اماکن, عینک فروشی

تعمیر عینک در شیراز

عینک2

تعمیر عینک در شیراز

سلام میکنیم خدمت همه دوستداران سایت شیراز یاب..مااینجاهستیم تا درباره تعمیر عینک در شیراز  برای  شما عزیزان اطلاعاتی اعم از ادرس و شماره تلفن تعمیر عینک در شیراز  مطلع کنیم..همراه ما باشید..سپاس فراوان..

تعمیرات عینک پیمان شیراز – خیابان مشیر فاطمی – حد فاصل ستاد و پارامونت – روبروی بانک صادرات – پاساژ ملت – طبقه 2- عینک پیمان 09173096154
مركز تعميرات عينك بيننده شيراز مابين  چهاره خيرات و انوري  پاساژ مهدي  طبقه همكف

آقاي سپهري

071-2304135
فروشگاه عینک دیدگستر شیراز-خیابان زند-روبروی هتل پارس-جنب کانکس بانک شهر 071-32319284
عینک پارس شیراز-چهارراه ملاصدرا-نبش کوچه 31قصذالدشت-روبروی پاساژطلا فروشی پارس 071-32357844

عینک

عینک

عینک:

عینک یا آینک[۱] به قاب‌های دارای عدسی شیشه‌ای یا پلاستیکی گفته می‌شود که معمولاً به وسیله دو دسته که روی گوش‌ها قرار می‌گیرند در جلوی چشم‌های انسان قرار می‌گیرند. این وسیله برای محافظت از چشم و بهبود بینایی چشم‌ها و گاه تنها برای زیبایی و زینت استفاده می‌شود. عینک‌های ویژه‌ای هم هستند که برای مشاهدهٔ صحنه‌های سه‌بعدی یا واقعیت مجازی به‌کار می‌روند.

عینک‌ها دارای انواع متفاوت هستند:

عینک‌های طبی/ عینک‌های آفتابی/ عینک‌های طبی-آفتابی/ عینک‌های حفاظتی-صنعتی/ و عینک‌های متفرقه (مانند عینک‌های الکتریکی که برای نابینایان استفاده می‌شود)

عینک آفتابی عینکی با عدسی‌های تیره است که برای محافظت چشم از نور شدید محیط و اشعه‌های خطرناک خورشید به کار می‌رود. به عینکی که عدسی آن شعاع‌های نور عبور یافته را به هم نزدیک نموده یا دور سازد (واگرا یا همگرا باشد) و همچنین عینک آفتابی که دارای انواع مختلف عدسی‌های جذبی پرتوی نور مضر برای محافظت چشم می‌باشد «عینک طبی» می‌گویند. عینک طبی بیشتر برای اصلاح دید در عیوب انکساری چشم به کار می‌رود.

نخستین عینک قابل قرار دادن روی صورت را سالوینو دارماتی (Salvino d’Armati)، اهل ایتالیا، در سال ۱۲۸۴ میلادی ساخت.

عینک طبی:

به عینکی که عدسی آن شعاعهای نور عبور یافته را به هم نزدیک نموده یا دور سازد (واگرا یا همگرا باشد) عینک طبی می‌گویند. عینک طبی برای اصلاح دید در عیوب انکساری چشم به کار می‌رود. اصلاح دید نزدیک‌بینی با عدسی مقعر یا واگرا و اصلاح دید دوربینی با عدسی محدب یا همگرا است. در پیرچشمی از دو عینک یکی برای دور و یکی برای نزدیک یا عینک دودید استفاده می‌کنیم. در آستیگماتیسم از عینک استوانه‌ای کمک می‌گیریم که دارای محور است.

برخی مردم عینک می‌زنند تا بتوانند واضح ببینند. عینک‌ها عدسی‌هایی از جنس شیشه یا پلاستیک دارند که پرتوهای نور را قبل از ورود به جشم منحرف می‌کنند. آن گاه عدسی چشم می‌تواند نور را چنان متمرکز کند که تصویر واضحی از جسم بر روی شبکیه، که در عقب چشم واقع است، تشکیل می‌شود.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: تعمیر عینک در شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



پیشینه

:

عینک اولین بار در قرن سیزدهم میلادی در اروپا استفاده شد. با تکامل صنعت چاپ در قرن پانزدهم استفاده از عینک افزایش یافت و در قرن حاضر و با اجرای برنامهٔ آموزش عمومی، استفاده از آن گسترش یافته‌است.

منبع ویکی پدیا


عینک چیست ؟

انسانها به ابزارها و وسایل گوناگونی نیاز دارند .

این ابزارها احتیاجات روزمره آنها را رفع کرده و زندگی را آسان میکنند.

یکی از این ابزارها عینک است .

عینک از دو عدسی و یک قاب یا فریم درست شده است

که توسط بینی و گوشها نگه داشته میشود و جلوی چشم قرار میگیرد .

عینک با رفع عیوب انکساری بینایی به چشمها کمک میکند تا دید بهتری داشته باشند .

جنس :

عینک ها بسته به نوع کاربرد آنها و سلیقه ای افراد خاص از مواد گوناگونی مانند :

پلاستیک ، کائوچو ، استات ، فلز و یا ترکیب این مواد با یکدیگر ساخته شده است .

عینک چیست؟

به طور کلی عینک وسیله یی است با کاربردهای مختلف برای چشم ها و یک وسیله تزئینی برای چهره که به علت کثرت در تنوع مدل و انواع کاربردی آنها اشاره مختصری به آن می شود.
● عینک های طبی
به آن دسته از عینک هایی که عدسی های تجویزی، جهت رفع عیوب انکساری در آنها نصب می شود، عینک های طبی می گویند؛ که در مدل های گوناگون و با مواد مختلف ساخته می شود.
عینک هایی با اتاقک مرطوب (جهت جلوگیری از ریزش شدید اشک) و یا عینک های منشوری (برای موارد کم بینایی و یا آسان کردن مطالعه برای کسانی که قرار است مدت زیادی به علت فلج اندام های اصلی، بستری شوند) و عینک های مخصوص آرایش (برای اشخاصی که دارای عیوب انکساری شدید هستند) و… در زمره عینک های طبی، با کاربرد خاص محسوب می شوند.


صفاتی دیگر..

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *