ساختمانی

قیمت کاشی کاری در شیراز

قیمت کاشی کاری در شیراز

قیمت کاشی کاری در شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای شما همراهان گرامی به طور مفصل در رابطه با انواع قیمت کاشی کاری در شیراز صحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

کاشی کاری آشپزخانه

سال های اخیر کاشی به یکی از محبوب ترین مصالح در ساختمان بدل شده است. در گذشته از کاشی برای تزئین دیوارهای قابل شستشوی داخل حمام ها، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها استفاده میشد، در کاشی کاری مدرن اما این کاشی ها برای تهیه تابلوهای تزئینی و حتی دیوارهای خارجی بنا نیز کاربرد دارند.

در کاشی کاری آشپزخانه از کاشی برای تزئین دیوار آشپزخانه و فاصله بین کابینت ها، کاشی کاری کف آشپزخانه و یا پوشش پیشخوان آشپزخانه استفاده میشود.

قیمت کاشی کاری در شیراز

قیمت کاشی کاری در شیراز

کاشی چیست ؟

کاشی عبارت است از یک قطعه سنگ سفالی یا سرامیکی که دارای ضخامتی چند میلیمتری است. سطح روی کاشی صاف و صیقلی و شیشه‌ای است. کاشی کاربردهای بسیار زیادی دارد. کاشی از جمله محصولاتی است که هم کاربردی است و هم هنری! مورخان بر این باورند که ایرانیان از هزاران سال قبل از انواع کاشی ها استفاده می‌کردند. آنها قدمت استفاده از کاشی در ایران را حدود ۱۲۵۰ سال قبل از میلاد می‌دانند

کاشی ها انواع گوناگونی دارند که متناسب با کاربرد شان در مکان های مختلف استفاده می شوند. این نکته هم قابل توجه است که کلمه سرامیک‌ که ما معمولا از آنها استفاده می‌کنیم نوعی کاشی است که به عنوان کاشی کف قرار می گیرد

 

حال که با کاشی آشنا شدیم می‌توانیم به سراغ هنر زیبای کاشی کاری برویم

کاشی کاری چیست؟

کاشی کاری به هنری می‌گویند که در آن قطعات کاشی با نظم و با دقت در کنار هم قرار می گیرند تا یک اثر هنری زیبا را خلق کنند. دقت داشته باشید که منظور ما از کاشی کاری هنر کاشی کاری است نه صرفاً پوشاندن قسمتهای مختلف یک ساختمان با کاشی. کاشی کاری یکی از هنر های ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی است و آثاری که توسط هنرمندان این رشته تولید می شوند در زمینه صنایع دستی قرار می گیرند

حال که فهمیدیم کاشی کاری چیست بیایید با هم سفری به دل تاریخ داشته باشیم و ببینیم تاریخچه کاشی کاری به چه زمانی باز می‌گردد

چند نوع قیمت کاشی کاری وجود دارد؟

قیمت کاشی کاری عموما به دو دسته کاشی کاری و سرامیک کاری و کاشی کاری اتوماتیک تقسیم می شود. در هنر کاشی کاری، ایرانیان همیشه سرآمد بوده اند و امروزه نیز کاشی کاری در هر خانه ای انجام می شود. به عنوان نمونه شما به هر خانه ای نگاه کنید خواهید دید که آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و حتی بخشی از اتاق ها و حیاط خانه کاشی کاری شده اند. همه این ها نشان از این دارد که کاشی کاری بخش جدا ناشدنی ساختمان سازی ایرانیان است. دستمزد هر متر کاشی کاری بستگی به نوع کاشی کاری، قیمت متری کاشی کاری، قیمت اجرای کاشی کاری، قیمت هر متر مربع کاشی کاری و هزینه کاشی کاری ساختمان دارد.

قیمت کاشی کاری در شیراز

قیمت کاشی کاری در شیراز

نکاتی برای کاشی کاری ساده

کاشی های بزرگ تر برای فضاهای بزرگ مناسب هستند و جلوه بیشتری دارند، البته گران تر هم هستند. در کاشی کاری کف چند ترکیب ساده برای چیدمان وجود دارد؛ چیدمان ساده، لوزی و آجری از رایج ترین تکنیک های کاشی کاری هستند. کاشی کاری دیوارها باید از پایین به بالا اجرا گردد، پشت کاشی دیوارها نباید از سیمان خشک استفاده کرد چرا که موجب ترک خوردن کاشی خواهد شد. برش کاشی ها با ابزار مخصوصی که سرامیک بر نام دارد انجام میشود. عملیات کاشی کاری کف پس از پایان کاشی دیوار اجرا میگردد. پیش از اجرا باید زیر سازی مناسب صورت پذیرد و با ابزار مناسب از تراز بودن سطح زیر کار اطمینان حاصل نمود.

برای کاشی کاری میتوان از ملات یا چسب مخصوص کاشی استفاده نمود. در شیوه استفاده از ملات مخلوط ماسه و سیمان باید نسبت چهار به یک داشته باشد و ملات نباید شل باشد. معمولا از ترکیب ماسه شسته و دستگاهی برای ساخت ملات استفاده میشود. همیشه عملیات نصب از یک گوشه اتاق شروع شده و به صورت ردیفی تا انتها ادامه پیدا میکند.

 1.

قبل از کاشیکاری قیرگونی انجام شده در سطوح قائم در صورتی که از ارتفاع یک کاشی بیشتر باشد به وسیله توری مرغی پوشش داده شود .

2.

چنانچه از میخ جهت اتصال تور مرغی به دیوار استفاده شود محل میخ کوبی شده باید مجددا با قیر اندود شود.

 3.

قبل از شروع کاشیکاری وضعیت تراز کف و ارتفاع کاشیکاری بررسی شود تا اولین رج کاشی ( در بیشترین شیب کف ) بیش از ۵ سانتیمتر در ارتفاع با کف سازی پوشانده نشود.

 4.

قبل از شروع کاشیکاری وضعیت شاقول بودن دیوار کنترل شود بطوریکه ضخامت دوغاب پشت کاشی حداقل ۲ و حداکثر ۳ سانتیمتر باشد.

  5.

درزهای قایم کاشی ها دقیقا بر روی هم قرار گیرند.

 

  6.

پس از اتمام کاشیکاری بند کشی با خاک سنگ الک شده و سیمان سفید با دقت کامل انجام و سپس کاملا پک شود.

  7.

دوغاب ساخته شده برای کاشی کاری به هیچ وجه بیش از ۲ ساعت پس از ساخت مصرف نگردد.

  8.

هنگام اجرای کاشیکاری دقت لازم در طرح و رنگ کاشی های مصرفی صورت گیرد.

 9.

به هیچ عنوان در دوغاب ماسه و سیمان از نخاله ، خرده آجر و گل رس استفاده نماید.

 10.

پاشیدن سیمان خشک در پشت کاشیکاری به منظور تبخیر سریع آب ملات ماسه سیمان صحیح نمی باشد چرا که باعث ایجاد ترک هایی مویین در ملات پشت کاشی می شود.

قیمت کاشی کاری در شیراز

قیمت کاشی کاری در شیراز

کلام آخر

در ایران امروزی کاشی بیشتر کاربرد سنتی دارد که در بنا‌های مذهبی یا سنتی استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها در میان انبوهی از مصالح معماری چون، گل، گچ، خشت، سنگ، چوب و … کاشی نقش عمده‌ای ایفا کرده و مکمل کار معماران است. همچنین در مکان‌های بهداشتی مانند حمام و توالت برای پوشش دیوارها نیز از کاشی استفاده می‌شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *