بوشهر

شهر بوشهر جم

شهر بوشهر جم

سلام خدمت کاربران عزيز به سايت سیتی بین خيلي خوش آمديد در اين مطلب ميخواهيم درباره ي شهر بوشهر جم اطلاعاتی در اختيار شما قرار دهيم ما را تا انتهاي مطالب همراهي بفرماييد.

جم

شهر جم مرکز شهرستان جم در استان بوشهر و جنوب ایران است. این شهر در فاصلهٔ ۲۶۵ کیلومتری با مرکز استان قرار دارد. این شهر در مقایسه با بیشتر شهرهای استان بوشهر ، آب و هوایی معتدل تر دارد، ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود ۶۴٠٠متر است. همچنین فاصله این شهر تا خلیج فارس۲۵ کیلومتر می‌باشد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت شهر جم ۳۱٫٠٠٠،٠٠٠ نفر است.

آب و هوای شهر جم

این منطقه در ۶۵ کیلومتری منطقه عسلویه قرار دارد که به دلیل وجود کوه‌هایی در اطراف این شهر، به دور از آلودگی زیاد و رطوبت شدید منطقه عسلویه قرار گرفته‌است. شهر جم پاکترین شهر نزدیک عسلویه می‌باشد. شهر جم در منطقه‌ای کوهستانی با درجه حرارت متوسط ۲۳ درجه سانتیگراد (۸ درجه کمتر از عسلویه) از خنکترین شهرهای استان بوشهر است. رطوبت نسبی آن ۳۴ الی ۵۱ درصد (۴۰ درصد پائین‌تر از عسلویه) و میزان بارندگی آن ۳۰۸ میلی‌متر در سال است. دارای وزش بادهای منطقه‌ای مناسبی است.

موقعیت جم

این شهرستان از شرق و شمال‌شرقی به استان فارس، از جنوب به شهرستان عسلویه و از جنوب‌غربی به شهرستان کنگان و از شمال به شهرستان دشتی و شمال‌غربی شهرستان دیر محدود می‌شود.

 

سوغاتی

سوغاتی شهر بوشهر جم

سوغاتی شهر بوشهر جم

شهرستان جم صنایع دستی متنوعی دارد که همگی از قسمت های مختلف درخت نخل تهیه شده اند.مانند برگ آن یا اصطلاحا “پیش”.نوعی حصیر به نام تک(ت ــَ ک)،کلاه،سفره،زنبیل(چاکان)و…

مثال هایی از این دست هستند.

در جم خرما های مرغوب و میوه های ارگانیک به همراه صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی،هندوانه،طالبی،بادمجان و… نیز به فروش میرسند.همچنین زنان بومی از نوعی لباس محلی گران قیمتی استفاده میکنند که توانسته توجه بسیاری از زنان غیربومی را جلب کند.قیمت این لباس ها از یک میلیون تومان تا دوازده میلیون تومان است.در روسری این لباس از طلا و نقره استفاده می شود.

قیمت لوازم خانگی در جم در مقایسه با شهر هایی مانند شیراز یا اصفهان بسیار مناسب است.مواد خوراکی خارجی و گوشی موبایل به همراه لباس های مارک خارجی در این شهر با قیمتی مناسب تر عرضه می شوند.

 

 

اميدوارم مطالب براي شما سودمند واقع شده باشد از همراهي شما با سیتی بین سپاس گزاريم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *