آدرس, آموزشی

درباره نقشه صدرا فاز ۲

درباره نقشه صدرا فاز ۲

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره نقشه صدرا فاز ۲ را در اختیار شما قرار دهیم.

نقشه صدرا فاز ۲

شهر جدید صدرا (نوین شهر صدرا), شهری برنامه‌ریزی‌شده و اقماری در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز بزرگ است. مطالعات و طراحی صدرا در سال ۱۳۶۸ آغاز گردید. این مطالعات بر پایه موقعیت مکانی شهر شیراز و شهرک‌های اقماری آن و همچنین دورنمای توسعه این مناطق استوار گردید. با تکمیل بیمارستان ها و پروژه‌های درمانی، نوین شهر صدرا به قطب درمانی کشور تبدیل می شود.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره نقشه صدرا فاز ۲ در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



نقشه صدرا فاز 2

صدرا در پایان سال ۱۳۹۸ با داشتن ۱۲۲٬۲۲۶ تن جمعیت چهارمین شهر پرجمعیت استان فارس به شمار می‌رود.[۲]

صدرا سومین نوین شهر پرجمعیت کشور پس از پرند و اندیشه به شمار می‌رود.[۳] مناطق مسکونی شهر جدید صدرا به دو فاز یک و دو تقسیم شده‌است که فاز یک در قسمت شرق و فاز دو در قسمت غرب قرار گرفته‌است. صدرا دارای مراکز دانشگاهی مهمی است؛ پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایت جدید دانشگاه صنعتی شیراز در این شهر واقع شده‌اند.

نقشه شهر صدرا فاز 2

فاز ۲

طراحي اين فاز در زميني به مساحت ۱۲۰۰ هکتار از سال ۱۳۷۰ آغاز و قطعات آن در دوبخش ويلايي و آپارتماني از سال ۱۳۷۱ توسط تعاوني مسکن مخابرات. علوم پزشکي. دانشگاه. زمزم. نيروانتظامي. ارتش. زمين شهري و… به متقاضيان واگذار شد.

فاز ۲ فاصله نسبتاً زيادي با فاز۱ دارد.

در زیر نقشه فاز دو صدرا را مشاهده میکنید:

نقشه زمین صدرا فاز 2

برنامه‌ریزی و طراحی نوین شهر صدرا در فروردین ۱۳۶۸ در دستور کار وزارت مسکن و شهرسازی قرار گرفت و به مهندسین مشاور جهت اقدام لازم واگذار گردید. طرح تفصیلی شهر صدرا در سال ۱۳۶۹ و نهایتاً طرح جامع شهر در بهمن ماه سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید. صدرا در سال ۱۳۸۸ به دلیل رشد جمعیت و توسعه، از نظر تقسیمات کشوری به شهر ارتقا یافت.

وسعت محدوده قانونی شهر جدید صدرا حدود ۵ هزار هکتار و حوزه استحفاظی آن بر اساس مصوبه شورای عالی شهر سازی و معماری ایران ۱۷ هزار هکتار تعیین گردید. با توجه به ورودی اصلی شهر که از طریق تنگ جلاب صورت می‌گیرد اولین مکان جهت آماده‌سازی در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار تعیین گردید که بشکل خطی و پاندولی به سمت شرق و غرب این ناحیه گسترش پیدا می‌کند.[۴]

نقشه فاز ۲ صدرا شیراز

صدرا از جنوب از طریق دو مسیر تنگ جلاب و تنگ قره‌پیری به شهر شیراز و مراکز صنعتی الکترونیک، از سمت شرق و از طریق باجگاه به بزرگراه شیراز – مرودشت و به اراضی کشاورزی دشت مرودشت و همچنین به مراکز صنعتی همچون پالایشگاه شیراز و کارخانجات مختلف، از سمت شمال به شهرک صنعتی ملوس جان و اراضی کشاورزی بیضا و از سمت غرب به بزرگراه شیراز – سپیدان و اراضی کشاورزی مرتبط می‌شود.[۵]

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت صدرا ۹۱٬۸۶۳ نفر (۲۸٬۷۴۱ خانوار) بوده‌است[۶] و این شهر در پایان سال ۱۳۹۸ با دارا بودن ۱۲۲٬۲۲۶ تن جمعیت چهارمین شهر پرجمعیت استان فارس به شمار می‌رود.[۷]

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *