دسته‌ها
فروش متقابل

alireza mirshamsi

۰۶ فروردین ۱۳۹۹

فروش متقابل


فروش متقابل

با سلام خدمت بازديدکنندگان سايت شيرازياب هاي عزيز، در اين پست قصد داريم به بررسي فروش متقابل  ادامه مطلب در اختيار شما کاربران عزيز قرار دهيم از همراهي شما سپاسگزاريم.

فروش متقابل چیست؟

در اینجا یک مثال می زنیم . اگر شما به یک فروشگاه اینترنتی وارد می شوید تا یک رایانه جدید خریداری کنید و فروشنده از شما می خواهد که اگر میخواهید می توانید حافظه آنرا را ارتقا دهید، این فروش متقابل است. در دنیای دیجیتال، گزینه هایی که شما با جمله “مشتریان این برمحصول را نیز خریده اند ” مواجه می شوید، به عنوان بخشی از تکنیک فروش متقابل یاد می گردد.

انواع تجارت متقابل به شرح زیر است:

معامله تهاتری (پایاپای)

شکلی از تجارت متقابل است که در آن مبادله مستقیم کالاها و خدمات در ازای کالاها و خدمات دیگر میان دو طرف و بدون مبادله پول صورت می گیرد.

خرید متقابل

شکلی از تجارت متقابل است که در آن صادر کننده کالاها یا خدمات به یک کشور، متقابلا کالاها یا خدماتی را از همان کشور خریداری می نماید. این خرید شامل دو معامله مستقل است: قرارداد اول (در خرید متقابل) مانند قراردادهای معمولی فروش بین المللی است که طبق آن فروشنده کالا را به خریدار تحویل می دهد و بهای آن را نقدا به یک ارز مورد توافق دریافت می دارد.

قرارداد دوم مربوط به الزام فروشنده اولیه به خرید از کشور دیگراست که معمولا کمی وسیع‌تر و پیچیده تر خواهد بود.

معامله جبرانی

شکلی از تجارت متقابل خواهد بود که در آن وارد کننده تمام یا بخشی از قیمت کالای خریداری شده را به شکل کالا به صادر کننده پرداخت می کند.

بیشتر بدان  باغ عفیف آباد شیراز

 معامله بای بک

این معامله شکل دیگری از تجارت متقابل است که در آن خرید کارخانجات، ماشین آلات، تجهیزات تولیدی یا تکنولوژی در ازای تحویل محصولات مستقیم یا غیرمستقیم این تسهیلات به فروشنده صورت می‌گیرد.به گزارش عصر بانک دات آی آر، اصولا این قرارداد شبیه سرمایه گذاری خارجی بوده و نوعی انتقال تکنولوژی محسوب می گردد.

معامله افست

شکلی ازتجارت متقابل است که در آن صادر کننده تجهیزات (غالبا هواپیمایی ونظامی) تعهد می نماید قطعات مورد استفاده در این تجهیزات یا محصولات دیگر را ازکشور وارد کننده خریداری نموده یا موجبات خریداری آنها را فراهم سازد.

 مبادله انتقالی

مبادله انتقالی، انتقال مازاد در حساب‌های تجاری مربوط به توافقنامه های تهاتری دو جانبه است که از طرف بستانکار این حسابها به شخص ثالث در ازای دریافت ارز معتبر صورت می گیرد. این معامله مبادله کالایی نبوده بلکه یک معامله ارزی است، دلال این مبادله پس از انجام سلسله عملیات پیچیده، کالا را در مقابل ارز معتبر به فروش رسانده و پس از کسر حق العمل خود، باقیمانده را به طرف بستانکار تحویل می دهد.

مزایای فروش متقابل

مزایای اصلی فروش متقابل عبارتند از:

  • افزایش درآمد فروش ،
  • بهبود رضایت مشتری و کسب و کار B2B،
  • افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLV) از طریق ادغام عمیق تر در کسب و کار مشتری.

معایب احتمالی فروش متقابل

فروش متقابل در صورت عدم کارآیی می تواند برای مشتریان آزار دهنده باشد و به ناکارآمدی فروش منجر گردد. این مورد همیشه به کمبود برنامه ریزی و یا اطلاعات مناسب بستگی دارد. اگر محصولی را پیشنهاد دهید که ارتباطی با خرید مشتری ندارد – مثلا، پیشنهاد لباس زمستانی به یک مشتری که فقط لباس حمام خریداری کرده – ممکن است مشتری عکس العملی نداشته باشد. اگر شما از طریق تلفن با مشتری که معمولاً به صورت ایمیلی در ارتباط هستید ، ممکن است نتوانید به هدف خود دست یابید.

بیشتر بدان  کتاب فروشی های شیراز

از مطالب زیر دیدن فرمایید:


0 نظر

دسته‌بندی نشده
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت شغل شما به صورت کاملا رایگان و دائمی
کارگزاری بورس در رشت تهران x بخوانید...