EMAIL US

info@bluecatcleaning.com

وبلاگ

زاهدان

آدرس پارک فرهنگیان زاهدان

آدرس پارک فرهنگیان زاهدان

آدرس پارک فرهنگیان زاهدان

آیا می دانید آدرس پارک فرهنگیان زاهدان کجاست؟ در این مطلب آدرس و مکان دقیق این پارک را بر روی نقشه مشخص کرده ایم. در ادامه مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد دیاربد:

آدرس پارک فرهنگیان زاهدان

آدرس پارک فرهنگیان زاهدان

آدرس پارک فرهنگیان

برای مشاهده آدرس بر روی نقشه اینجا کلیک کنید.

خیابان معلم، منطقه زیباشهر، شهر زاهدان، استان سیستان و بلوچستان، ایران

[mappress mapid=”15″]

جولان “بی فرهنگی” در “پارک فرهنگیان” زاهدان

امروزه فضای سبز شهرها دارای اثرات اجتماعی و اکولوژیکی بسیاری هستند و مهم‌ترین اثر فضای سبز شهرها، کارکردهای محیط زیستی آن می‌باشد که در تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا، جذب گرد و خاک و تولید اکسیژن نقش حیاتی دارد فضاهای سبز با ایجاد تعادل در متابولیسم شهر و بالابردن سطح زیبایی موجب افزایش کیفیت زندگی در شهرها می‌شود در حقیقت فضاهای سبز ریه‌های تنفسی شهرها می‌باشند.

اما نکته مهم آن است که فضاهای سبز علاوه بر ارزش‌های اکولوژیکی بعد اجتماعی، رفاهی و سلامت هم دارند. اصولاً فضای سبز تنها محیط دارای درخت و گیاه نیست بلکه نمادی از تفکرات فرهنگی، اجتماعی یک جامعه است.

حال با تعاریف فوق به اهمیت وجود فضای سبز سالم پی می بریم؛ اما آیا در کلانشهری مانند زاهدان فضای سبزی با چنین اوصاف وجود دارد؟

مدتی است که در بلوار معلم زاهدان پارکی با عنوان”پارک فرهنگیان” یا “بوستان معلم” افتتاح شده که توانسته است حداقل امکانات لازم برای رفاه شهروندان و استفاده از فضای سبز را فراهم آورد که این پارک را می‌توان تنها پارک خانوادگی زاهدان نامید.

هر چند وجود پارک فرهنگیان توانسته است حداقل امکانات رفاهی را فراهم کند، اما متاسفانه مسئولین امر از بُعد فرهنگی و اجتماعی و البته امنیتی برنامه ریزی های مناسبی برای این پارک انجام نداده اند.

طی سالهای گذشته کمبود فضای تفریحی سالم در شهر، اکثریت خانواده های زاهدانی را خانه نشین کرده بود که افتتاح بوستان معلم توانست این خانه نشینی را به شب نشینی های سالم خانوادگی در خارج از منزل و فضای سبز شهری تبدیل کند و فرصتی مغتنم را برای خانواده ها ایجاد نماید.

با وجود اینکه اکثریت مراجعه کنندگان به این پارک را خانواده ها تشکیل می دهند اما حضور معدود جوانانی که بصورت مجردی به این پارک رفت و آمد می کنند فضای بوستان معلم را به محیط ناسالم فرهنگی تبدیل کرده است.

استفاده از الفاظ زشت و ناپسند آن هم با صدای بلند! در فضای پارک، درگیری و نزاع های خیابانی و استفاده از سلاح های سرد مانند چاقو و بعضاً ایجاد مزاحمت های ناموسی باعث ایجاد نارضایتی برای! خانواده ها شده است که اگر این روند همچنان ادامه یابد با کمال تاسف شاهد! کم رنگ شدن حضور خانواده ها در فضاهای شهری خواهیم بود.

هرچند فقر اجتماعی و فرهنگی در بعضی از این جوانان به وضوح مشاهده می شود اما نبود پاسگاه انتظامی در این پارک از عمده دلایل درگیری و نزاع و در پی آن نارضایتی خانواده ها می باشد.

با ایجاد فضاهای سبز سالم می‌توان در جهت! ایجاد شهری سالم حرکت نمود، فضای سبز سالم ابعاد مختلفی دارد که مسئولان امر اگر خواهان داشتن شهری پویا، محیطی سالم و فرهنگی هستند! لازم است هر چه سریعتر به فریاد دل خانواده ها در تنها پارک خانوادگی زاهدان برسند.

تعداد بسیاری از خانواده های زاهدانی خواستار !استقرار ثابت کیوسک انتظامی در این پارک بودند تا نظم و امنیت بیشتری بر این پارک حاکم شود که امید است مسئولان! انتظامی استان ضمن شنیدن درد دل مردم، راهکاری مثبت و چاره اندیشی ای عاجل انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت اطلاع از تعرفه تبلیغات و نحوه ثبت آن با شماره‌های زیر تماس بگیرید

09026419750
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
09036280615

سوالات خود را در اینجا بپرسید؟

با ما تماس بگیرید یا شماره تلفن خود را بگذارید ما با

شما تماس میگیریم

    منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
    ایجاد اولین منو ناوبری در اینجا
    فروشگاه