ماتریس آنسوف برای هر محصول
در این پست شیراز یاب با “ماتریس آنسوف چیست و در تدوین استراتژی بازاریابی چه کاربردی دارد؟” اشنا میشویم
با ماتریس آنسوف میتوانید چارچوب مناسبی برای استراتژی بازاریابی خود بسازید
یک ابزار متداول استفاده شده در بازاریابی توسط ایگور انسوف در سال ۱۹۵۷ توسعه داده شد. او پیشنهاد داد که یک کسب و کار تنها با استفاده از یکی از ۴ استراتژی می تواند به صورت بالقوه رشد و پیشرفت کند. این استراتژیها شامل ساخت بازارها و محصولاتی با دوام، معرفی محصولاتی جدید، یا ورود به بازارهای هدف جدید است.
ایگور آنسوف که به عنوان پدر مدیریت استراتژیک شناخته میشود، بین سالهای ۱۹۱۸ تا ۲۰۰۲ زندگی میکرد و اصلیتی روسی-امریکایی داشت. از ماتریس استراتژی رشد آنسوف در مباحث مختلفی استفاده میشود. نقطه مشترک آنها در تحلیل کسب و کار که به بحث وضعیت فعلی و آتی کسب و کار پرداخته میشود.
چهار استراتژی رشد آنسوف در ماتریسی در شکل زیر به تصویر کشیده شده است:
نفوذ در بازار
این شامل افزایش فروش محصولات موجود و نفوذ به بازار، و در نهایت تبلیغ زیاد محصول یا کاهش قیمتها برای افزایش فروش می باشد. این استراتژی دارای کم خطرترین استراتژی می باشد که در آن شرکتها محصولات و بازار را می شناسند. نفوذ بازار معمولا توسط سوپرمارکتها و زنجیرههای بزرگ خرده فروشی استفاده می شود.
توسعه محصول
کسب و کار محصولات جدید را به بازارهای موجود، با هدف فروش محصولات جدید به مشتریان معرفی می کند برای مثال مایکروسافت با کنسول جدید بازی ایکس باکس خود، قابلیت پخش با کیفیت ۴K را به کنسول خود اضافه کرد. این مثالی از ویژگی جدیدی است که به مدل موجود، با هدف قرار دادن بازار فعلی افزوده شده است. توسعه محصول یک استراتژی با ریسکی متوسط است، که در آن کسب و کار با بازار آشنایی دارد.
دیگر پست های ما :
- خوابگاه نرجس شیراز
- بیمه ایران در شیراز
- فروشگاه های اتکا شیراز
- بیمه معلم شیراز
- ارایشگاه زنانه در شیراز