عمومی

جراح عمومی مشهد

جراح عمومی

جراح عمومی مشهد

سلام به شما همراهان همیشگی سایت شیرازیاب..ممنون از حضورگرم شما..دراین پست شمارا به مطالعه مواردی ازجمله آدرس و شماره تماس و.. جراح عمومی مشهد  راهنمایی میکنیم..امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد..

جراح عمومی مشهد

دکتر آتوسا معروفی مشهد، محتشمی 1، ساختمان پزشکان 33 051-38450157
دکتر غلامرضا زمانی مشهد، بین احمدآباد 2 و 4، ساختمان 44، طبقه 2 051-38428629
دکتر علیرضا توسلی مشهد، احمدآباد، خیابان پرستار، نبش پرستار 1، طبقه دوم 051-38434902
دکتر حسین شباهنگ مشهد، احمدآباد، عارف، نبش عارف 5 051-38403251
دکتر محمد قائمی مشهد، چمران‌‌، سه راه‌ جم 051-38592054
دکتر قدرت الله مداح مشهد، کوهسنگی 6، مجتمع پزشکی 051-38517074
دکتر محمد ناصر فرقانی تربقان مشهد، بلوار کلاهدوز، کلاهدوز 2، پلاک 6 051-38438477
دکتر وحید وحیدیان کامیار مشهد، سی متری طلاب، مفتح 3، ساختمان پزشکان توس، پلاک 186 051-32736030
دکتر مرجان جودی مشهد، چهارراه میدان بار، قرنی 6، بیمارستان دکتر شیخ 051-37269021
دکتر محمد رئوفی مشهد، خیابان سناباد 051-38454601
دکتر مریم صاحبکار خراسانی مشهد، احمدآباد، نبش محتشمی 1، پلاک 7، ساختمان حافظ 051-38439115
دکتر رضا طاهری ابکوه مشهد، خیابان آب و برق، بلوار شهرستانی، مقابل سه راه تهران ویلا، ساختمان 212 051-38677532
دکتر محمد حسن نظافتی مشهد، بلوار سجاد، بین بهار و خیام، ساختمان شماره 100 051-37637000
دکتر مهدی مسگرانی مشهد، احمدآباد، خیابان پرستار 1، ساختمان 4 051-38419934
دکتر وحید آقاسی زاده شعرباف مشهد، احمدآباد، نبش محتشمی 2، ساختمان سینوهه
051-38452823

جراح عمومی2

جراح عمومی2

جراح عمومی مشهد



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: جراح عمومی مشهد در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



جراحی عمومی

جراحی عمومی (به انگلیسی: General surgery) یکی از تخصص‌های پزشکی است که به درمان بیماری‌های قسمت‌های مختلف بدن انسان باتکیه بر استفاده از روش‌های درمانی جراحی می‌پردازد. تأکید این رشته، کار بر روی تروماها، بیماری‌های دستگاه گوارش، شکم، گردن، غدد درون‌ریز، عروق محیطی و پستان می‌باشد.

این رشته برخلاف نامش، تخصص جراحی‌ای است که بر اندام‌های شکمی (مانند روده‌ها) تمرکز دارد، که شامل مری، معده، روده باریک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجاری صفراوی، و اغلب غده تیروئید (به نسبت میزان دسترسی به متخصصان جراحی سر و گردن) می‌شود. جراحان عمومی همچنین با بیماری‌های دربردارندهٔ پوست، پستان، و فتق سروکار دارند. آن‌ها عمدتاً با تنه سروکار دارند از آنجا که متخصصین جراحی عمومی در بسیاری از مراکز دنیا، اولین سطح ارائه خدمات به بیماران تصادفی و اورژانس‌های تهدیدکننده حیات می‌باشند، دامنه فعالیت‌ها و توانایی شان بسیار وسیع است و در مواقع لزوم قادر به انجام جراحی‌های اورژانس رشته‌های دیگر مانند جراحی‌های ارتوپدی، جراحی‌های زنان، جراحی‌های اورولوژی، و در مواردی از جراحی‌های مغز و اعصاب نیز می‌باشند.

متخصصین جراحی عمومی به این سبب عمومی نامیده می‌شوند که قادر به جراحی همه اعضای بدن می‌باشند و این رشته تنها رشته از رشته‌های تخصصی جراحی است که در آن اصول جراحی آموزش داده می‌شود.

تاریخچه

شواهد جراحی در جهان به ۹۰۰۰ سال قبل برمی گردد. نگاهی به تاریخ نشانگر انجام جراحی در انسان‌های ماقبل تاریخ، مصر باستان، هند باستان و سایر تمدن‌ها می‌باشد. اولین کتاب جراحی به سوشروتا سمهیتا پزشک هندی بر می‌گردد که مربوط به ۲۶۰۰ سال پیش می‌باشد. سایر مکاتب جراحی در یونان (بقراط) و چین وجود داشته‌است. شواهد اولین جراحی با بی‌هوشی مربوط به ۱۷۰۰ سال پیش در چین است. در قرون گذشته دانشمندان اسلامی پیشرفت‌های مهمی در جراحی ایجاد و کتب پرمحتوایی در این زمینه نگاشتند.

سپس در اروپا به این رشته توجه ویژه ای شد و در قرن ۱۵ این رشته از فیزیک جدا و به صورت رشته مجزایی درآمد. با پیدایش روش‌های نوین بی‌هوشی و با شکل‌گیری روش‌هایی برای کنترل خون‌ریزی، عفونت و درد، «جراحی نوین» شکل گرفت. ویلیام هالستد (۱۸۵۲–۱۹۲۲) با نگرشی جدید، اولین مدارس جراحی را شکل داد. از آن پس جوامع مختلف علمی در زمینه جراحی و گرایش‌های متعددی در این رشته شکل گرفت.

در ایران

یکی از قدیمی‌ترین شواهد مربوط به انجام جراحی در ایران به ۴۸۵۰ سال قبل بازمی‌گردد که در آن با تکنیک ترپاناسیون، جمجمه دختر ۱۳ ساله ای را که مبتلا به هیدروسفالی بود، درمان کرده بودند و جسد این دختر در شهر سوخته در اطراف زابل یافت شده‌است. در تاریخ معاصر، از سال ۱۳۳۹ انجمن جراحان ایران تأسیس گردید. هم‌اکنون طول دوره جراحی عمومی در ایران چهار سال است.

منبع ویکی پدیا..


جراح عمومی چه کسی هست؟

آشنایی با جراحی

جراحی یکی از شیوه‌های درمانی در پزشکی است. در این روش معمولاً از برش برای برداشتن بخشی از بدن ) مانند کیسه صفرا، لوزه یا آپاندیس) یا بافت عفونی یا سرطانی و یا کارگذاشتن وسیله‌ای (مانند پروتز یا دریچه مصنوعی) یا دستکاری و اصلاح نقصی (مانند دوختن آنوریسم یا باز کردن رگ استفاده می‌شود به احتمال قوی جراحی همزمان با پیدایش پزشکی بوجود آمده است.

به فردی که توانایی انجام صحیح جراحی را دارد،دکتر جراح  یا متخصص جراحی می گویند. دکتر جراح عمومی در اتاق عمل، جراحی ای را که در تخصصش است انجام می دهد. جراحی ها انواع مختلفی دارند از جمله جراحی قلب، جراحی مغز و اعصاب، جراحی زنان و زایمان، جراحی زیبایی و … که هر کدام را فوق تخصص جراحی عمومی آن رشته انجام می دهد.

 

متخصص جراح عمومی  باید به بیمارانش آرامش داده و اعتماد و اطمینان آنها را برانگیزد. او باید فشار کاری زیادی را تحمل کرده و تصمیمات درست و سریعی بگیرد. جراح باید دانش زیاد و عمیقی در حوزه های مختلف علوم پزشکی به ویژه فیزیولوژی، بیوشیمی، پاتولوژی و آناتومی داشته باشد.

 

کار جراح سنگین و  دشوار است. ساعت کار جراح معمولا طولانی است و گاهی در روزهای تعطیل و شب ها نیز ادامه می یابد. بسیاری از جراحان طبق مقررات باید در بخشی از ساعات غیرکاری هم در دسترس باشند. بنابراین ورود به این شغل نیازمند روحیه ای خستگی ناپذیر است.

جراحی عمومی چیست؟

متخصص جراحی عمومی، برخلاف نامش، تخصص جراحی‌ای است که بر اندام‌های شکمی (مانند روده‌ها) تمرکز دارد، که شامل مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجراهای صفرا، و اغلب غده تیروئید (به نسبت میزان دسترسی به متخصصان جراحی سر و گردن) می‌شود. جراحان عمومی همچنین با بیماری‌های دربردارنده ی پوست، پستان، و فتق سروکار دارند. آن‌ها عمدتاً با تنه سروکار دارند.

از آنجا که متخصصین جراحی عمومی در بسیاری از مراکز دنیا، اولین سطح ارائه خدمات به بیماران تصادفی و اورژانس های تهدید کننده حیات می باشند، دامنه فعالیت ها و توانایی شان بسیار وسیع است و در مواقع لزوم قادر به انجام جراحی های اورژانس رشته های دیگر مانند جراحی های ارتوپدی، جراحی های زنان، جراحی های ارولژی، و در مواردی از جراحی های مغز و اعصاب نیز می باشند. متخصصین جراحی عمومی از این سبب عمومی نامیده می شوند که قادر به جراحی همه اعضای بدن می باشند و تنها رشته از رشته های تخصصی جراحی است که اصول جراحی (PRINCIPLES OF SURGERY) همجون آب و الکترولیت، هموستاز و … را می شناسند.

چه چیزی در جراحی عمومی قرار دارد؟

به گفته هیئت جراحی آمریکایی، جراحان عمومی برای فعالیت در زمینه آموزش:

  • دستگاه گوارش (مری و ارگان های مرتبط)
  • شکم و محتویات آن
  • پستان، پوست و نرمی بافت
  • سیستم غدد درون ریز

علاوه بر این انتظار می رود که جراحان عمومی به دانش و تجربه در مورد:

  • جراحی مراقبت بحرانی
  • انکولوژی جراحی
  • تروما

برای شما..

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *