دسته‌بندی نشده, ساختمانی

کار کاشی کاری در شیراز

کار کاشی کاری در شیراز

کار کاشی کاری در شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای شما همراهان گرامی به طور مفصل در رابطه با انواع کار کاشی کاری در شیرازصحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

کاشی و سرامیک از جمله پراستفاده ترین متریال مصرفی در صنعت ساخت و ساز می باشند. از کاربردهای این مصالح می توان به استفاده در سرویس بهداشتی ، حمام ، آشپزخانه ، کف، کاشی کاری استخر و حتی نما اشاره نمود. کاشی و سرامیک در طرح، رنگ و ابعاد مختلف در بازار عرضه می گردد و پاسخگوی سلایق مختلف می باشد. یکی از مهم ترین نکات در نصب این متریال، انتخاب کاشی کار حرفه ای می باشد. با انتخاب بهترین کاشی کار ، زیبایی فضا دوچندان می گردد.

کار کاشی کاری در شیراز

کار کاشی کاری در شیراز

کاشی کار کیست ؟

کاشی کار فردی است که  توانایی اندازه گیری کردن درست و تشخیص صحیح سطوح هندسی را دارد.تجربه در زمینه باراندازی و انبار کردن کاشی ها دارد و همچنین میتواند کاشی های مرغوب را  تشخیص دهد.بتواند ملات های لازم برای کاشیکاری را بسازد،کاشیکاری را بتواند با درجات متفاوت کاشی انجام دهد، توانایی نصب کردن انواع کاشی ها مثل گلدار و غیره را داشته باشد ، بتواند کاشی را با چسب نصب کند ، به آسانی بتواند نقشه ها را بخواند و پیاده کند، قبل از شروع کار بتواند مقدار مصالح موردنیاز را برآورد کند، برای انجام کار برنامه ریزی داشته باشد.

 

وظایف کاشی کار

  • بستن قرارداد با مشتری و صحبت با او برای مشخص کردن نوع کار و کاشی که می خواهد
  • اندازه گیری محل مورد نظر برای تخمین میزان کاشی و مواد مورد نیاز
  • انتخاب کاشی مناسب متناسب با سلیقه مشتری و هزینه ها
  • برش کاشی ها و شکل دهی آنها با ابزارهای مناسب
  • آماده کردن سطوح با پوشاندن آنها با گچ، ماسه یا سیمان
  • جاگذاری کاشی ها و استفاده از مواد مناسب برای چسباندن و پر کردن فضای بین آنها (آب بندی آنها)

در برخی موارد نیاز است که قبل از شروع نصب، کاشی های قبلی تعمیر یا  کنده شوند. کاشی کار معمولا با مواد ساختمانی مختلف از جمله سرامیک، شیشه، سفال، سنگ، گرانیت یا مرمر سر و کار دارد.

مهارت و دانش مورد نیاز

  • توانایی کار عملی
  • توانایی پیاده سازی طرح های مختلف
  • داشتن قت و حوصله
  • مهارت محاسباتی برای تخمین هزینه و مواد
  • خلاقیت و دید خوب برای طراحی
  • توانایی کار فردی و تیمی
  • مشتری مداری
  • آگاهی از مسائل ایمنی و بهداشتی

نحوه ورود به شغل کاشی کاری

کار کاشی کاری در شیراز

کار کاشی کاری در شیراز

برای یادگیری این شغل می توانید به صورت تجربی نزد یک استادکار آموزش ببینید.

برای آموزش رسمی نیز پس از گذراندن سال اول دبیرستان می توانید وارد رشته کاشی کاری شاخه کار و دانش شوید.

همچنین در برخی از آموزشگاه ها دوره های آموزش کاشی کاری زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود که می توانید در آنها شرکت کرده و در پایان مدرک معتبر دریافت کنید.

فرصت شغلی و بازارکار کاشی کاری

کاشی کار می تواند به صورت قراردادی با شرکت های ساختمانی، مشاغل و افراد مختلف کار کند. همچنین می تواند در شرکت های ساختمانی استخدام شود. با کسب تجربه بیشتر به عنوان سرپرست و ناظر مشغول به کار خواهد شد.

از آنجا که کاشی کاری با صنعت ساختمان سازی و بازسازی ساختمان ها ارتباط نزدیکی دارد، نیاز به آن همیشه وجود دارد. بنابراین اگر فردی در این کار تجربه و مهارت خوبی داشته و کار با کیفیت و مطابق با نیاز مشتری ارائه دهد، فرصت های شغلی خوبی نیز خواهد داشت و مشتریان زیادی جذب خواهد کرد.

میزان درآمد کاشی کار

نیاز به کاشی کار در ساختن و بازسازی ساختمان های مختلف همیشه وجود دارد. درآمد کاشی کارها با توجه به میزان قرارداد و مشتری که دارند ، متفاوت است. تعداد مشتری هر کاشی کار هم به میزان مهارت، تجربه، کیفیت کار، مسئولیت پذیری و مشتری مداری او ارتباط دارد.

درآمد کاشی کاری در برخی از کشورهای جهان عبارتند از :

آمریکا – متوسط درآمد سالانه این شغل 38.110 دلار (برای همه مشاغل 33.840 دلار) در سال 2010 و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013، 37.200 دلار بوده است

استرالیا – متوسط درآمد سالانه این شغل 43.200 دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان –  متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار بین16.500 تا 24.000 دلار،  برای افراد متخصص بین26.000 تا 35.000 دلار و برای افراد با سابقه و ارشد بین38.000 تا 45.500 دلار می باشد.

.

اصولی که کاشی کار در زمان کار باید رعایت نماید

کار کاشی کاری در شیراز

کار کاشی کاری در شیراز

انتخاب مناسب کاشی و سرامیک نقش بسیار مهمی در اجرای کار دارد، به همین علت است که کاشی کاران در این مورد دقت بسیاری می کنند. کاشی باید جنس خوبی داشته باشد تا در دراز مدت دچار ترک خوردگی، رنگ پریدگی و یا سائیدگی نشود. در ضمن کاشی کار باید سطح دیوارها را تراز کند و برای برطرف نمودن نواقص کاری باید زاویه ها را کنترل نماید. از هر نوع ملات به غیر از ماسه و سیمان برای نصب کشی سرامیک نباید استفاده نماید. هر گز نباید برای تهیه ملات از سیمان سفید استفاده کرد اما در صورت استفاده از سیمان سفید باید از مقداری کوارتز نیز استفاده نمود. برای بندکشی نیز میزان دوغابی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به اندازه مصالح دارد و این دوغاب باید بیشتر از فضای خالی باشد و مقداری از آن بر روی سرامیک ریخته شود که باید بعد از ریختن از روی سرامیک پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *