بوشهر

آدرس مدرسه سعادت در بوشهر

مدرسه سعادت بوشهر

آدرس مدرسه سعادت در بوشهر

 

در این مقاله از دنیای سیتی بین به بررسی  و معرفی آدرس مدرسه سعادت در بوشهر پرداخته شده است.

تا انتهای مقاله ما را یاری نمایید تا مشخصات کلی این مدرسه را به شما معرفی کنیم.

 

مدرسه سعادت در بوشهر

مدرسه سعادت بوشهر

بیشتر بخوانید:

 

مدرسه تاریخی سعادت

مدرسه سعادت یا مدرسه سعادت مظفری مربوط به دوره قاجاره و در بوشهر، خیابان امام، روبروی میدان معلم واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۵۷۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده.

این مدرسه، در سال ۱۲۷۸ شمسی، به سبک نوین آموزشی تاسیس شد، که از نظر تاریخی مادر مدارس جنوب ایرانه.

بافت مدرسه سعادت، همانند بافت مرکزی شهر بوشهر، زیبایی خیره کننده ای داره.

نوع جاذبه:

  • میراث فرهنگی

 

سال ساخت مدرسه سعادت در بوشهر: 1278 دوره تاریخی مدرسه سعادت در بوشهر: قاجاریان دسته بندی جاذبه: سایر جاذبه ها نوع جاذبه: سایر قیمت ورودیه مدرسه سعادت در بوشهر برای ایرانی: قیمت ورودیه مدرسه سعادت در بوشهر برای غیر ایرانی: ساعت بازدید از مدرسه سعادت در بوشهر: الی تلفن پاسخگویی جاذبه: آدرس مدرسه سعادت در بوشهر: بوشهر- خیابان امام- روبروی میدان معلم

مدرسه سعادت بوشهر

مدرسه سعادت که به مدرسه سعادت مظفری نیز شناخته می‌شود یکی از دیدنی های بوشهر است که در خیابان امام این شهر قرار دارد.
این مدرسه که به مادر مدارس ایران معروف است، در سال 1278 در زمان قاجار بنا گردید و یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی آن زمان به شمار می‌رفت و نامش همچون دارالفنون پرآوازه بود.
این مدرسه در ابتدا به دست حاکم وقت بوشهر به نام احمدخان دریا بیگی تأسیس شد و افرادی چون محمدباقر بهبهانی، شیخ عبدالکریم سعادت و برادرش محمد حسین سعادت اولین مدرسان آن بودند.
مدرسه سعادت اولین مدرسه نوین جنوب کشور محسوب می‌شد و نقش مهمی در ایجاد تحولات فرهنگی منطقه ایفا کرد و امروزه نیز به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بوشهر هر ساله مورد بازدید گردشگران واقع می‌شود.

بنای این مدرسه

بنای این مدرسه بسیار جالب توجه است و درب و پنجره‌های چوبی آن که قسمت بالایی آن‌ها از شیشه‌های رنگارنگ ساخته شده زیبایی خاصی به بنا بخشیده است. مظفرالدین شاه، حاکم وقت قاجار کمک‌های نقدی زیادی برای تأسیس مدرسه سعادت انجام داد و از این رو مدرسه سعادت به سعادت مظفری نیز معروف شد.
جالب است بدانید که در ابتدای تأسیس این مدرسه، مردم بوشهر حاضر نمی‌شدند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند و همواره مورد انتقاد مردم واقع می‌شد اما بعدها به تدریج فضای مدرسه از جنب و جوش دانش آموزان پر شد.
امروزه موزه‌ای کوچک در ساختمان جدید کنار مدرسه سعادت وجود دارد که در آن اسناد، کتاب‌های درسی و اشیای متعلق به دانش آموزان در معرض بازدید عموم قرارگرفته است. مدرسه سعادت در سال 1378 به شماره 2578 در لیست آثار ملی ایران ثبت گردید.
برای سفر به بوشهر و بازدید از سایر دیدنی های بوشهر با تور بوشهر علاءالدین تراول همراه باشید و رزرو آنلاین هتل خود را به کارشناسان حرفه‌ای ما بسپارید.
مدرسه سعادت در بوشهر

مدرسه سعادت در بوشهر

دیدن آدرس مدرسه در نقشه

برای دیدن آدرس مدرسه سعادت بوشهر در نقشه گوگل مپ اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *