اطلاعات عمومی

فواید آب خیار

فواید آب خیار

فواید آب خیار

مصرف آب خیار یک راه مطمئن برای بهبود سلامتی شماست، زیرا دارای مزایای  زیادی هستند و حاوی مقادیر زیادی پتاسیم ، ویتامین A و C ، کلروفیل ، فولات و سیلیس میباشد . خواص آب خیار زیاد بوده و میتواند برای پوست ، مو و ناخن مفید باشد . در صورت مصرف منظم آب خیار باعث کمک به درمان فشار خون بالا و سنگ کلیه میشود ..شیرازیاب از فواید آب خیار میگوید:

فواید آب خیار برای صورت

روشن کننده چشم

واضح ترین ترفند خانگی در استفاده از خیار، این است که دو قطعه خیار را روی چشم هایتان قرار دهید. کمی استراحت کنید، و اجازه دهید که خیار بمدت 20 دقیقه روی چشم هایتان بماند تا تاثیر جادویی اش را بگذارد. خیار، ورم، حلقه‌های سیاه، و خستگی چشم را کاهش می دهد تا ظاهری بدون عیب و نقص داشته باشید. گریمورهای معروف فیلم‌ها در سراسر جهان، هنوز هم از این ترفند ضروری استفاده می کنند.

تونر صورت

برای تهیه ی یک تونر ملایم و نرم کننده، نصف یک خیار را ریز ریز کنید و با 3 قاشق غذاخوری عنبر سائل و 2 قاشق غذاخوری آب مقطر، بصورت پوره در آورید. با استفاده از یک غذا ساز تمام مواد را کاملا با هم مخلوط کنید، آنها را در یک بطری بریزید و با خیساندن یک پنبه در مخلوط بدست آمده، آزادانه از آن استفاده کنید. (بخصوص برای با طراوت کردن پوستتان در تابستان). اگر این محصول را در یخچال نگهداری کنید، بمدت چند هفته، تازه خواهد ماند.

درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت

مخلوط آب خیار با سرکه‌ی سیب، آلوئه ورا، و آب گوجه فرنگی، یک تونر باور نکردنی می‌سازد که به تمیز کردن منافذ کمک می کند. این مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و با یک پنبه ی توپی، آرام روی پوستتان بمالید (مراقب چشم هایتان باشید) و حتما بعد از چند دقیقه، آنرا کاملا آبکشی کنید.

فواید آب خیار شور

آب خیارشور گرفتگی عضلات را درمان می کند

برخی تحقیقات نشان داده که نوشیدن آب خیارشور می تواند گرفتگی عضلات را درمان کند. محققان می گویند؛ که در آب خیارشور چیزی است که باعث ایجاد یک رفلکس در دهان می شود و این رفلکس پیامی به اعصاب می فرستد که گرفتگی عضلات را متوقف می کند.

 

آب خیارشور درد معده را کاهش می دهد

امتحان کردن این روش برای افرادی که زخم معده دارند ممنوع است. طبق شواهد برخی از افراد مصرف 1 لیوان آب خیارشور می تواند درد معده را آرام کند. البته هنوز مطالعات علمی در این زمینه صورت نگرفته اما می شود برای یک بار امتحان کرد.

 

آب خیارشور آفتاب سوختگی را تسکین می دهد

اگر پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده می توانید مقداری آب خیارشور را روی پوستتان بمالید. زمانی که هیچ چیز دیگری برای درمان آفتاب سوختگی در دسترس نداشتید می توانید از آب خیارشور به عنوان درمان خانگی استفاده کنید.

 

آب خیارشور، باعث کاهش ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.

آب خیارشور به علت آنتی اکسیدان و پروبیوتیک که دارد برای سلامتی مفید است.

 

آب خیار شور به کنترل کردن قند خون کمک می کند

سرکه موجود در آب خیارشور، ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند. نشان داده شده که، سرکه به بهبود پاسخ بدن به انسولین و به طور قابل توجهی به کاهش قندخون پس از وعده غذایی کمک می کند. اگر در حال حاضر دارو مصرف می کنید که قند خون شما را کاهش بدهد، قبل از مصرف آب خیارشور حتما با پزشک خود مشورت کنید.

فواید آب خیار برای لاغری

خیار کانون آنتی اکسیدان ها است و در نتیجه متابولیسم را افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن می شود. کالری کمی دارد پس گزینه ای عالی برای کسانی که می خواهند وزن را کاهش دهنده است.

فواید آب خیار برای چاقی صورت

خیار به دلیل اینکه خاصیت آبرسانی فوق العاده ای که دارد به بهبود سلول های پوستی کمک فراوانی می کند و به شما کمک می کند در عرض چند روز دو هفته صورتتان پرتر و چاق شود برای این منظور خیار را رنده کنید و روی پوست قرار دهید و بگذارید به مدت بیست دقیقه روی پوست بماند .

 

منبع: https://matlabak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *