بوشهر

شهر بوشهر جاذبه

شهر بوشهر جاذبه

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت سیتی بین خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي شهر بوشهر جاذبه اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

 

جاذبه های شهر بوشهر

استان بوشهر از مهم ترین مناطق جنوبی ایران است که بیش تر شهرستان های آن از بناهای دیدنی و مکان های تاریخی برخوردارند. بناهای تاریخی و معماری استان بوشهر؛ شامل مساجد و مراکز عبادی اسلامی، باغ ها و عمارت های دیدنی و برج ها و قلعه های قدیمی می شوند.

 

دریا جاذبه این جاست : شهر بوشهر جاذبه

شهر بوشهر جاذبه

شهر بوشهر جاذبه

 

دریا زیباترین دیدنی بوشهر است. بوشهر دو بافت مجزا از هم دارد. یکی بافت قدیمی شهر و دیگری بافت تازه آن. اگر سری به بافت قدیمی بزنید، حتما با دیدنی هایی رو به رو خواهیدشد که جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید. مظنره شهر از این بافت، آمیزه ای است از ترکیب سه رنگ سفید، زرد و قهوه ای بر زمینه آبی رنگ دریا و شاید این زیباترین تصویری باشد که از این شهر برای تان به یادگار خواهدماند.

موزه رئیس علی دلواری: شهر بوشهر جاذبه

رئیس علی دلواری از سرداران مبارزه با استعمار در استان بوشهر است که خانه وی تبدیل به موزه شده و پذیرای گردشگران است که در 45 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد.

گورستان و منطقه باستانی سیراف

سیراف از قدیمی ترین بنادر ایران و جهان است که در گذشته کشتی رانی از این بندر رایج شده است و دارای آثار تاریخی متعددی است.این گورستان در شمال غربی بندر طاهری و در دامنه جنوبی ارتفاعات مشرف بر آن ، قرار دارد. تعداد فراوانی گورهای مستطیل شکل ، به طول 10.2 سانتی متر و عرض 50 سانتی متر و عمق 40 تا60 سانتی متر در سنگ کنده شده است .

روبروی گورستان غربی ، گورستان دیگری وجود دارد که گورهای عمودی آن با ارتفاع 3 متر و عرض 2 متر مانند پهنه ای از کندوهای زنبور عسل به طور مرتب در سراشیبی دامنه چیده شده اند.

 

عمارت کازرونی یکی از جاذبه های دیدنی بوشهر

قدمت شهر بندی بوشهر را به زمان اردشیر شاه ساسانی نسبت می دهند و در کارنامه اردشیر بابکان از آن نام برده شده است. اما بندر کنونی بوشهر را ابومهیری (پسر ناخدا باشی کشتی های نادر شاه) 300 سال پیش تاسیس کرد.

در طی این سال ها آثار تاریخی زیادی برجای مانده است که مسجد جامع بردستان یکی از آن ها به شمار می آید. برخی دیرین شناسان آن را کهن ترین عمارت متعلق به دوره اسلامی نامیده اند. فاصله مسجد تا بازار اصلی بوشهر 200 کیلومتر است که حدود دو ساعت زمان می برد.

مسجد طی سال های گذشته چندین بار مرمت شده است که آخرین بار در سال 1273 هجری قمری توسط حیدر خان دشتی بوده است. مسجد در شهر دیر، روستای بردستان ساخته شده است. در اطراف مسجد گورستانی متعلق به قرن چهارم یا پنجم هجری قمری است که نوشته هایی با خطوط کوفی و عربی روی آن ها دیده می شود.

موزه های خوب

شهرستان هایی مثل بوشهر، معمولا موزه مرم شناسی خوبی دارند. این موزه ها بهترین راهنما برای یافتن هویت و ویژگی های مردمی هستند که شما به میهمانی شان رفته اید. موزه مردم شناسی بوشهر یک نمونه خوب در میان موزه هایی از این جنس است. پس از آن که دو ساعتی را در این موزه پر از دیدنی قدم  زدید، وقت آن است که سری هم به موزه دریانوردی خلیج فارس بزنید.

 

بازارها

از آنجایی که بوشهر هم یکی از شهرهای حاشیه ای کشور به حساب می آید، خیلی ها به این جا سفر می کنند تا از اجناس ارزان آن برای خود چیزی دست و پا کنند. با این همه قیمت ها در بوشهر چندان ارزان نیست و پیشنهاد ما این است که برای خرید به بازارها و مراکز تجاری ای بروید که لااقل کیفیت اجناس شان تضمین شده باشد.

مجتمع تجاری، تفریحی و مسکونی زیتون بوشهر، مراکز خرید ملت، آزادی، بوشهر، لیان و آزادگان در کنار بازارهای سنتی چون بازار صفا، بازار قدیمی، بازار شهرداری و بازار روز بهترین گزینه ها برای خرید هستند. اما اگر دوست داشتید در یک بازار محلی با بارفروش ها، میوه فروش ها، ماهی فروش ها و سوغاتی فروش ها همراه شوید، هیچ گزینه ای بهتر از بازار قدیمی یا بازار شهرداری نیست.

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با سیتی بین سپاس گزاریم.

جاذبه های گردشگری بوشهر

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *