روانشناسی

زهرا طباطبایی روانشناس

زهرا طباطبایی روانشناس

سلام به همراهان خوب و همیشگی سیتی بین. در این پست داریم به شما زهرا طباطبایی روانشناس را معرفی کنیم و نکاتی در اینباره به شما معرفی کنیم تا ب شما برای انتخاب بهتر کمک کنیم.با ما همراه باشید.

 

زهرا طباطبایی

خدمات

سوابق تحصیلی و حرفه‌ای

  • کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
  • کارشناس روانشناسی عمومی
  • مسئول فنی مرکز مشاوره نگاه نو
  • گذراندن دوره های:
    – مربیگری آموزش های پیش از ازدواج
    – مربیگری مهارت های زندگی
    – درمان اختلالات با رویکرد CBT
    – زوج درمانی
    – درمان خیانت های زناشویی
    – درمان اختلالات جنسی
    – مداخله در بحران طلاق
    – گروه درمانی
  • شرکت در کنگره اعتیاد
  • برگزارکننده دوره های:
    – مهارت های زندگی مختص خانم ها و آقایان
    – گروه درمانی مهارت های زناشویی مختص زوجین
    – گرووه درمانی مهارت های زندگی مختص نوجوانان
    – گروه درمانی سیاست های زنانه مختص خانم ها
آدرس مطب زهرا طباطبایی

کرج – چهارراه هفت تیر – بازار کیش – طبقه 3 شمالی – واحد 404 – مرکز مشاوره نگاه نو

شماره تلفن مطب زهرا طباطبایی

همه ی ما به مشاور نیاز داریم تا بتوانیم :

  1.  احساساتمان را بیان کنیم.

هیجانات و احساساتی که سرکوب یا پنهان شده باشند به بیماری‌هایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون فقرات منجر می‌شوند. سرکوبی احساسات به مرور زمان حتی می‌تواند به سرطان هم بیانجامد. در آن زمان است که ما به سراغ یک محرم می‌رویم و رازها و خطاهای خود را با او در میان می‌گذاریم! گفتگو، صحبت کردن و کلمات ، وسیله ی درمانی قدرتمندی هستند.(تصور شنیدن صحبت هایمان بدون آن که مورد قضاوت قرار بگیریم احساسی خوشایند است که توسط مشاور روانشناس انجام میشود).

بیان احساسات
منظم کردن افکار

 

  1. تصمیم‌گیری کنیم.

افراد دو دل و مردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلی و بی‌تصمیمی باعث می‌شود که مشکلات و نگرانی‌ها روی هم انباشته شوند. تاریخ انسان بر اساس تصمیم‌گیری‌ها ساخته شده است. تصمیم‌گیری دقیقاً به معنی چشم‌پوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزش‌ها برای به دست آوردن بعضی دیگر است.

افراد مردد در معرض بیماری‌های معده ، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند.

تصمیم گیری
تصمیم گرفتن
  1. با کمک مشاور بتوانیم به دنبال بهترین راه حل‌ها باشیم.

افراد منفی، مشکلات را بزرگ می‌کنند و راه حل‌ها را نمی‌یابند. آن‌ها غم و غصه، شایعه و بدبینی را ترجیح می‌دهند. روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرین‌ترین چیزهای جهان را تولید می‌کند. ما همانی هستیم که می‌اندیشیم. افکار منفی باعث تولید انرژی منفی می‌شوند که آن‌ها نیز به نوبه خود تبدیل به بیماری می‌گردند.  (مشورت با فردی آگاه بهترین کمکی است که هر فرد میتواند به خود و اطرافیانش بکند).

بهترین راه حل
انتخاب بهترین راه حل

 

  1. یاد بگیریم در زندگی اهل تظاهر نباشیم.

کسی که واقعیت را پنهان نگاه می‌دارد، تظاهر می‌کند و همیشه می‌خواهد راحت و خوب و کامل به نظر دیگران برسد، او در واقع بار سنگینی را بر دوش خود قرار می‌دهد. مثل یک مجسمه برنزی با پایه‌های گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردن با تظاهر نیست. این گونه افراد زرق و برق زیاد و ریشه و مایه ی اندکی دارند و مقصد آن‌ها داروخانه، بیمارستان و درد است.(خود واقعیمان را بشناسیم و به او احترام بگذاریم).

تظاهر کردن

 

  1. واقعیت‌ها را بپذیریم.

سرباز زدن از پذیرش واقعیت‌ها و عدم اتکاء به نفس ، ما را از خودمان بیگانه می‌سازد. هسته ی اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودن با خود است. کسانی که این را نمی‌پذیرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب می‌شوند. پذیرفتن انتقادها، کاری عاقلانه و ابزار درمانی خوبی است.

واقع نگر بودن
پذیرفتن واقعیت
  1.  اعتماد کنیم.

کسانی که به دیگران اعتماد ندارند نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمی‌توانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران به وجودآورند! (اعتماد کردن را با مشاور خود شروع و تمرین نماییم).

اعتماد داشتن
اعتماد کردن

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *