراز

وجود داشتند اما فاین داینینگ‌ها کم‌کم در همه اروپا جای خود را باز کردند.

منبع ویکی پدیا.


ولی امروز که دیروز نیست؛ پس تعریف رستوران چیست؟

تمام وقایع گذشته و حوادثی که به اتفاق یا به عمد موجب شکل‌گیری پدیده‌ای به نام رستوران شدند را صرفا می‌توان ریشه‌های صنعتی بزرگ و پایه‌ریزی کسب و کاری پر سودتر از کلیه دوران‌های تاریخی خواند.

امروزه دیگر خبری از رستوران‌هایی که صرفا با هدف فروش بیشتر وعده‌های غذایی و کسب حداکثر سود ممکن، فعالیت‌ دارند نیست و تمام صاحبان حرفه‌ای این کسب و کار در پاسخ به پرسش‌هایی از قبیل این که «رستوران چیست؟»، تعاریفی پیچیده را ارائه‌ می‌کنند.

در حال حاضر، رستوران‌ها نه تنها به گزینه‌ای برای  تهیه غذا، بلکه به یکی از پردرآمدترین بیزنس‌های دنیا مبدل شده و تجربه‌هایی کاملا متفاوت و منحصر به فرد را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

رقابت امروزی میان رستوران‌ها دیگر به غذاهای ارزان و یا با کیفیت منتهی نشده و حال فاکتورهای بسیار امروزی‌تری چون دکوراسیون، کانسپت و حتی تم‌های متنوع سرو غذا به معیارهای مهم‌تری در انتخاب‌های مشتریان تبدیل شده‌اند.

امروزه در پاسخ به پرسش «رستوران چیست؟»، علاوه بر اشاره به ماهیت مبتنی بر عرضه غذا، می‌بایست فاکتورهای جدیدی چون تجربه‌‌های متنوع غذایی، رقابت‌های تجاری عظیم و برنامه‌ریزی‌هایی پیچیده برای ارائه بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان را نیز در نظر گرفت.

ورود شما به یک رستوران در عصر مدرن، اهداف متعددی را شامل شده و دیگر آن تعریف کلیشه‌ای مبتنی بر «خرید و فروش غذا» برای پاسخ به پرسش «رستوران چیست؟» کارساز نخواهد بود.

 

رستوران‌های امروزی پسوندهای پردرآمدتری نیز دارند!

همان‌طور که به آن اشاره شد امروزه دیگر جایی برای تعاریف کلیشه‌ای در جواب به پرسش‌هایی همچون «رستوران چیست؟» وجود نداشته و علاوه بر تغییر در ماهیت عملکرد رستوران‌ها، پدید آمدن زیرشاخه‌های متعددی در این حوزه نیز به پیچیدگی آن افزوده‌ است.

در حال حاضر علاوه بر رستوران‌های کلاسیک با همان رویکردهای معمول، شاهد حضور رستوران‌های فست فود، Drive-In، ایستگاه‌های عرضه غذا، فود کورت‌ ها و … بوده و فهرست نوآوری‌های در حال شکل‌گیری در این عرصه نیز پیوسته در حال افزایش است.

مدیریت، برنامه‌ریزی و حتی احداث یک رستوران نیز در سال‌های اخیر تحولات بسیار شگرفی را تجربه کرده و اکنون پیش از آغاز مراحل اجرایی یک رستوران و حتی پس از تکمیل فرآیند ساخت، فاکتورهایی مانند کانسپت، بازاریابی، تبلیغات، دکوراسیون، بیزنس‌پلن و … نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت کسب و کار مذکور ایفا می‌کنند.

برخی تحقیقات طی سال‌های اخیر همچنین حاکی از رشد شگفت‌انگیز رستوران‌های فست فود بوده و این امر نیز گویای سرعت بالای پیشرفت صنعت غذا و مواد خوراکی است. به عبارتی دیگر، رشد و توسعه عرصه تهیه و توزیع غذا به گونه‌ای است که یافتن پاسخی جامع و کامل برای پرسش «رستوران چیست؟» را به امری دشوارتر از همیشه مبدل ساخته است.

رستوران‌های امروزی؛ مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌های تجاری

قدم گذاشتن در یکی از رستوران‌های امروزی شما را با تجربه‌ای جدید و متفاوت در زمینه غذا مواجه کرده و از لحظه ورود تا خروج‌، برنامه‌هایی تجاری را روی شما اجرا خواهد کرد.

مفاهیم امروزی‌ای همچون کانسپت، طراحی دکوراسیون خارجی و داخلی، رنگ‌بندی و مفهوم انتخاب رنگ، منوهای منحصر به فرد و تم‌های غذایی متنوع، همگی چارچوبی از تلاش‌های رستوران‌های امروزی در جهت جذب و حفظ مشتریان بیشتر را تشکیل داده‌اند. بدون وجود هر یک از این اجزا، مفهوم رستوران‌داری دوباره به ریشه‌های کهن خود بازگشته و برای مشتریان نیازمند سرعت این روزها، جذابیتی در بر نخواهد داشت.

گرچه در گذشته هدف اصلی رستوران‌‌ها صرفا عرضه غذا و کسب درآمد از همین طریق بوده است، اما عرصه پر فشار رقابت میان رستوران‌های امروزی دیگر جایی برای آن تعاریف کلیشه‌ای باقی نگذاشته و مفهوم رستوران‌داری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

اکنون مدیران هوشمند رستوران‌های مدرن، از لحظه ورود تا واپسین ثانیه‌های حضور مشتریان در فضای رستوران را به دقت تحت نظر داشته و برای کلیه مراحل آن، برنامه‌های تجاری خاصی را در نظر می‌گیرند.

شما نیز اگر قصد احداث یک رستوران را داشته و یا به فکر سرمایه‌گذاری در این حوزه تجاری هستید، می‌بایست بدانید که دیگر زمانی برای پرسش‌هایی چون «رستوران چیست؟» در عرصه داغ رقابت میان تجارت‌ها باقی نمانده و تنها راه موفقیت در این مسیر، بهره‌گیری از به‌روزترین دانش و ارائه با کیفیت‌ترین خدمات ممکن در بهترین فضاست.

دیگر داشتن مهارت در آشپزی همانند آشپزهای فرانسوی قرن هجدهم برای موفقیت در رستوران داری کافی نیست و برای داشتن یک رستوران موفق عوامل متعدد و پیچیده ای جهت بقا و موفقیت در این بازار پویا، بی رحم و وسوسه انگیز که صنعتی شدن و بهره بردن از فن آوری های جدید آنرا به شدت متحول و رقابتی کرده تاثیر گذار هستند.

با مشاغل، مسئولیت‌ها و وظایف مختلف در رستوران آشنا شوید

مالک رستوران

بهترین رستوران های تبریز

در هر رستوران عناوین شغلی‌ای موجود است که وظیفه دارند بر کل رستوران، چه بخش پیدا و چه بخش ناپیدا، نظارت داشته باشند.

بیشتر بدان  رستوران هفت خوان شیراز

فرد (یا افرادی) که به طور قانونی صاحب کسب و کار هستند. یک رستوران می‌تواند چندین مالک داشته باشد، اعم از شریکانی که باهم رستوران را اداره می‌کنند و شرکایی که در کار اجرایی دخالت نمی‌کنند. در اکثر مواقع مالک، مسئول حفظ چرخه مالی رستوران، روابط عمومی، تبلیغات، تهیه و تدوین استراتژی‌های بازاریابی است. مالکان مسئول اصلی حل مشکلات بزرگ به وجود آمده هستند. همچنین آنان وظیفه دارند روش‌های افزایش تعداد مشتریان جدید را توسعه داده و مشتریان فعلی را نیز حفظ کنند.

مدیر رستوران

 

چشم و گوش یک رستوران. این شخص معمولا امور مربوط به کسب و کار رستوران را برای مالکان مدیریت می‌کند و به امور مالی، لیست حقوق‌ها، منابع انسانی، صورت وضعیت، فهرست موجودی و … می‌رسد و به آن‌ها سر و سامان می‌بخشد. معمولا به هر رستورانی که بروید مدیر رستوران، بالاترین مرجع پاسخگویی به سوالات شما است که اکثرا هم در رستوران حضور دارد.

دستیار مدیر

دستیار، سرپرست و یا سوپروایزر مسئول استخدام و آموزش کارمندان، تدوین برنامه کاری و مسئول روند برنامه باز و بسته شدن رستوران است.

بخش پیدای رستوران

بهترین رستوران های تبریز

هدف اصلی کارمندان این بخش فراهم کردن محیطی درخور برای مشتریان به منظور رقم زدن تجربه‌ای عالی برای مشتریان و ایجاد حس تمایل در مشتریان برای رجوع دوباره به رستوران است.

میزبان (Host)

میزبانان دقیقا کنار درب ورودی مشغول به کار هستند و به محض ورود مشتریان به داخل رستوران و یا خروجشان به آنان خوشامد می‌گویند. آنها همچنین مسئول رزرو، پاسخ گویی به تماس‌ها، تعیین میز مشتریان و ارائه منو به میهمانان نیز هستند.

سرپیشخدمت

 

سر پیشخدمت یا کاپیتان معمولا مدیریت نیروی‌های خدمتکار و مدیریت کلی خدمات را بر عهده دارد و یا مسئول چندین خدمتکار

در بخشی از رستوران است.

پیشخدمت (Waiter)

مسئول سفارش گیری از مشتریان، آشنایی به منو، پیشنهاد دادن غذا به مشتریان، تعامل با خدمه آشپزخانه، آماده‌کردن صورت حساب و دریافت وجه هستند.

تحویل دهندگان(FoodRunners)

بهترین رستوران های تبریز

این افراد غذا را از آشپزخانه به میز میهمانان انتقال می‌دهند.

متصدی بار

 

مسئول تهیه تمامی ‌نوشیدنی‌هایی است که سفارش آن‌ها را یا از پیشخدمتان و یا به طور مستقیم از میهمانان گرفته‌اند و باید به تهیه انواع نوشیدنی‌های گازدار، بدون‌گاز و آبمیوه ها و موکتل های ترکیبی تخصص داشته باشند.

پشتیبان بار

دستیار متصدی بار، مسئول برآورد موجودی و کمک به متصدی در تهیه نوشیدنی‌ها را دارد.

مسئول میز (Busser)

وظیفه ریختن آب در لیوان مشتریان، جمع آوری ظروف کثیف، آوردن نان و کره برای مشتریان و آماده سازی میز برای مشتریان جدید را دارند.

وظایف و مسئولیت‌ها در بخش ناپیدا

مسئولیت ها در بخش پنهان معمولا یک سلسله مراتب کاری سختگیرانه دارند که در آن هر شخص دارای یک وظیفه مشخص است که باید آن را انجام دهد و یک زنجیره از دستورات مشخص را دنبال کند.

سرآشپز (Chef)

ارشد‌ترین عضو در میان کارکنان آشپزخانه که تصمیم‌های اصلی را می‌گیرد، مانند: استخدام و اخراج ، نظارت بر خدمه آشپزخانه ،تهیه منوهای غذایی و پیشنهادی، سفارش مواد اولیه، تخمین هزینه‌ها و … .

دستیار سرآشپز (Sous Chef)

بهترین رستوران های تبریز

 

دستورات را بطور مستقیم از سرآشپز می‌گیرد، ناظر بر روند آماده سازی غذا از ابتدا تا انتها است، تا بشقاب بطور بی نقص از آشپزخانه بیرون برود، اغلب در شیفت کاری مخالف (معکوس) سرآشپز کار می‌کند و نظارت بر روند آشپزی در غیاب سرآشپز را به عهده دارد.

آشپز خط (Line Cook)

آشپزانی که وظایف معینی داشته و بر بخشی متمرکز هستند که در آن تخصص دارند. آشپزان این بخش بر میزهای متفاوتی در مسیر آماده سازی غذا در آشپزخانه مشغول به کار هستند.

این مسیر به بخش های مختلفی بر اساس سبک غذا یا سبک طبخ تقسیم می شوند مانند آشپز سرخ کردنی‌ها، بخش سالاد، بخش نان و شیرینی، بخش گریل و غیره.

ارسال کننده غذا (Expeditor)

این نقش مربوط به آشپزی نمی‌شود، این شخص که مسئول سامان دهی به سفارش‌ها بر اساس یک جدول است تا تمام کسانی سر یک میز خاص نشسته‌اند همزمان غذا برایشان سرو شود. آن ها باید بدانند ظاهر هر بشقاب قبل از سرو چگونه باید باشد.

ظرف شو

بهترین رستوران های تبریز

مسئول شستوشوی تمام ظروف وتجهیزات ظرفشویی، تمیز کردن رومیزی‌ها و حفظ و نگهداری از ظروف و دیگر تجهیزات در آشپزخانه هستند.

همانطور که مشاهده کردید عناوین شغلی بسیاری در رستوران مشغول به فعالیت هستند. اگر بعنوان مشتری پا به رستورانی می‌گذارید بعد از مطالعه این مطلب می‌توانید مشکلاتتان را مستقیما به شخص مسئول ارتباط دهید و یا از او تشکر کنید.

خدمه هر رستورانی همواره باید پاسخگوی شما باشند. اگر هم رستوران دار هستید بهتر است تا اشراف بیشتری بر مسئولیت‌ها داشته باشید تا نظم بیش‌تری در کسب و کارتان وجود داشته‌باشد.

 


0 نظر

رستوران
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاور املاک رایگان در شیراز
نرم افزار رستورانی در شیراز x بخوانید...