آدرس و شماره تماس, خدمات

درباره پست غدیر اصفهان

درباره پست غدیر اصفهان

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  درباره پست غدیر اصفهان را در اختیار شما قرار دهیم.

پست غدیر اصفهان

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شرکت دولتی زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، که در سال ۱۳۶۷ با سرمایه اولیه ۵ میلیارد ریال و با هدف ارائه خدمات پستی، آغاز به فعالیت نمود. این شرکت بیش از ۱۶ هزار نیروی انسانی، ۲۹ هزار نقطه تماس، ۵ هزار مسیر مبادله پستی و جابجایی داشته و روزانه نزدیک ۳ میلیون مرسوله انتقال می‌دهد.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: درباره پست غدیر اصفهان در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



پست غدیر اصفهان

ناحیه پستی غدیر (اداره پست) در اصفهان و خیابان قائمیه واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی باریسول سقف کشسان آسمان مجازی و همچنین تریا ترنم باران، هنرستان احمد آرام، ستاره ایران، سوپر آفتاب و داروخانه کوثر قرار گرفته است.

اداره پست غدیر اصفهان

راه‌های ارتباطی

 آدرس دقیق: استان اصفهان، اصفهان، قائمیه، بین سلمان و مقداد

 تلفن تماس: 03137802500

 وب‌سایت رسمی: esfahan.post.ir

ناحیه پست غدیر اصفهان

 ساعات کاری
  • شنبه07:30 – 17:00
  • یک‌شنبه07:30 – 17:00
  • دوشنبه07:30 – 17:00
  • سه‌شنبه07:30 – 17:00
  • چهارشنبه07:30 – 17:00
  • پنج‌شنبه07:30 – 17:00
  • جمعهتعطیل است

شماره تلفن پست غدیر اصفهان

پست غدیر قائمیه اصفهان

تاریخچهٔ تشکیلات پستی ایران به دوره هخامنشیان بازمی‌گردد که مجموعه‌ای منظم تحت عنوان چاپار برای برقراری ارتباط و تبادل نامه و پیام‌ها فعالیت می‌کرد. در واقع در ایران باستان، چاپارخانه‌ها یکی از حساس‌ترین تشکیلات اداری هخامنشیان بود. گروه چابک‌سواران با اسب‌های تندرو و در مسافت‌های طولانی، ارتباطی دائمی را میان مرکز و ایالات را برقرار می‌کردند و خبرها و گزارش‌های واصله از گوشه و کنار ممالک را در کوتاه‌ترین زمان به مرکز و از مرکز به دورترین نقاط کشور می‌بردند. ماموران پست طبق اسناد به «انگرئیون» مشهور بودند که برگرفته از دو واژهٔ سفیر و ایزد بوده که به معنای فرستادگان ایزد است، یعنی فرستادگان و حاملان آن سیستم ارتباطی از مرتبه و و جایگاه بالایی برخوردار بودند که نمایندگان و پیام‌رسانان خدا نامیده می‌شدند.[۱][۲]

شماره پست غدیر اصفهان

پست در ایران تا پیش از سال ۱۲۵۸ به صورت یک اداره بوده و تمامی امور پستی توسط آن انجام می‌شد تا اینکه ناصرالدین شاه قاجار دستور تأسیس وزارت پست را صادر کرد. کشور ایران در سال ۱۲۶۴ دارای ۷ خط اصلی و پنج خط فرعی پستی بوده است.

با تأسیس اتحادیه پستی جهانی، ایران به عنوان یکی از نخستین کشورهای دنیا به عضویت این اتحادیه درآمد. در دوره امیرکبیر تحولات تازه‌ای در پست کشور رخ داد و پست نوین بنیان‌گذاری شد. در این دوره سرویس‌های پستی منظم بین شهرها ایجاد، تعرفه‌های پستی تعیین و قوانین پستی نیز به تصویب رسید.

دفتر پست غدیر اصفهان

در سال ۱۲۸۸ وزارت پست تشکیلاتی نو یافت و با اداره تلگراف ترکیب و وزارت پست و تلگراف نامیده شد. در اواخر سال ۱۳۰۸ با خرید سهام شرکت تلفن، وزارت پست و تلگراف و تلفن شکل گرفت. سپس در سال ۱۳۶۷ شرکت پست با عنوان «شرکت پست جمهوری اسلامی ایران» به عنوان یک شرکت مستقل دولتی تأسیس شد. [۳]

این شرکت در سال ۱۳۹۴ از «شرکت پست جمهوری اسلامی ایران» به «شرکت ملی پست» تغییر ساختار داد تا امکان فعالیت دو اپراتور خصوصی به عنوان اپراتورهای پستی کشور فراهم شود. هدف از تغییرات قانونی و ورود بخش خصوصی به این حوزه، کاهش هزینه‌ها برای شرکت پست بوده است. [۴]

پست غدیر در اصفهان

در مرداد ۱۳۹۸ از نشان‌وارهٔ جدید شرکت ملی پست رونمایی شد.[۵][۶][۷] نشان‌وارهٔ قبلی مفهومی از پرنده و پرواز را در ذهن ایجاد می‌کرد اما از نظر شکل ایراداتی داشت از جمله این‌که خطوط آن یکسان نبود و از هم‌گسستی در آن وجود داشت. در نشان‌وارهٔ جدید سعی شده تا مفهوم اصلی حفظ شود و با بالاتر بودن سر پرنده، معنی چابکی بیشتر را نشان دهد.[۸] با وجود این انتقاداتی به تغییر نشان‌وارهٔ پست مطرح شد.[۹][۱۰]

تلفن اداره پست غدیر اصفهان

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
I.R.I. Post Company logo.svg
Post Iran Central Office 4.jpg
ساختمان مرکز ملی پردازش و مبادله پستی
اطلاعات کلی سازمان پستی
ستاد تهران، ایران
کارمندان ۱۶٬۰۰۰ نفر (۲۰۱۵)
عالی‌ترین مقام سازمان پستی رمضانعلی سبحانی فر، مدیرعامل
نهاد بالادست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
وبگاه
www.post.ir

مطالب بیشتر:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *