
مهد دو زبانه در عظیمیه کرج
مهد دو زبانه در عظیمیه کرج
سلام و درود خدمت دوستان و همراهان گرامی شیرازیاب آمده ایم تا مهد دو زبانه در عظیمیه کرج را به شما دوستان معرفی کنیم.
در اینجا نحوه عملکرد و آدرس و شماره تلفن را تقدیم نگاهتان می کنیم.

مهد دو زبانه در عظیمیه کرج
مهدکودک و پیش دبستانی دوزبانه، هوشمند، مونته سوری گل پامچال
آموزش مونته سوری کانادا ، فرم تصحیح شده ایتالیا
مهد کودک تمام هوشمند در کرج
گروه سنی ( شیرخوار تا پیش دبستانی )
شامل : هنر ( نقاشی ، کاردستی ، کلاژ و موسیقی )
مهارت های حسی ، ریاضیات ، مهارت های زندگی
فرهنگ ( علوم ، تاریخ ، جغرافی )
کلاس های فوق برنامه
علوم جانوری :
جانورشناسی ، گیاه شناسی ، شناخت اعضای بدن با استفاده
تاریخ : آموزش مفاهیم زمان
جغرافی : آموزش مفاهیم جغرافی
زبان آموزی ( انگلیسی و فارسی و فرانسه )
آموزش مهارت خواندن ، نوشتن و افزایش گنجینه لغات
آموزش مهارتهای حرکتی ( ژیمناستیک )
رباتیک و کامپیوتر
مجهز به دورببن مداربسته و سرویس رفت و برگشت
برگزاری تست های مختلف ( هوش و شخصیت )
تاسیس باشگاه دانش آموزی جهت رسیدگی به تکالیف رسیدگی به تکالیف دانش آموزان در نوبت عصر
مدیریت: سرکارخانم فرنوش شهبازی
آدرس:
کرج ، عظیمیه ، خیابان پامچال جنوبی ، کوی نسترن ، پلاک 44 ، مهدکودک و پیش دبستانی دوزبانه، هوشمند، مونته سوری گل پامچال
روش مونتهسوری
خلاصه روش
ماریا مونته سوری با مشاهده رفتار کودکان پی برد که کودک بیش از این که به نتیجه کار توجه یا علاقه داشته باشد به رضایت از کار و شیوه انجام آن کار توجه دارد. ویژگی دیگر کودک علاقه به انجام کارهای تکراری است تا کار برایش کاملاً درونی شود. وی بخاطر ابداع این روش جایزه یونسکو را از ان خود کرد.
اصول اساسی آموزشهای مبتنی بر نظام مونتهسوری عبارتند از:
- محیط: قرار گرفتن گروههای سنی متفاوت در کنار هم (گروههای سنی سه سالانه)
- آزادی: آزادی در انتخاب فعالیتهای مورد علاقه از بین فعالیتهای موجود، با حضور راهنما
- نقش راهنما: بازههای زمانی فعالیت بدون مداخله مستقیم و با حضور راهنما
محیط آموزشی از سه ضلع معلم، کودک و محیط فیزیکی تشکیل میشود. نقش معلم در کلاس تشویق استقلال، آزادیِ در چارچوب و برقراری نظم است. کودکان در چارچوب فعالیتهای در دسترس، در انتخاب فعالیت و روش انجام آن آزادی دارند؛ راهنمایی معلم در هنگام نیاز کودک و نه تشخیص معلم صورت میگیرد. در این نظام توانایی، استقلال و آزادی کودک رشد و توسعه پیدا میکند.
شاگردان کوچکتر از همکلاسان بزرگتر خود یاد میگیرند و شاگردان بزرگتر با آموزش به کوچکترها آموختههای خود را مرور و تثبیت میکنند.
کودکان از بین فعالیتهای متناسب با سنشان، یک فعالیت را انتخاب کرده و سپس با روش خود به انجام آن میپردازند. در جریان انتخاب فعالیت اگر کمک و راهنمایی بخواهند معلم در حد در خواست کودک راهنمایی خواهد کرد. وظیفه دیگر معلم در این نظام حفظ نظم محیط آموزشی است.
دورهای زمانی انجام فعالیت طولانیتر از کلاسهای معمول است و کودک در این دوره به انجام فعالیت خود میپردازد و معلم مداخلهای در روند کاری او ندارد.
روش مونته سوری بر این باور استوار است که تواناییهای بنیادی کودک در سالهای اولیه زندگیش یعنی بین ۳ تا ۶ سالگی شکل میگیرند. این تواناییها تنها از طریق مدرسه رفتن کسب نمیشوند. کودک به دنیایی قدم میگذارد که از قبل ساخته شده است و البته مدام در حال تغییر است. روش مونته سوری تأکید دارد که کودک نیاز دارد زندگی کردن در این دنیا را یاد بگیرد و خود را با آن تطبیق بدهد؛ بنابراین او نیاز دارد تواناییهای ضروری ای مانند تمرکز، استقامت، پشتکار، برای خود فکر کردن و همچنین توانایی تعامل با دیگران را نیز از همان کودکی کسب کند. اینها تواناییهایی هستند که معمولاً در مدارس یا محیط خانه به عنوان موضوعی برای آموزش دادن در نظر گرفته نمیشدند یا هنوز هم نمیشوند.
در روش مونته سوری باور بر این است که نیازهای کودک طوری توسط محیط آماده و مناسب و حضور راهنمای بزرگسال مورد توجه قرار میگیرد که کودک به طور طبیعی از نیازهای خود و دیگران آگاه میشود و توان دهی میشود تا خودش آنها را با روشهای خلاقانه اش پاسخ دهد و بنابراین احساس رضایت، استقلال و خودانگیختگی میکند و دارای نظمی درونی و خود خواسته میگردد.
شاید مطالب زیر برای شما عزیزان جالب باشد:
دیدگاهتان را بنویسید