آموزشی

آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز

آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز

آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز:

سلامی گرم ب شمادوستداران سفرو سایت خوب شیرازیاب..ازهمراهی شما کمال تشکر و قدردانی میکنیم..شمارا به دیدن ادامه مطالب این پست که حاوی آدرس و شماره تلفن و.. آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز   میباشد دعوت به عمل می اوریم..باتشکر..



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل:آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



آدرس آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز:

شیراز، بلوار نصر، روبروی جهانگردی، کوچه قنادی توتک

شماره آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز:

۰۷۱-۳۷۳۰۲۲۴۱ – ۰۷۱-۳۷۳۰۱۰۱۰

آموزشگاه رانندگی کلبه شیراز:

آموزشگاه رانندگی کلبه

صدور گواهینامه تحت نظارت راهنمایی و رانندگی

با کادری مجرب ثبت نام به صورت اقساطی

موقعیت:

[mappress mapid=”162″]


گواهی‌نامه رانندگی در ایران:

یک مدرک هویتی است که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی،

برای شهروندان بالای ۱۸ سال که در آزمون آئین‌نامه و عملی شهر با وسایل نقلیه مربوطه قبول می‌شوند؛

در پنج نوع مختلف (پایه سه، پایه دو، پایه یک، موتور سیکلت و ویژه) صادر می‌شود.مدت اعتبار گواهینامه رانندگی ۱۰ سال است.

پس از پایان اعتبار در صورت احراز سلامت جسمی و روانی برای دوره‌های ۱۰ ساله تجدید می‌شود.

افراد ۷۰ سال به بالا هر ۵ سال یکبار جهت احراز سلامت جسمی و روانی

و درصورت لزوم تعویض گواهینامه متناسب با شرایط جسمی و روانی خود باید به راهنمائی و رانندگی مراجعه نمایند.

تاریخچه:

اولین کسی که در ایران قربانی تصادف اتومبیل شد، درویش خان نوازنده و استاد تار بود که در سال ۱۳۰۵ درگذشت؛

و اولین افسر آزمایش رانندگی که نام و امضاء او در پای اوراق رانندگان زمان قاجاریه وجود دارد

به زبان فرانسه نوشته شده‌است شخصی بنام مسیوکلین بود

که بعد از وی این سمت به ناصرخان انشاء اولین متخصص نظمیه محول شد.

همچنین اولین آیین‌نامه رانندگی در زمان وستد اهل سوئدی تهیه وتنظیم گردید.

وی در سال ۱۲۹۱ ه‍.ش ریاست نظمیه را به عهده داشت و حدود ۱۰ سال در این پست باقی ماند.

از کارهای وی، ترجمه، تنظیم نظامنامه و آیین‌نامه قید شده‌است که راننده هنگام روز در شهر و اماکن پرجمعیت

ضمن حرکت از سمت راست باید با سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت و در خارج شهر ۲۵ کیلومتر

در ساعت و شبها با ساعتی ۱۰ کیلومتر براند یا اینکه در موقع نزدیک شدن به حیوانات

از قبیل اسب و قاطر که طبعاً از صدای ماشین وحشت دارند از سرعت اتومبیل

خود بکاهند و آرام حرکت کنند تا باعث وحشت و رم کردن حیوانات نشوند.

ادامه تاریخچه…

اولین چراغهای راهنمایی و رانندگی در سالهای دهه ۳۰ در تقاطع‌های سپه (امام خمینی فعلی) ولی عصر،

پل امیر بهادر، باغ ملی دروازه شمیران، گمرک و امیریه نصب گردید

ولی پیش‌از نصب این چراغها، چراغهای راهنمایی به‌صورت کوله پشتی بودند

که دارای دو چراغ قرمز، سبز و کلیدی در جهت خاموش و روشن کردن آنها بود که کوله پشتی در پشت مأمور قرار می‌گرفت

و کلید آن روی سینه سمت چپ قرار داشت این چراغها کار می‌کرد

و مأمور با پشت کردن به طرف رانندگان اتومبیل آنان را متوقف یا دستور حرکت به آنان می‌دادند.

بالاخره در سالهای ۳۹ و ۴۰ چهارراه دارای چراغ خودکار گردید.

ادامه..

نخستین راننده زن در ایران شخصی بنام خانم هِلِن شَه بَنده بود که در سال ۱۳۱۹ موفق به گرفتن گواهینامه گردید

و در مطبوعات آن زمان دربارهٔ این اتفاق مقاله نوشتند و بالاخره در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی

در اداره پلیس شعبه‌ای بنام شعبه آلات ناقله در خیابان باب همایون (درب اندرون سابق) تأسیس گردید

و با ۱۰ نفر مأمور که از بین پاسبانها انتخاب شده بودند کار کنترل عبور و مرور اتومبیل‌ها را به عهده گرفتند

و علامت مشخصه آنها یا دیگر افراد پلیس بازوبند سفیدی بود که به بازوی چپ خود می‌بستند.

منبع ویکی پدیا


تاریخچه گواهینامه رانندگی در ایران و جهان:

رشد شهر نشینی، توسعه ی شهرها و افزایش تمایل افراد به استفاده از وسیله ی نقلیه ی شخصی، از جمله عواملی هستند

که باعث شده اند شبکه های حمل و نقل موجود در بسیاری از شهرهای پیشرفته ی دنیا نتوانند

جوابگوی حجم بالای تقاضای سفر با وسیله ی نقلیه ی شخصی در سطح شهر باشند.

شلوغی یا همان ازدحام و تراکم ترافیکی در سطح شهرها باعث اتلاف ساعت ها وقت ارزشمند شهروندان،

ایجاد هزینه های اجتماعی و فردی، افزایش تصادفات، بالا رفتن میزان آلودگی هوا،

آلودگی شنیداری و ایجاد مشکل در تردد عابران پیاده شده است.

ادامه..

سال های 1880 تا 1900 در حقیقت سال هایی بودند که خودروها بیشترین پیشرفت ها را در جهت

شبیه شدن به آنچه ما امروزه به نام خودرو میشناسیم طی نمودند. افزایش سرعت استفاده از خودروی شخصی،

انجام مانورهای خطرناک و وقوع تصادفات موجب شد تا مسئولین، به لزوم تدوین قوانینی برای صدور اجازه نامه رانندگی پی ببرند.

اولین گواهینامه رانندگی را کارل بنز مخترع خودروهای مدرن، در سال ۱۸۸۸ دریافت کرد

. او برای راندن خودروی خود که موسوم به موتورواگن بود

و دود و صدای قابل توجهی تولید می کرد، از دولت محلی اجازه رانندگی دریافت کند.


فرهنگ صحیح رانندگی در ایران

فرهنگ صحیح رانندگی در ایران:یکی از بهترین کتابهایی که خوانده ام جامعه شناسی خودمانی اثر حسن نراقی بوده است

کتاب به یک زبان خودمانی در زمینه روانشناسی اجتماعی نوشته شده است

در حقیقت پس از خواندن آن به این نتیجه می رسی که تک تک بند های این کتاب لحظه لحظه زندگی تو است.

همه مردم عیبهایی دارند که ممکن  است خود متوجه این عیب ها نشود

اما وقتی که به فرد گفته شد که فلان رفتار تو اینگونه است ممکن است در درون خود از خود متنفر شود

که چرا رفتارش بر خلاف آنچه به آن اعتقاد دارد است.

بعد از خواندن این کتاب دقیقا این حس به شما دست خواهد داد

که صفتها و رفتار هایی دارید که به صورت تئوری اگر آن را در کس دیگری ببینید بدتان می آید و ممکن است

رابطه خود را با او قطع کنید غافل از اینکه هر روز از زندگیتان این رفتار را بارها و بار ها  تکرار می کنید.


بیشتر…

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *