طب سنتی, عطاری

طب سنتی بوعلی

طب سنتی بوعلی

طب سنتی بوعلی

در حال حاضر جایگاه طب سنتی و اسلامی در مداوای بیماری ها مناسب ترین و طلایی ترین فرصت است؛ زیرا طب شیمیایی به عوارض جنبی خود اعتراف می کند و شایع است که 80‌% پزشکان غربی به طب گیاهی گرایش پیدا کرده اند و کشورهای مستضعف دریافته اند که هدف اغلب تولیدکنندگان دارو در غرب، اقتصادی و سودجویی است.شیرازیاب طب سنتی بوعلی را به شما معرفی میکند.

طب سنتی بوعلی سینا

در طب بوعلي سينا با اصطلاحات طبع سرد . گرم . خشگ . تر و معتدل در بيان خاصيت هاي گياهان داروئي روبرو هستيم .

بايد بدانيم كه تمام خوردني ها ئي كه ، سوخت و ساز بدن را افزايش و دماي آن را بالا ميبرند ، غذا يا داروهاي با طبيعت گرم ، معرفي ميشوند .

اين نوع خوردنيها ، به هنگام واكنش شيميائي در بدن ، مقداري انرژي آزاد ميكنند .

بر عكس ، غذا ها  يا داروهائي كه سوخت و ساز بدن را كند ميسازند و بمقدار كمي دماي بدن را كاهش ميدهند . با طبيعت سرد تعريف ميشوند .

اين نوع مواد بايد در ابتدا مقداري انرژي از بدن بگيرند تا بتوانند واكنش خودرا انجام دهند .

طب سنتی بوعلی قم

شرکت دانش بنیان بوعلی قم

زمینه های فعالیت:
احیای طب سنتی ایرانی ، تولید داروهای گیاهی و فرآورده های طب سنتی ، تولید کپسول مخصوص درمان چاقی و چربی خون
مدیر عامل:
محمود شیرازیان
آدرس اینترنتی (وبسایت):‌
تلفن:
فاکس:
00982537234665
عناوین، جوایز و افتخارات:
مشارکت در
همایش هزارمین سال تالیف کتاب قانون سال 1392
نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران سال 1391
دومین همایش ملی طلای سبز سال 1392
همایش طب ابن سینا در هزاره جدید (توکیو) سال 1392
همایش علمی پژوهشی طب الرضا در اصفهان 1391
دومین سمینار تخصصی طب سنتی سال 1392
دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی 1393
سومین همایش ملی طلای سبز1393
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران 1395
اولین نمایشگاه بین المللی دارو، صنایع و خدمات وابسته 1396
طب سنتی بوعلی

طب سنتی بوعلی

طب سنتی بوعلی سینا برای ریزش مو

كدام‌یك از شما حداقل برای یك‌بار هم كه شده توصیه به استفاده از حنا را از یكی از بزرگ‌ترهای فامیل نشنیده‌اید؟ حتما دور و برتان مادربزرگ‌ یا بزرگی از فامیل را دارید كه خودش همیشه موهایش را با گیاهان طبیعی تقویت كرده و با حنایی كه به سر زده موهای قرمز و بافته‌اش جلوه‌ای دیگر پیدا كرده است. از این رو می‌توانید این بار براساس توصیه‌های طب سنتی از تركیبات شیمیایی فاصله بگیرید و برای تقویت موهای‌تان سراغ طب سنتی بروید.
اول باید علت ریزش مو را پیدا كرد

از آنجا كه طب سنتی یك طب كل‌نگر است درباره ریزش مو به دنبال علت‌های بروز این مشكل می‌گردد و دقیقا براساس تشخیص درمان‌های متفاوتی اعمال می‌كند. یكی از عواملی كه از دیدگاه طب سنتی در رویش مو اهمیت دارد، تغذیه است. به همین دلیل غذاهایی مانند پروتئین و گوشت كه از دیدگاه طب سنتی گرم هستند و از نظر تغذیه ارزش بالایی دارند، باید مورد استفاده قرار گیرد. اصلاح رژیم غذایی می‌تواند در رویش و استحكام مو موثر باشد. یكی دیگر از عواملی كه ممكن است ریزش مو را موجب شود، استرس و حالات روحی- روانی فرد است. اما پیش از هر چیز باید وضعیت كلی بدن بررسی شود تا مشخص شود این مشكل به دلیل بیماری خاصی بروز كرده است یا اختلال در پوست و مو باعث ریزش مو شده است.

برای پیشگیری از ریزش مو سرتان را شیرین كنید

شاید باورتان نشود اما عسل خواص فراوانی در جلوگیری از ریزش مو دارد. قندی كه در عسل وجود دارد آب مو را نگه داشته و باعث حفظ رطوبت مو می‌شود. می‌توانید قبل از استحمام مقداری عسل را با روغن زیتون مخلوط كرده و نیم‌ساعت روی موها بمالید. همچنین می‌توانید روغن بادام تلخ و عسل را با هم مخلوط كنید و روی سرتان بمالید. به این ترتیب موهای‌تان پرپشت می‌شود.

این گیاه را مثل آب نبات بخورید تا از ریزش مو در امان بمانید

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اكسیر طول عمر كه بومی كشور هند است و برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. این گیاه مانع از سفید شدن موها هم می‌شود. می‌توانید یك دانه هلیله كابلی را زیر زبان گذاشته و مانند آب نبات آن را استفاده كنید. روغن هلیله را هم می‌توان روی موها مالید و بعد استحمام كرد.

سرتان را گرم کنید تا ریزش مو نگیرید

یكی از گیاهانی كه در كتب طب سنتی به تاثیر آن در پیشگیری از ریزش مو اشاره شده، مصطكی است. این گیاه برای تقویت مو بسیار خوب است. از نظر طبیعت این صمغ گرم و خشك، محلل و مقوی است. می‌توانید پودر مصطكی را با مورد یا حنا مخلوط كرده و روی سر استفاده كنید. مصطكی روغن‌هایی هم دارد كه می‌توان روی سر گذاشت و بعد از چند ساعت سر را شست. علاوه بر این گیاه، پوسته سبز گردو را هم می‌توان به‌تنهایی و هم داخل حنا یا مورد استفاده كرد. جالب اینجاست كه پوسته گردو، گاهی اوقات رنگ مشكی هم به مو می‌دهد. كافی است پودر آن را با آب مخلوط كنید و روی سر قرار دهید.

منبع: https://economic.mfa.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *