روانشناسی

روانشناس در مشهد

روانشناس در مشهد

روانشناس در مشهد

با سلام به همه ی شما عزیزان و همراهان سیتی بین.  با آرزوی روزی خوش و سلامت برای شما. در این پست قصد داریم به شما در انتخاب یک روانشناس در مشهد کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.  پس با ما همراه باشید.

 

یک روانشناس خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

– داشتن مهارتهای ارتباطی قدرتمند 

حل شدن مشکلات بسياري از مراجعین در گرو حل تعارض آن ها با خانواده و اشخاص وابسته است که هیچوقت نتوانسته اند حرفشان را از طریقی درست به آن ها بیان کنند. گاهی ضروری است روان شناس، مداخلاتی در جهت برقرار شدن رابطه درست بین افراد خانواده، انجام دهد. در این مورد روان شناس خود باید مهارت در برقرای رابطه مؤثر را داشته باشد.

 

– برخورداری از سلامت روان و اهمیت دادن به سلامتی خود

خوشبختانه یا متأسفانه موقع برخورد با روان شناس، نظر مردم جامعه در درجه نخست به سلامت روانی خود روان شناس است. این کاملاً طبيعي است. چه طور ميشود به روانشناسی که در کنترل خشم دچار مشکل است و وضعیت تهاجمی دارد اعتماد کرد. رسم بر این است که روانشناسی که وارد حرفه ی درمانی مي شود در ابتدا مورد تحلیل قرار می گیرد. امید است در آينده شاهد چنين حرکتی در ایران هم باشیم.

 

 

– رفتار و گفتار روانشناس باید سنجیده باشد.

روان شناس باید فن بیان خوب داشته باشد و بتواند مراجع را بسوی خود جذب کند. درصورتی که مراجع با روانشناس حس راحتی کند روند درمان و کیفیت گفتگو بهبود می یابد. فن بیان مهارتی است که یک روانشناس خوب باید به خوبی آن را بیاموزند. به یاد بسپارند اصلاً درمانجو یک جلسه ی خشک و بی روح را دوست ندارد. یک روان شناس خوب کسی است که اعتماد به نفس دارد و شایستگی خود را در رفتار و گفتارش آشکار ميکند .

 

– روان شناس باید رازنگهدار باشد.

رازداری را میتوان برجسته ترین خصوصیت یک روانشناس خوب دانست. روانشناس هیچوقت گفته ها و رازهای درمانجوی را براي افراد دیگر اشکار نمی کند. آن چه در اتاق روانشناس گفته و شنیده ميشود همان جا می ماند و از اتاق بیرون نمی رود. پس چنانچه کسی پیش روانشناس برود و بگوید به همسرش خیانت کرده یا سرقت کرده نباید نگران باشد زیرا روانشناس رازنگهدار خواهد بود. تنها زمانی روانشناس گفته های مراجع را براي سایرین بیان ميکند که یک مرجع قضایی مثل دادگاه براي روشن شدن یک پرونده مثل قتل به گفته ها احتیاج داشته باشد. من بر این باورم که روان شناسان در جلسه ی روان درمانی از کشیشانی که اقرار به گناهان را می شنوند هم رازدارتر هستند!

 

– روان شناس خوب مهارت های بین فردی خوبی دارد.

نخستین و واضح و روشن ترین مهارتی که هر روانشناسی باید داشته باشد این است که بتواند با سایرین به خوبی رابطه برقرار کند. وی به احساسات و افکار سایرین توجه ميکند و با مراجع خود گرم و دوستانه برخورد ميکند و در جلسه درمان بر مراجع تمرکز ميکند نه خود.

روانشناس در مشهد

– روان شناس خوب مدام به دنبال افزایش دانش و توانایی خود است.

علم روانشناسی مثل دیگر علوم هر روز شاهد پیشرفت های جدیدی است به همین علت هر روانشناسی باید خود را ملزم به مطالعه و اموزش مستمر براي ارتقای توانایی ها و مهارت های خود کند. پس باید به توانایی های افرادی که خود را عالم و همه چیزدان می دانند تردید کرد .

سیده یگانه علویان

مطب 1

آدرس مطب سیده یگانه علویان

مشهد – احمدآباد – بین کوچه شیرین و سه راه راهنمایی – ساختمان میر – طبقه 2 – پلاک 121 – مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی نواندیش


شماره تلفن مطب سیده یگانه علویان

خدمات

  • درمان اضطراب، افسردگی، استرس پس از سانحه و ترس

سوابق تحصیلی و حرفه‌ای

  • کارشناس ارشد روانشناسی عمومی
  • کارشناس روانشناسی بالینی
  • سابقه همکاری با مرکز مشاوره نیرو انتظامی
  • سابقه همکاری با بیمارستان قائم
  • گذراندن دوره های:
    – درمان هیجان مدار
    – کارورزی درمان هیجان مدار
    – هیپنوتیزم درمانی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *