اماکن

شماره پیگیری پست شیراز

شماره پیگیری پست شیراز

شماره پیگیری پست شیراز

سلام و درود به دوستان عزيز شيرازبين، با تشکر از همراهي شما. در اين پست مطالبي در رابطه با “شماره پیگیری پست شیراز” به همراه آدرس و شماره تماس آن ها گردآوري شده است. ضمن سپاس گزاري از شما اميدوارم که نهايت استفاده را از اين مطالب ببريد.

مرسولات پستی را چگونه پیگیری کنیم؟

پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی اداره پست است که مشتریان با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت پذیرش مرسوله از طرف پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال مشاهده کنند. مهم‌ترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است. در این مطلب به روش‌های پیگیری مرسولات پستی پرداخته‌ شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، اداره پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات محموله‌شان را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند. سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و شما می‌توانید مکان محموله‌تان را مشاهده و بفهمید چه زمانی به دستتان می‌رسد.

برای پیگیری یا به‌اصطلاح رهگیری مرسولات پستی چند راه پیش روی شماست. در این مطلب تمام این راه‌ها را با جزئیات کامل تشریح خواهیم کرد.

پیگیری با استفاده از شماره بارکد

وقتی بسته پستی را تحویل پست می‌دهید، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت می‌کنید. این شماره ۲۰ رقمی در قالب یک رسید به شما داده می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که نوع بسته شما چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت پیشتاز ارسال می‌شوند. حال، شما بسته پستی خودتان را ارسال کرده‌اید و یک شماره در اختیار دارید. این کد و شناسه در رسید پستی و با عنوان شناسه قبض موجود است که در تصویر زیر با کادر زرد رنگ مشخص شده است:

مرحله بعد مراجعه به سایتی است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است. با وارد کردن آدرس newtracking.post.ir وارد وب‌سایت مربوطه می‌شوید.

در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود، بخشی برای وارد کردن شماره مرسوله وجود دارد. شماره مرسوله همان شماره بارکد است که هنگام پست کردن بسته خود، دریافت کرده‌اید. کافی است آن را وارد کنید و روی علامت جست‌وجوی زرد رنگ کلیک کنید تا از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خودتان مطلع شوید.

سامانه رهگیری مرسولات اداره پست

حال مشخصات اولیه مرسوله نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

  • تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
  • نوع سرویس
  • دفتر پستی مبدا
  • مبدا و مقصد
  • نام گیرنده و نام فرستنده
  • کدپستی گیرنده و فرستنده
  • وزن و هزینه پست
  • تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
  • نقطه پستی
  • نام مامور پست (نامه‌رسان)
  • تصویر مامور پست
  • رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
  • امضا و نام گیرنده مرسوله

شرکت پست برای سهولت دسترسی به این اطلاعات راه‌های دیگری نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده است که در ادامه می‌آید.

پیگیری با پیامک

اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، راه پیگیری با پیامک بهترین گزینه است. برای این کار، حرف R را در متن یک پیامک جدید تایپ کنید و در کنار آن کد ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله خودتان را وارد کنید. این پیامک را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید. وضعیت بسته و راهنمای آن برای شما ارسال می‌شود.

  • پیگیری مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه و کارت سوخت

یک راه دیگر هم برای پیگیری بسته‌های پستی وجود دارد. آن هم برای مواقعی است که بسته ارسالی یا دریافتی شما، شامل شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری باشد. در این صورت باید وارد سامانه‌ای شوید که مخصوص رهگیری مرسولات سازمانی است. آدرس  najatracking.post.ir را وارد کنید تا وارد سایت مربوطه شوید.

در این مرحله ابتدا باید نوع سند خودتان را مشخص کنید. با انتخاب هر کدام از اسناد، اطلاعات مربوط به همان سند را باید وارد کنید. مثلا اگر قصد رهگیری گواهینامه را دارید باید شماره کارت ملی داشته باشید و اگر می‌خواهید بدانید کارت سوختتان در چه وضعیتی است، باید شماره VIN خودرو را وارد کنید. با تایید اطلاعات می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

ستاره مربع‌ها

 یک راه دیگر هم برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و… وجود دارد. کافی است کد ستاره ۱۱۰ مربع (*۱۱۰#) را وارد کنید. در مرحله بعد، گزینه پلیس+۱۰ را انتخاب کنید و وقتی وارد آن شدید، گزینه وضعیت مدارک را ثبت کنید. در نهایت هم نوع مدرک را مشخص کرده و از وضعیت آن باخبر می‌شوید.

علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و… توزیع نشود به فرستنده مرسوله بازگردانده می‌شود.

شماره تماس پیگیری پست شیراز

شماره تلفن اداره كل پست استان فارس 07137173000

شماره سامانه پيام كوتاه:30009900037173
شماره تلفن گويا: 9717600

كدپستي:15555-71556

آدرس پست مرکزی شیراز: شيراز- بلوار مدرس – اداره كل پست استان فارس

 

بیشتر بخوانید:

 

نوشته های مرتبط

9 فکر در مورد “ شماره پیگیری پست شیراز

  1. عاطفه رستگار گفت:

    بسته ی من از تهران ارسال شد دو هفته پیش و من کد مرسوله رو زدم میزنه که مامور دوبار آمده اما کسی تحویل نگرفته

    1. فریبا گفت:

      اره واقعاااا خیلی بی مسئولیتن بسته منم همینه چرا لینقدر بیخیالن مامورای پست فک کنم اصلا حوصلشون نمیشه بب ن بسته مردم تجویل بدن بعد میزنن عدم جواب دادان گیرنده و فلان مردم ک مسخره شما نیستننننننننن شبراز اینجوره فقط متاسفممممممممم

  2. مهسا وحیدی نیا گفت:

    واقعا مسخرس الان نزدیک هفتس رسیده شیراز بسته من ولی هنوز توزیع نکردن چکار میکنن مامورین پست باباااااا پاشین شاید واقعا مردم منتظرر باشین ای بابا

  3. فاطمه نجفی گفت:

    مامورای پست میزارن همش ک جمع شد باهم میارن
    من یه بسته از تهران برام‌فرسادن شیراز پنشنیه باید تحویل میدادن الکی زدن درمنزل نبود شنبه اونم با ۲بار زنگ زدن برداشتن اوردن الانم یه بسته دیگ از شمال برام ارسال کردن اونم ویژه ولی با گذشت ۴۸ساعت هنوز نیمده

  4. علی گفت:

    برای من نوشته بعلت مسافرت بودن تحویل گیرنده برگشت خورد . آخه چرا دروغ میگین به مردم . شما از کجا فهمیدی ما مسافرت هستیم. خنده داره واقعا . متاسفم برای پرسنل نامه رسان بی مسیولیت

  5. سمانه گفت:

    سلام وقت بخیر من منزل بودم ولی پیامک آمده عدم حضور واقعا آدم میمونه نه تماسی نه زنگ در زدن همینجور خودسرانه مامورپست عدم حضوری میزنه دریغ ازیه ذره تعهدشغلی

  6. م .ش گفت:

    چرا بسته رو نمیارید و الکی میزنید برگشت خورده ؟؟؟مامور پست پول حلال ببر سر سفره ی زن و بچه ت

  7. لی لی گفت:

    بسته رو نمیارن بعد مینویسن منزل نبودید. مگه مردم بیکارند واسه یه بسته پستی برن پست مرکزی بخاطر بی مسئولیتی یه عده. جالبه که هیچکس هم پاسخگو نیست

  8. سام گفت:

    واقعا معنی پست رو به مسخره گرفتین. کسی که بسته ای رو سفارش میده حتما لازمش داره نه که بسته بیاد تو اداره پست یه هفته بمونه بینم کی بیارنش واسه آدم. حتی عرضه ندارن زنگ بزنن بگن خودتون بیاین ببرینش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *