بوشهر

از بوشهر تا همدان چند کیلومتر است

از بوشهر تا همدان چند کیلومتر است

از بوشهر تا همدان چند کیلومتر است

همراهان همیشگی سیتی بین سلام! اگر میخواهید بدانید از بوشهر تا همدان چند کیلومتر است تا آخر این پست با ما همراه باشید امیدوارم این پست برای شما مفید باشد.

همچنین میتوانید از پست های زیر دیدن کنید:

 

برای مسافرت از بوشهر به همدان شما میتوانید از 3 مسیر استفاده نمایید.

مسافت بوشهر تا همدان
مسیر 1 1028 کیلومتر 12 ساعت و 20 دقیقه
مسیر 2 1091 کیلومتر 13 ساعت و 22 دقیقه
مسیر 3 1045 کیلومتر 13 ساعت و 44 دقیقه
از بوشهر تا همدان چند کیلومتر است

از بوشهر تا همدان چند کیلومتر است

 

موقعیت جغرافیای همدان

استان همدان یکی از استان‌های غربی کشور است که استان‌های هم‌جوار شمالی، شرقی، جنوبی و غربی آن به ترتیب زنجان، قزوین، مرکزی، لرستان، کردستان و کرمانشاه می‌باشند.

استان همدان بین ʺ۱۱ ʹ۵۹ ˚۳۳ تا ʺ۲۷ʹ۴۴˚۳۵ عرض شمالی و ʺ۲۳ ʹ۴۴ ˚۴۷ تا ʺ۵۱ ʹ۲۷ ˚۴۹ طول شرقی قرار دارد. مساحت این استان ۱۹۴۹۳ کیلومتر مربع است.

استان همدان از استان‌های کوهستانی، مرتفع، سرد و بادخیز کشور محسوب می‌شود. ناهمواری‌ها در استان همدان به شکل‌های مختلف ایجاد شده‌است که عامل مهم این تغییر شکل ناهمواری‌ها، وجود آب‌های روان است که در استان همدان جاری هستند، به‌طوری‌که این آب‌ها در برخی مناطق مرتفع با تخریب ارتفاعات و انباشتن آبرفت‌ها در مناطق پست سبب کاهش ارتفاع کوه‌ها، ایجاد دشت‌ها و دره‌های زیادی شده‌اند. در برخی مناطق نیز، شدت عمل آب‌های روان به حدی بوده‌است که شکل ناهمواری‌ها به کل عوض کرده و باعث معکوس شدن شکل ناهمواری‌ها شده‌است، به‌طوری‌که کوه را به دره تبدیل کرده و درهٔ عمیق دوره‌های گذشته، را به صورت کوه درآورده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *