زاهدان

شهرک دامداران زاهدان

شهرک دامداران زاهدان

شهرک دامداران زاهدان

با سلام به دوست داران سیتی بین.در این مقاله میخواهیم به بررسی شهرک دامدارن زاهدان بپردازیم.

پس تا انتها با ما همراه باشید.

شهرک دامداران زاهدان

شهرک دامداران زاهدان

ضمنا از مطالب زیر نیز میتوانید دیدن فرمائید:

 

شهرک دامداران در حاشیه حریم شهر زاهدان نیست!

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، “شهرک دامداران”  در فاصله 5 کیلومتری مرکز شهر زاهدان قرار دارد؛ محلی که به قول مسئولان نه جزو شهر است و نه روستا محسوب می‌شود. با خشک شدن تالاب بین‌المللی هامون منبع تغذیه هزاران رأس دام در منطقه سیستان از بین رفت و صدها خانواری که در حاشیه این دریاچه اسکان داشتند به ناچار مهاجرت کردند بخشی به سوی مرکز استان رهسپار شده و در حوالی زاهدان در محله‌های مختلف ساکن شدند که شهرک دامداران یکی از آن‌هاست.

مردم محروم شهرک دامداران

حدود 27 سال از زندگی مردم در شهرک دامداران می‌گذرد اما مردم این منطقه از حداقل امکانات رفاهی بی‌بهره‌اند و در این شهرک از بهداشت و  آب شرب مناسب خبری نیست و به اینها اضافه کنید مشکلات بهداشتی حادی که در پی نگهداری از دام برای مردم منطقه ایجاد شده است.

طیف صادقی، فرماندار اسبق زاهدان نیز در ارتباط با وضعیت شهرک دامداران به خبرنگاران گفته بود: شهرک دامداران از بافت ساختاری و جمعیتی خاصی برخوردار است که نه می توان آن را جزو محدوده شهر دانست و نه می توان از آن به عنوان یک روستا نام برد لذا نظارت بر وضعیت ساکنین، فرهنگ سازی در زمینه رعایت مسایل بهداشتی و خدمات رسانی مطلوب به ساکنان آن منطقه تا حدی دشوار است؛ این شهرک جزو معدود مناطقی است که دام و انسان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و تبعاً بستر بروز بیماری‌های واگیردار است.

گروه‌های جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی اما در میان همه بی‌مهری‌های مسئولان به مردم محروم شهرک دامداران آستین همت را بالا زده‌اند و مشغول خدمت‌رسانی به مردم این منطقه شده‌اند.

 

 

ادرس شهرک دامداران در زاهدان

[mappress mapid=”null”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *