محله ها

بهترین محله های شیراز

بهترین محله های شیراز

بهترین محله های شیراز

اگر قصد ادامه زندگی و رهن و اجاره املاک در شیراز یا خرید املاک در شیراز را دارید، لازم است محله خوب شیراز برای زندگی را بشناسید. اگر بودجه لازم در اختیار دارید شیرازیاب به شما پیشنهاد می‌کند به سراغ بهترین محله های شیراز بروید. با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

بهترین محله های شیراز برای زندگی

زندگی در یک شهر بافرهنگ بسیار متمدن مسلماً دل‌نشین خواهد بود. شیراز برای غیربومیان می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی باشد. زندگی در شهر شیراز مرکز استان فارس و یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی کشورمان است، این شهر در ۵۲ درجه و ۳۲ دقیقه طول و ۲۹ درجه و ۲۶ دقیقه عرض جغرافیایی قرارگرفته و همسایگان آن را از شمال آباده، از شرق فسا، نی‌ریز و استهبان، از جنوب فیروزآباد و از غرب کازرون تشکیل می‌دهند.

برخی از محله‌های قدیمی شیراز هنوز باقی است، محله‌هایی نظیر در شازده (درب شاه‌زاده)، محله میدان شاه، محله در مسجد نو، محله صباغ، محله سر دزک، محله لب آب و محله کلیمی‌ها و همچنین محله سنگ سیاه،‌ اما این تنها ظاهری است که باقی‌مانده و باطن اغلب آدم‌هایی است که اجاره‌نشین خانه‌ها هستند. البته این مناطق پایین‌شهر شیراز محسوب می‌شوند و در حال حاضر همگی جزو بافت فرسوده شهر به شمار می‌آیند و قیمت خانه در آن‌ها کمتر از متری سه میلیون تومان است.
اگر شما به دنبال یک‌خانه دوخوابه ۱۰۰ متری لوکس تا یک میلیارد تومان در شیراز هستید می‌توانید سراغ محله‌هایی همچون ستارخان، ارم، نیایش، قدوسی غربی، زرگری و یا خیابان قصر دشت بروید.

اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال خرید خانه در شیراز با حداقل هزینه ممکن در شیراز هستید می‌بایست به سراغ محله‌هایی مانند کوزه‌گری، سردخانه، ارتش، پاسارگاد، کازرون، میانرود، مدرس و … بروید.

برای خرید یا اجاره خانه در شیراز گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. اگر شما راضی شوید که کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید، گزینه‌هایی همچون شهر جدید صدرا و شهرک گلستان را پیش‌رو خواهید داشت.

بهترین و گرانترین محله های شیراز

معالی آباد شیراز کجاست؟

خیابان معالی آباد یا بلوار دکتر شریعتی در شمال غرب شیراز و در منطقه ۶ قرار دارد. معالی آباد از شمال به بلوار میرزای شیرازی، از جنوب به بلوار میرزا کوچک خان، از شرق به بلوار چمران و از غرب به کوی وحدت و فرهنگ منتهی می‌شود.
محله معالی آباد شیراز یکی از محله‌های شلوغ و پررفت‌وآمد شیراز است و محله‌ای بسیار شیک و لاکچری است. بلوار معالی آباد در راستای بلوار شهید چمران قرار دارد. اگر از بلوار معالی آباد عبور کنیم به بلوار شهر فرنگ و فلکه احسان خواهیم رسید.

مسیرهای دسترسی به معالی آباد

از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی (مترو و اتوبوس) می‌توان به محله معالی آباد شیراز دسترسی پیدا کرد.

مترو

در ابتدای بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد) واقع در میدان احسان خط یک مترو (احسان – فلکه گل سرخ) قرار گرفته است. ایستگاه‌های دیگری در خیابان معالی آباد نیز دارد. ایستگاه دوم ایستگاه دکتر شریعتی ، ابتدای خیابان خلبانان واقع شده است و ایستگاه بعدی نیز در ابتدای بلوار معالی آباد و نبش تقاطع پل معالی آباد قرار گرفته است.

اتوبوس

اتوبوس‌های واحد نیز از معالی آباد عبور می‌کنند که به شرح زیر می‌باشد.

  • خط واحد ۳۹: ایستگاه اول، ابتدای معالی آباد و ایستگاه آخر نیز پایانه احمدی یا دروازه کازرون می‌باشد.
  • خط واحد ۱۳۸: ایستگاه اول پایانه نمازی واقع در میدان نمازی می‌باشد که در تمامی ایستگاه‌های خیابان معالی آباد توقف می‌کند و ایستگاه آخر نیز انتهای بلوار پرستار یا کوی وحدت می‌باشد.

بافت محله معالی آباد شیراز چگونه است؟

اکثر بافت این محله نوساز است و آپارتمان‌های چند طبقه جای خانه‌های ویلایی را گرفته‌اند. در این محله آپارتمان‌های قدیمی نیز به چشم می‌خورند که قیمت آن‌ها نصف قیمت آپارتمان‌های نوساز است.

امکانات منطقه معالی آباد

از مهم‌ترین امکانات این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع‌های تجاری اداری معالی آباد

در خیابان معالی آباد مجتمع‌های تجاری – اداری – گردشگری با برندهای متفاوت زیادی واقع شده است که اطلاعات آن‌ها در خط زیر قرار گرفته است:
مجتمع بزرگ تجاری اداری آفتاب فارس: ابتدای بلوار معالی آباد، نبش رهبر ماه
مجتمع تجاری آفتاب (کوچک): حدفاصل خلبانان و گل‌ها
• مجتمع تجاری گاندی: نبش دوستان
مرکز خرید میلاد: نرسیده به دوستان
• مجتمع تجاری یونیک: نبش کوچه ۹، روبروی پاسگاه
• مجتمع تجاری آرین: نبش بهاران
• مجتمع تجاری پارمین: حدفاصل گل‌ها و خلبانان، نبش کوچه ۷
• مجتمع تجاری نغمه: حدفاصل خلبانان و دوستان، جنب بانک سرمایه
• مجتمع تجاری دنا: نبش خلبانان
• مجتمع تجاری اهورا: نرسیده به دوستان
• مجتمع تجاری ثنا: نبش کوچه ۲۱
مرکز خرید هرم نور: نبش خیابان دنا

رستوران‌های معروف معالی آباد

خیابان معالی آباد از آنجایی که یک خیابان پررفت‌وآمد می‌باشد و افراد با گروه سنی متفاوت به خصوص جوان‌ها تردد زیادی دارند، مکان خوبی برای گذراندن وقت خود در رستوران‌ها و لذت بردن از غذای خود می‌باشد: در زیر بهترین رستوران‌های محدوده معالی آباد را معرفی می‌کنیم:

  • خانه استیک نوا: معالی آباد، خیابان دوستان ۰۷۱۳۶۳۹۰۲۵۷
  • رستوران وزرا: معالی آباد، بین دوستان و پزشکان، ساختمان اوتانا ۱، جنب بانک اقتصاد نوین ۰۷۱۳۶۳۴۲۰۰۶
  • رستوران کلاسیک طوبی: معالی آباد، روبروی پارک ملت، کوچه جنب شیرینی آلما. ۰۷۱۳۶۳۵۹۸۴۰

پارک‌های معالی آباد

پارک ملت معالی آباد در بلوار دکتر شریعتی روبروی خیابان پزشکان واقع شده است که دارای مجتمع فرهنگی نیز می‌باشد و اسباب‌بازی کودکان در آن نیز واقع شده است.

قیمت خانه در معالی آباد شیراز

به دلیل آب‌وهوای نسبتا خنک، وجود امکانات فراوان و دارا بودن ظاهر و بافت جدید شهری که دلخواه اکثریت شهروندان شیرازی مخصوصا قشر جوان است، خانه های معالی آباد شیراز بسیار محبوب هستند.
مشهورترین آپارتمان‌های این منطقه، آپارتمان‌های فرانسوی ساز هستند که در طرف راست بلوار شریعتی و در گلدشت معالی آباد قرار گرفته‌اند.
به طور میانگین، قیمت هر متر مربع آپارتمان در محله معالی آباد شیراز بین ۷ تا ۱۶ میلیون است.
برای اجاره آپارتمان در این محله، ابتدا لازم است به جیب خود نگاهی بیندازید و بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید به سراغ گزینه‌های پیش رو بروید. برای مثال یک آپارتمان دو خوابه به قیمت ۵۰ میلیون تومان پیش و ماهیانه ۲ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله معالی آباد شیراز است بهتر است بدانید خرید خانه در این محله ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید.

بهترین محله های شیراز

بهترین محله های شیراز

منبع: https://www.zoomila.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *