ساختمانی

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای شما همراهان گرامی به طور مفصل در رابطه با انواع فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز صحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

آجرنما چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

یکی از انواع آجرها، آجر نما است که برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان‌ها و خانه‌ها به کار می‌رود. امروزه با ورود پیشرفت صنعت ساختمان، آجرها کمتر در اسکلت سازه‌ها به کار می‌روند، اما همچنان در نمای ساختمان و بدنه به کار می‌روند. آجر نما علاوه بر اینکه باید از استانداردها لازم برخوردار باشد، لازم است که در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب مقاوم باشد و به‌ آسانی آسیب نبیند.

 

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

 

آجر نما در معماری نشانه فرهنگ و طرز فکر مالک ساختمان و طبیعتا نشانه فرهنگ شهری است. معماری در شکل گیری جوامع شهری و نمایاندن فرهنگ ان جامعه نقش بسزایی دارد. در میان انوان نما ها ، آجر نما یا نماهای آجری در معماری اهمیت بخصوصی دارد. از این رو در نمای بیرونی بسیاری از ساختمان ها و همچنین نماهای داخلی از آجر نما ها استفاده می شود. نمای یک ساختمان بر روی زیبایی ظاهری دیگر ساختمان ها نیز تاثیرگذار است، معماران از آجر نما برای زیبایی ساختمان استفاده میکنند.

 

جنس آجرنما از چیست؟

آجرنما یک واژه ی کلی می باشد که همه ی آجرنماها را شامل می شود؛ با توجه به نحوه تولید و نوع کاربرد آجر، جنس آن ها نیز مشخص می شود؛ به عنوان مثال آجر نسوز نما از خاک نسوز، آجر قزاقی از خاک رس و آجر شیل از خاک سنگ است.

آجرنمای نسوز چیست؟

آجر نسوز از ترکیب خاک نسوز و خاک چینی (کائولین) تهیه می شود، خاک چینی به دلیل خلوص بالا و بافت ریز آن ماده ای با ارزش می باشد و از آنجا که از نظر ماهیت شیمیایی خنثی می باشد، تحت شرایط شیمیایی صنعتی پایدار است؛ در نتیجه به راحتی می‌توان از آن به عنوان رنگدانه با سایر ترکیبات استفاده نمود. این آجر نسبت به سایر آجرها ساختاری ظریف و متراکم تر دارد و به دلیل دارا بودن کانی های معدنی خاص موجود در خاک نسوز، مقاومت بسیاری در برابر دما و حرارت بالا دارد، از اینرو، آجر نمای نسوز در حرارت 1500 درجه سانتی گراد پخته می شود.

آجر نما نسوز به دلیل داشتن دانه های ریز رنگی، سطح زبر، زمخت و بدون خاک اضافه روی آن، به سادگی از سایر آجر های نما قابل تشخیص است. نمای نسوز از نظر رنگ، طرح و اندازه دارای تنوع بالایی می باشد، و به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر شوره (سفیدک) و تغییر رنگ و اتصال خوب با ملات در ساختمان سازی اهمیت بسیاری کسب کرده است.

آجر نسوز، در ابتدا به دلیل مقاومت در دماهای بالا، بدون تغییر در خصوصیات فیزیکی و شیمیایی، در دیواره کوره ها و شومینه ها به کار برده می شد، امروزه به دلیل داشتن مقاومت نسبت به تمام شرایط محیطی در نمای داخلی و خارجی ساختمان به طور گسترده استفاده می شود.

چگونگی تشخیص آجر نسوز

آجر نسوز از روی ظاهر به سادگی قابل تشخیص می باشد، به نحوی که سطح آجرهای نسوز نسبت به سایر آجر ها زبر تر، زمخت تر و بدون خاک اضافه می باشد. همچنین شکل و ظاهر آجر نسوز دارای دانه های ریز رنگی می باشد. توجه داشته باشید که زمانی که شما از آجرهای نسوز دارای استاندارد بهره مند شوید، نمای ساختمان شما سال ها ماندگار مانده و هیچ گونه پوسیدگی و خورندگی در آن ایجاد نمی شود و به مرور زمان رنگ خود را از دست نمی دهد، شوره نمی زنند و سطح آن خوردگی پیدا نمی کند.

کوره هایی که از آن ها برای پخت انواع آجرهای نسوز استفاده می شود، به صورت تونلی و شاتلی می باشند. در کوره های تونلی، حرارت به صورت یکنواخت پخش نمی شود و نتیجه ی آن تولید آجرهای متفاوت و تصادفی می شود. گاهی نیز به دلیل حرارت بیش از حد در بخش های مختلف کوره، آجرهای آن قسمت باعث تاب دار شدن آجر گردیده و سایز آجر از حد استاندارد خارج شده و اکثر مواقع کوچک‌تر از حد معمول می شود.

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

آجر پلاک چیست؟

ساختار آجر نما پلاکی

گرچه این نوع از آجر نما با توجه به محیطی که در آن قرار میگیرد و سلیقه مشتری می تواند متریال متغیری داشته باشد اما بطور کلی ساختار آجر نسوز پلاک همانند سایر آجر نسوزها از خاک رس حاوی آلومینا و سیلیس که عناصری قادر به تحمل دمای بالا هستند، تشکیل شده‌اند. به همین دلیل در مقابل حرارت، فشار مقاوم هستند. این آجر ها با توجه به ظاهر زیبا و بی نقصی که دارد در . نمای داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده می باشند.

پیدایش آجر پلاک

در گذشته از آجرها به شکلی استفاده می کردند که علاوه بر بدنه ساختمان همزمان در زیباسازی نمای ساختمان نیز کاربرد داشت. اما امروزه تقریبا بدنه ساختمان و نمای آن دو موضوع کاملا متفاوت می باشد
و همین موضوع باعث پیدایش نیاز مهندسان به آجرهایی با ضخمات کمتر تحت عنوان آجرنسوز پلاک شده است.
آجرنما پلاکی در موارد زیادی همچون ساخت و ساز و کار بروی نمای ساختمان، بازسازی اماکن تاریخی، مساجد و بناهایی
با بافت سنتی بکار می رود

فرایند اجرا و نصب آجر نما بر روی دیوار حیاط و ساختمان 

 

همانطور که متوجه شدید آجر نما جزو متریال‌های زیبا و جذاب برای نماسازی است. منتهی جذابیت و زیبایی این متریال با نحوه نصب آن، رابطه مستقیم دارد. به نحوی که هر چقدر کیفیت اجرا بالا باشد، زیبایی و جذابیت آن نیز بیشتر می‌شود.

قبل از آنکه به سراغ معرفی روش‌های رایج اجرای آجر نما روی دیوار حیاط برویم باید متذکر شویم
که پس از پایان هر کدام از روش‌های انتخابی، بهتر است سطح دیوار را کامل شستشو داده
تا هر نوع آلودگی ناشی از اجرا، قبل از خشک شدن بر سطح نما از بین برود
.

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

فروشگاه آجر نما مرکزی در شیراز

نصب آجر نما با به کارگیری ملات سیمان بر روی دیوار حیاط

 

در این فرایند ابتدا با استفاده از سیمان و ماسه نرم یک دوغاب مناسب آماده کرده و سپس آجر را با نظم و دقت بسیار بالا در یک ردیف چیده و آنگاه دوغاب را پشت آن‌ها ریخته می‌شود. این روش قدیمی‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش نصب آجر نما در حیاط سازی ساده و شیک است. منتهی دارای یک سری معایبی نظیر دور ریز ملات زیاد و‌ کثیفی آجرها است که زحمت کار را بیشتر می‌کنند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *