روانشناسی

روانشناس بالینی در قم

روانشناس بالینی در قم

روانشناس بالینی در قم

سلام و درود به شما همراهان همیشگی سیتی بین. در این پس قصد معرفی یک روانشناس بالینی در قم را به شما داریم و پیش از آن نکات بسیار مهمی در این باره به شما خواهیم گفت پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی به عنوان شاخه ای مهم در روانشناسی می باشد زیرا که به انواع اختلالات روانی و شیوه های متنوع درمانی آن می پردازد .روانشناس بالینی به مطالعه و تشخیص نابهنجاری های رفتاری ، اختلال های روانی ، مشکلات اجتماعی ، هیجانی و …. می پردازد و برای شناسایی و تشخیص آن ها می تواند از انواع تست های روانشناسی استفاده کند . و بعد از شناسایی علائم اختلال ها و مشکلات روحی و روانی از انواع روش های درمانی نظیر روان درمانی ، روانکاوی ، رفتار درمانی ، شناخت درمانی و …. استفاده می کند . همانطور که گفتیم مشاوره بالینی در درمان بسیاری از اختلال های روانی و مشکلات روحی و روانی که برای فرد عذاب آور ، ناسازگارانه  و به صورت رفتار نا معمولی می باشد ،  در جلسات به صورت منظم و تدریجی  می پردازد در زیر به چند مورد از این اختلال ها اشاره می کنیم .

  • اختلالات اضطرابی :

دکتر روانشناس بالینی بیان می کند که اضطراب در واقع ترس مبهم و ناخوشایندی می باشد که مشخصه آن ها می توان به بی قراری حرکتی ( از جا پریدن ، لرزش ، نا آرامی ) ، تغییرات جسمی ( تپش قلب ، عرق کردن و …) گیجی و بیمناکی اشاره کرد . از اختلالات اضطرابی عبارت اند از :

اختلال وحشت زدگی : در این نوع اختلال اضطرابی ، بیمناکی و وحشت های ناگهانی را می توان مشاهده کرد . کسانی که به این اختلال مبتلا هستند گاهی خود را در آستانه مردن حس می کنند ولی همیشه مضطرب نیستند . حملات وحشت زدگی به صورت ناگهانی شروع می شود و تپش قلب شدید ، تنگی نفس ،درد قفسه سینه ، عرق کردن ، سرگیجه را دارند .

اختلال هراس یا فوبیا :

شخص مبتلا به این اختلال از شی ، موقعیت خاص به شدت و به شکل نامعقولی می ترسد . از هراس های شایع می توان به هراس  از موقعیت های اجتماعی  ، سگ هراسی ، بلند هراسی ،پرواز هراسی اشاره کرد .

اختلال اضطراب تعمیم یافته :

که در آن اضطراب باید حداقل یک ماه طول بکشد افراد مبتلا به این اختلال دلیل مشخصی برای اضطراب خود ندارند . این افراد عصبی بوده و حتی پیوسته نگران کار ، روابط و سلامتی خود هستند .

  • اختلال وسواس فکری – عملی

مبتلایان به این اختلال ، تردید های جزئی و کار های روزمره خود را روزی هزار بار تکرار و مرور می کنند . شایع ترین اجبار های عملی ، بازرسی ، کنترل کردن ، تمیز کردن و شمارش های افراطی هستند .

  • اختلالات خلقی :

اختلالاتی که مهم ترین ویژگی آن ها ، ناراحتی خلقی اولیه می باشد برای مثال اختلالات افسردگی و اختلال دو قطبی که در مرکز مشاوره فردی زیر نظر بهترین مشاوره روانشناسی قابل بهبود هستند . از نشانه های بارز آن می توان به خلق افسرده در بیشتر اوقات روز ، مشکلات خواب ، خستگی و بی حالی ، احساس گناه ، عدم علاقه به اکثر کار ها و لذت نبردن از آن ها ، اشکال در تفکر و تمرکز و تصمیم گیری . افکار مرگ و خودکشی می باشد .

  • اختلالات خوردن :

کم خوری و پرخوری عصبی که در نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کرده و نیازمند درمان روانشناختی می باشند .

  • اختلالات خواب :

که شامل بی خوابی ، پر خوابی ، حمله خواب ، اختلال خواب مرتبط با تنفس می باشد .

  • اختلالات شخصیت :

اختلالات شخصیت به صورت وجود صفات شخصیتی انعطاف ناپذیر و ناسازگارانه هستند.  به عبارتی الگوهای شناختی رفتاری ناسازگارانه مزمن که با شخصیت فرد عجین شده اند و برای دیگران دردسر ایجاد کرده و یا غیر قانونی وزیانبخش هستند که شامل زیر مجموعه متفاوتی می باشد .

حجت اله صفری

حجت اله صفری

کارشناس ارشد روان درمانی و روانشناس بالینی

مطب :
شماره تماس: ‪02532911800‬‏
نشانی: قم خ عطاران مرکز زندگی به رنگ خدا

فریده عزیزی

کارشناس ارشد روان درمانی و روانشناس بالینی

مطب 1 :
شماره تماس: 02536700936
نشانی: قم میدان سعیدی ساختمان کیمیا طبقه 5

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *