آموزشی

استاد تنبک شیراز

استاد تنبک شیراز

استاد تنبک شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب ابتدا مختصرا به معرفی تنبک خواهیم پرداخت سپس استاد تنبک شیراز را معرفی میکنیم.با ما همراه شوید.

درباره تنبک

تنبک یکی از اصلی ترین اجزای موسیقی سنتی ایرانی است .تنبک در کنار دیگر ساز های کوبه ای ایرانی به دو صورت تکنوازی و همنوازی نواخته میشود که امروزه تمرکز استادان این ساز بیشتر بر روی تکنوازی و تکنیک نوازی تنبک معطوف شده است. آموزش تنبک در موسیقی ایرانی پایه و اساس ریتم شناسی است و نقش بسیار مهمی در آن دارد.

در واقع تنبک نقش اصلی را در ریتم و ضرب قطعات موسیقی سنتی ایفا میکند . تقریبا تمام نوازنده های ساز های ایرانی نیاز به دوره ی ریتم شناسی و ضرب توسط ساز تنبک را دارند که به درک آنها از ریتم کمک کند و باعث سریع تر شدن فرایند آموزش موسیقی شود. این ساز به دو صورت تنبک و دمبک تلفظ میشود که شکل امروزی تر آن تنبک است.

این کلمه متشکل از دو بخش تن (تم) و بک است که این دو از حرکات اصلی نوازندگی این ساز میباشد و در ادامه به توضیح بیشتر این حرکات می پردازیم.

اجزای تنبک

تنه ی اصلی تنبک از سه جنس چوب،سفال و فلز تهیه میشود که مرسوم ترین آن تنبک چوبی است.همچنین برای تهیه ی پوست تنبک، از پوست گوساله،شتر و بز استفاده میشود.

پوست شتر از میان این سه بم ترین صدا را دارد و پوست بز زیر ترین صدا را داراست.پیشنهاد اکثریت اساتید تنبک به تهیه تنبک با پوست گوساله میباشد که بهترین صدا را از این میان دارا میباشد.

ساز تنبک همانند تصویر که مشاهده میکنید از پنج بخش پوست ، دهانه بزرگ ، تنه ی اصلی ، نفیر و دهانه کوچک تشکیل شده است.که در تمامی تنبک ها یکسان است.

برای نوازندگی تنبک،علامت ها بر سه بخش اولیه یعنی پوست،دهانه بزرگ و تنه ی اصلی اجرا میشوند که تمرکز در دوره ی مقدماتی بر روی پوست میباشد.
قبل از شروع برای اشنایی با نت ها، سبک ها و علامت ها با نواحی پوست آشنا میشویم که شامل سه بخش مرکزی (تم)، میانه، کناره (بک) است.

علامت هایی که با ˄ نمایش داده میشوند مربوط به دست راست میباشد و علامت هایی که با ˅ نمایش داده میشوند مربوط به دسته چپ است.همچنین ترتیب انگشت ها مانند شکل زیر است.

استاد تنبک در شیراز

استاد تنبک در شیراز

استاد تنبک در شیراز

مسعود تورع

بیوگرافی :

مسعود تورع فارغ التحصیل کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران
فارغ التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه هنر و معماری شیراز
مدیر مسئول آموزشگاه موسیقی طلوع در شهر شیراز
مدیر مسئول شرکت تهیه و تولید آثار صوتی و تصویری آسمان فردا

آدرس

شیراز خیابان فلسطین نبش کوچه 1

 شماره های تماس



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: استاد تنبک شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



آموزش تمبک و دف شیراز

آموزش اصولی تمبک و دف از مبتدی تا پیشرفته متناسب با سنین مختلف در آموزشگاه موسیقی

عظیم کاظم زاده

tel:۰۹۱۷۷۰۷۵۴۴۲

 

آموزش ساز های کوبه فوق به صورت تخصصی و اکادمیک زیر نظر استاد

*با سابقه 15 سال تدریس با مدرک فشیونال گرجستان ومدرس دانشگاه ارم همراه با ارائه مدرک متناسب با توانایی شما

*از بعد از سه ماه حضور میتوانید در گروه و اجراها شرکت کنید.

* آموزش ضرب و تمپو همراه با نت خوانی و آموزش 70 پاساژ تخصصی

* آموزش دف تنبک به سبک سنتی و پاپ وتخصصی همراه با نت خوانی و وزن خوانی ودرک ریتم همراه با تئوری موسیقی روز

* آموزش به صورت حضوری و غیر حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی به هر دوصورت انجام میشود

* ارایه مدرک با توجه به توانایی شما از فنی حرفه ای ودانشگاه شیراز

* آموزش ها هم به صورت گوشی و هم به صورت نت خوانی

* از بعد از سه ماه می توانید در گروه و اجرا ها شرکت کنیدودر استودیو کار خود را با مترونم ضبط کنید تا از پیشرفت خود رزومه موفقی داشته باشید.

*برای آشنایی با نمونه کار استاد تماس حاصل فرمائید.

محمدمهدی شکرانه

tel:۰۹۱۷۵۰۱۲۹۴۰tel:۰۹۱۷۵۰۲۲۷۱۳

آدرس: فلکه فخرآباد کوچه 3 کشاورزی

استاد تنبک خوب در شیراز

مهدی بناکار ( نوازندگی دف و تنبک )
مهدی بناکار متولد 1356 شیراز دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت IT و جامعه شناسی.
فراگیری ساز تنبک را نزد استاد آقای دکتر مهران محبی آغاز نمودند.
جهت تجربه بیشتر و رسیدن به شناخت و درک بهتر موسیقی از حضر استاتیدی همچون جمشید محبی ، محمد اخوان ، محمد اسماعیلی،استاد فرهمند، استاد گنجه ای و آشنایی با مکتب استاد فرهنگ فر را از آرش فرهنگفر بهره جستند.
فراگیری ساز دف را نزد اتاد بیژن کامکار آغاز کردند و از محضر اساتیدی چون مسعود حبیبی ، عطااله سلامیه و عبدالرضا رهنما بهره گرفتند.
ریتم شناسی و وزن خوانی را در محضر استاد علی اکبر شکاری آموخت و از کلاسهای ریتم شناسی استاد محمد اسماعیلی در دانشگاه هنرهای زیبا بهره جست.
همکاری با گروههای مختلف موسیقی از سال 1372 (گروه نی داوود ،گروه فاخته ،گروه صبا ، همایون، دوسار، کوبه ای نوازان آبنوس ، ارکستر پارس و سرپرست گروه طرب از سال 1385 ، ارکستر حوزه هنری کنسرت پارالاکس با گروه طرب و دوسار در تالار حافظ. ، کنسرت هبوط با گروه طرب در تالار حافظ، کنسرت رستاخیز با گروه طرب در دانشگاه هنرهای زیبای اصفهان و تهران ، کنسرت رستاخیز با گروه طرب در سالن رودکی، اجرای کنسرت به همراه گروه طرب در اهواز به مناسبت هفته شیراز ، اجرای گروه طرب به مناسبت سالروز حافظ در تالار حافظ شیراز.
در حال حاضر مشغول تالیف کتاب دستور تنبک، 15 قطعه برای تنبک ، 18 قطعه برای دف، رپرتوار برای سازهای کوبه ای در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته با همکاری آقای مهدی لیاقت می باشند.

طرح درس و شیوه آموزش : دوره مقدمانی 1 و2 هر کدام 10 جلسه
منابع آموزشی : دوره مقدمانی 1 و2 هر کدام 10 جلسه
نشانی :‌
شیراز بین فلکه گاز و سه راه سمیه پلاک 97
تلفن
داخلی 9 /tel:09381848296

در شیرازیاب بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *