آدرس و شماره تماس, بیمارستان ها

لیست تمامی پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز

لیست تمامی پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز

لیست تمامی پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت شیرازیاب. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص لیست تمامی پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

لیست پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز

بیمارستان یا در فارسی افغانستان شفاخانه نهادی است برای تیمارداری و درمان بیماران.

بیمارستان معمولاً یک ساختمان بزرگ یا چادر بزرگ است که در آن، انجام مراقبت و درمان از سوی پزشکان، جراحان، پرستاران ، بهیاران ،کارشناسان بیهوشی(هوشبری) و اتاق عمل ، متخصصان و دیگر افراد انجام می‌گیرد.

معمولا بیمارستان از نظر بزرگی فضا، تعداد کارکنان، انواع خدمات و تنوع رشته‌های درمانی، وسیع تر از درمانگاه یا ساختمان پزشکان است.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست تمامی پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



لیست پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز( وابسته به سپاه)

آیا تا حالا شده دنبال بیمارستان مسلمین شیراز بوده باشید؟ آیین افتتاح بزرگترین بیمارستان نیروی دریایی سپاه پیش از ظهر امروز با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با ۱۶۳ تخت‌خواب ساخته شده است.

 

لیست پزشکان ارتوپد بیمارستان مسلمین شیراز

  •  آدرس فارس – شیراز – خیابان خیام
  •  تلفن 07132135000

اسامی پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز

لیست دکترهای بیمارستان مسلمین شیراز

 

دکتر محمد جعفر تمدن(جراح استخوان و مفاصل، تعویض مفصل

 

  • دکتر فرید شهریور(جراح و متخصص ارتوپدی و شکستگی ها)
  • دکتر عباسعلی شاکر اردکانی(جراح استخوان و مفاصل (ارتوپدی))
  • دکتر رهام پولادی(متخصص استخوان و مفاصل)
  • دکتر رحمت اله محسنی(متخصص استخوان و مفاصل)
  • دکتر سیف اله کیومرثی(متخصص ارتوپدی)
  • دکتر رضا عندلیبی(متخصص جراحی استخوان و مفاصل)
  • دکتر سیدمنیرالدین دبیری(متخصص جراحی استخوان و مفاصل)

دکتر فرهاد دهقانی(متخصص استخوان و مفاصل

«بیمارستان» یک واژه فارسی است که در دوران ساسانیان و پس از آن در جهان اسلام برای «محلِ نگهداری بیماران» به کار می‌رفته‌است. در لغت، بیمارستان از واژه پهلوی «بیمار یا وِمار» و پسوند مکانِ «ستان» تشکیل شده‌است که به معنای «محل بیمار» است.[۱][۲] این واژه در معنای نخستین خودش در دنیای قبل از اسلام در مورد دانشگاه جندی شاپور استفاده می‌شده‌است. سپس واژه بیمارستان در مورد محل نگهداری بیماران در تمامی سرزمین‌های اسلامی به کار گرفته شد.[۳]

اسامی دکترهای بیمارستان مسلمین شیراز

در گذشته به بیمارستان، مریض‌خانه و خسته‌خانه هم گفته می‌شد. در فارسی افغانستان به آن شفاخانه می‌گویند. در منابع قدیم فارسی از واژه‌هایی چون دارالشفا[۴] و بیت‌الادویه[۵] و محکمه (مکان فعالیت حکیم یا همان طبیب) نیز برای نامگذاری بیمارستان استفاده می‌شده‌است.

لیست پزشکان زنان بیمارستان مسلمین شیراز

در زبان های غربی، واژه استفاده شده برای این مکان، ریشه لاتینی دارد. واژه “hospital” که در زبان انگلیسی برای بیمارستان استفاده می‌شود از ریشه لاتین hospes می‌آید که به معنای فرد غریبه یا خارجی و در واقع مهمان می‌باشد. کلمه لاتین مربوطه به‌طور کنایه به معنای اتاق مهمان، اقامتگاه مهمان یا مهمانسرا می‌باشد.[۶] بنابر این Hospes در انگلیسی ریشه کلمه host است که برای سهولت تلفظ P آخر آن افتاده است و به معنای مهمان نوازی است. معادل این کلمه در فارسی هتل یا مسافرخانه است.

لیست پزشکان متخصص بیمارستان مسلمین شیراز

شکل یک بیمارستان به شدت از چگونگی دسترسی به آن و مسیرهای رفت و آمد متأثر است؛ بنابراین، در این مورد تصمیم‌گیری شود که یک شکل مانند ستون فقرات با شعبات انتخاب شود یا مسیرهای رفت و آمد از یک هسته مرکزی به شکل شعاع‌ها خارج شوند. تنظیم ارتباطاتات عمودی در داخل یک بیمارستان باید طوری طراحی شود که قسمت‌های عملکردی، مراقبت، درمان، تأمین، دسترسی به بیماران ممنوع‌الملاقات، حیاط سرویس به صورت کارامد به هم مرتبط و در دسترس باشند.[۷]

لیست چشم پزشکان بیمارستان مسلمین شیراز

به دلیل شرایط ویژه حاکم بر بیمارستان ها، رعایت بهداشت در این مراکز باید به صورت کاملا تخصصی و با دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته صورت پذیرد. پرداختن ویژه به این موضوع می تواند در سلامت مراجعه کنندگان و کارکنان اهمیت ویژه ای داشته باشد. تمامی بخش های یک بیمارستان نیاز به نظافت مستمر و دوره ای دارد. این بخش ها شامل سظوح کف، وسایل و تجهیزات، سرویس های بهداشتی، بخش های مراقبت و اتاق های عمل می باشد.

لیست پزشکان بیمارستان مسلمین در شیراز

در ایران قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در سال ۱۳۹۳ خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها گفت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در ان‌ها موضوع ترویج زایمان طبیعی و تناسب میان زایمان‌های طبیعی و سزارین را لحاظ کند.[۸]

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *