پزشکی, دامپزشکی

دامپزشکی رویال شیراز

دامپزشکی رویال شیراز

دامپزشکی رویال شیراز

دامپزشکی رویال شیراز:سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز شیرازیاب.در این پست می خواهم یک دامپزشکی خوب به شما معرفی کنم و اطلاعاتی اعم از آدرس, شماره تلفن و آدرس سایت و… را در اختیار شما بگزارم.

ممنون که تا آخر پست با ما همراه خواهید بود.

 

کلینیک دامپزشکی رویال شیراز

آدرس: شیراز – خیابان قصر الدشت- خبرنگار، بعد از کوچه ۵، پلاک ۳۶

شماره تلفن: 0713626374107136293848

تلفن همراه: 09177043545

وبسایت: www.royalvetpolyclinic.com

اینستاگرام: royalvetpolyclinic

ساعت کار:24 ساعت-تمام ایام هفته

موقعیت روی نقشه:

[mappress mapid=”27″]

 

 

 

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: دامپزشکی رویال شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



دامپزشکی چیست؟

دامپزشکی دانشی تجربی است که در خصوص شناخت،پیشگیری،ریشه کنی و درمان بیماری‌های حیوانی اعم از بیماری‌های خاص حیوانی و یا بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، شیوه‌های کنترل و بازرسی بهداشتی مواد غذایی و فراورده‌های با منشأ حیوانی، بهداشت خوراک و پرورش بهداشتی حیوانات به مطالعه می‌پردازد.دامپزشکان در همهٔ کشورها مسئول بهداشت دام می‌باشند تا بدین وسیله بهداشت و رفاه دام اعم از جانوران خشکی زی، آبزی، انسان و اکوسیستم فراهم شود.

دامپزشکان در پیشرفت علوم پزشکی در رشته‌های مختلف نظیر آسیب شناسی، فارماکولوژی، انگل شناسی، ویروس شناسی، فیزیولوژی، اپیدمیولوژی، ایمونولوژی، میکروب‌شناسی و…نقش داشته‌اند و حتی موفق به کسب جایزه نوبل پزشکی شده‌اند. از جمله دانشمندان بزرگ علوم پزشکی کشور که دامپزشک هستند می‌توان به پروفسور حسین میر شمسی (پدر واکسن ایران)، پروفسور حسن تاجبخش، پروفسور علی اسلامی، پروفسور عباس شفیعی، پروفسور محمد وجگانی و..اشاره کرد.

دامپزشکی دانشی کهن است و در ایران قدیم از دامپزشک به عنوان بیطار یاد می‌شده‌است. واژه انگلیسی دامپزشکی (veterinary) برای اولین بار توسط توماس براون در سال ۱۶۴۶ به کار گرفته شد.

منبع: ویکی پدیا

از این که با سایت ما بودید سپاس گزارم.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *