آدرس و شماره تماس, اماکن

درباره اتاق فرار شیراز

درباره اتاق فرار شیراز

درباره اتاق فرار شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره اتاق فرار شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

اتاق فرار شیراز تخفیف

اتاق فرار یک بازی ماجراجویی فیزیکی است که در آن بازیکنان مجموعه‌ای از پازل‌ها و معماها را با استفاده از سرنخ‌ها، راهنمایی‌ها و استراتژی حل می‌کنند تا به اهداف دست یابند.اتاق فرار در واقع برخلاف همه بازی‌های کامپیوتری که با الهام از دنیای واقعی طراحی شده اند از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده است. اولین طراحان این بازی متفکران حوزه آموزش کشورهای آسیای شرقی بوده اند.[۱] آنها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می‌تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره اتاق فرار شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



اتاق فرار شیراز چمران

 ردیف  نام باشگاه شماره تماس آدرس
 1 کافه راز ماز 07136262388 ابتداي بلوار چمران، كوچه 12
 2 پنیک روم 07132305000  پارامونت ، مجتمع تجاری تفریحی زیتون
 3 آکاتراز رووم 09175665676 مجتمع خلیج فارس، ورودی شماره 5 پارکینگ، ورودی سینما هنر شهر آفتاب

اتاق فرار شیراز معالی اباد

 4 ققنوس 07132279853  تپه تلوزیون خیابان جهاد سازندگی – کوچه 12 فرعی 2/12 ساختمان ققنوس
 5 اتاق فرار پارک آزادی 09171870903 میدان آزادی، پارک آزادی
 6 اتاق فرار رازماز شعبه قصردشت 07136266064 چهارراه زرگری به سمت فلکه قصردشت، نبش کوچه 77

اتاق فرار شیراز زیتون

[۱] آنها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می‌تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. پس از مدتی اتاق فرار در امریکا و اروپا نیز همه گیر شد و در حال حاضر در ایران نیز توسط تیم‌های مختلف ارائه می‌شود. اولین مجموعه فرار در سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد. اتاق فرار یک بازی مبتنی بر ماجراجویی در زندگی واقعی است که در آن گروهی از بازیکنان، یک ماجرای طراحی شده توسط صاحبان اتاق فرار را دنبال می کنند. 

اتاق فرار شیراز خلیج فارس

اتاق قرار یک پدیده نسبتا جدید است که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخ ها، استراتژی ها و راهنمایی، مجموعه ای از معماها و چالش ها را حل می کنند تا به هدف خود برسند. بازیکنان برای این کار، با محدودیت زمانی مواجه هستند. در این بازی، بازیکنان در قالب یک شخصیت، ایفای نقش می کنند و با سایر بازیکنان تعامل برقرار می کنند. بازیکنان اغلب در دنیایی غوطه ور می شوند که برای اجرای ماموریت خود و فرار از اتاق، باید شخصیت ها را به خوبی مجسم کنند اگر چه اتاق فرار یک پدیده سرگرم کننده است. اما از آن به منظور تمرین و تیم سازی برای شرکتها و گروه های حرفه ای دیگر نیز استفاده می شود. دلیل اصلی آن، تقویت ارتباط و اعتماد و همکاری است. [۳]

اتاق فرار شیراز رازماز

بعضی منابع به یک ورژن بازی زنده اشاره می‌کنند که در سال ۲۰۰۶ در کالیفرنیا به نام «تکه نارنجی» پدیدار شد. هر چند طراح آن یک دانشجوی ژاپنی به نام تاکائو کاتو بود که وقتی دید دوستش در حال انجام بازی ویدئویی فرار از اتاق است به فکر ساختن ورژن واقعی آن افتاد و اولین اتاق فرار شهر سیلیکون‌ولی را در سال ۲۰۰۷ طراحی کرد. این اتاق‌های فرار به صورت موقتی در مکان‌های تفریحی پدیدار می‌شدند و نوع بازی اینگونه بود که طراحان اشیا و راهنمایی‌های لازم را در گوشه و کنار پنهان می‌کردند و بازیکنان با پیدا کردن آنها باید از آن محیط خارج می‌شدند، که مخاطبان زیادی نیز داشت و بلیط‌های آنها به سرعت فروخته می‌شد.[۴]

اتاق فرار شیراز طلسم

اتاق‌های فرار عموماً در قالب فضاهایی از قبیل زندان، سلول انفرادی، خانه‌های متروکه، فضاپیماها و هر مکان دیگری که سازگار با داستان بازی باشد، در دنیای واقعی شبیه‌سازی می‌شوند. هر اتاق فرار شبیه به تمام فیلم سینمایی دارای ژانر و سناریویی مشخصی می باشد، همانگونه که در فیلم های سینمایی نویسنده، بازیگران، کارگردان، تهیه کننده، دکوراتور و سایر دست اندرکاران همواره می کوشند تا اثر نهایی هرچه بیشتر به ژانر و سناریوی فیلم نزدیک و مرتبط باشد و برای مخاطبان حس همزاد پنداری و پویایی اثر را زنده کند، در اتاق فرار نیز سرمایه گزاران، طراحان، مجریان و گیم مستر همواره در تلاشند تا بازیکنان در طول بازی حس حضور در فضایی واقعی را تجربه کنند. 

اتاق فرار شیراز

در اتاق فرار با یافتن هر سرنخ هیجانی غیر قابل وصف برای بازیکنان پدید می آید، باز شدن هر قفل شبیه به باز شدن دریچه ای به دنیای ناشناخته هاست، در پشت هر قفل اتفاقی است که پیش از آن بازیکنان هیچ اطلاعی از آن نداشته اند.
از جمله دیگر نکات مثبت بازی در این اتاق ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق فرار شیراز ابیوردی

۱- هیجان ناشی از اکتشاف و حل معما
۲- هیجان ناشی از بازی گروهی در کنار عزیزان
۳- افزایش کیفیت و راندمان کار گروهی در بین گروه ها
۴- افزایش حس ازخودگذشتگی و عشق در بین همگروهیان
۵- افزایش کیفیت تمرکز و دقت در بازیکنان
۶- ایجاد مهارت برقراری ارتباط با دوستان[۶]

اتاق فرار رازماز شیراز

برخی از مخاطبان اتاق فرار با اولین حظور در اینگونه بازی ها متصور می شوند که طراحی و ساخت اتاق فرار کاریست ساده و پیش پا افتاده، ولی آنچه که در واقعیت اتفاق می افتد به میزان قابل توجهی با این باور اختلاف دارد، برای طراحی و اجرای یک اتاق فرار مطلوب می بایست ابتدا فضایی را متناسب با ژانر اتاق فرار مورد طراحی در نظر گرفت، سپس با استفاده از فنون داستان نویسی و ایده پردازی داستان، داستانی را در راستای ژانر مورد نظر خلق نمود، حال زمان طراحی معما فرا می رسد، مرحله طراحی معما توأماً با مرحله ی اجرا با یکدیگر پیش می روند، در طراحی اتاق فرار می بایست معماها و اتفاقاتی که در طول بازی رخ می دهند، همگی در راستای داستان و ژانر بازی باشند .

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *