آدرس و شماره تماس, پزشکی

لیست کلینیک زخم شیراز

لیست کلینیک زخم شیراز

سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص  لیست کلینیک زخم شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.

کلینیک زخم شیراز

زخـم یا جراحت (به انگلیسیwound) در دانش پزشکی، آسیبی است که در آن پوست خراشیده، پاره، بریده، سوراخ یا دریده شود یا بعلت یک تروما با اینکه پوست سالم مانده ولی در زیر آن آثار قرمزی یا کبودی دیده شود.

به شکل مختصر جداسازی اتصال بین سلولی بخشی از پوست یا گوشت بدن را زخم گویند.جراحت به دو نوع بسته و باز تقسیم می‌شود؛ بریدگی یا پارگی پوست از جمله جراحت‌های باز و کوفتگی‌ها از جمله جراحت‌های بسته می‌باشند.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: لیست کلینیک زخم شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



کلینیک زخم شیراز

کلینیک تخصصی دیابت و مرکز ترمیم زخم میلاد  قدوسی غربی، روبروی کوچه 14 ​07136302065
09339869098
کلینیک تخصصی دیابت و ترمیم زخم مهرگان
عیادة السکری التخصصیة و شفاء الجروح
 بلوار شهید رجایی (فرهنگ شهر)، بسمت میدان احسان، بعد از کوچه 42 07136328422
09355323301
کلینیک روش های نوین درمان زخم
درمانگاه شبانه روزی میلاد
 قدوسی غربی 07136302065
09308913090

کلینیک زخم مهرگان شیراز

کلینیک روش های نوین درمان زخم
درمانگاه شهر راز
 قدوسی شرقی، نبش کوچه 6 07136487535
07136487224
دکتر امیررضا وثوقی
متخصص ارتوپدی
درمان پای دیابتی
هييت علمى و دانشيار دانشگاه علوم پزشكى شيراز
 خیابان قصردشت، بالاتر از خیابان مهر، ساختمان پزشکی نگین، طبقه 3، واحد 19 07136290881
09206290881

کلینیک زخم در شیراز

در سیستم طبقه‌بندی جراحت مصوب صلیب‌سرخ‌جهانی نوع زخم و جراحت به گروه‌ها و انواع مختلف تقسیم می‌شود. برای این منظور از حروف (E, X, C, F, V, و M) استفاده می‌شود.

  • حرف E: برای قطر ورودی زخم به سانتیمتر.
  • حرف X: برای قطر خروجی زخم به سانتیمتر.

کلینیک زخم بستر شیراز

  • حرف C: عمق جراحت در حدود دو انگشت.(با بله یا خیر پاسخ داده می‌شود)
  • حرف F: برای عنوان شکستگی همراه جراحت. عدد صفر برای پاسخ منفی٬ عدد یک برای شکستگی کوچک و عدد دو برای شکستگی‌های بزرگ.
  • حرف V: برای تعریف جراحت با تهدید حیات بیمار(مغز٬ ریه و عروق بزرگ) با پاسخ مثبت و منفی.
  • حرف M: برای تعریف ورود شئ فلزی در زخم(مانند گلوله) که در رادیوگرافی مشخص باشد با پاسخ مثبت یا منفی.

کلینیک زخم دیابتی شیراز

  1. مرحله هموستاز یا انعقادی : اولین مرحله پاسخ بدن به دنبال ایجاد پارگی در پوست، خون‌ریزی می‌باشد. سپس فعالیت پلاکت‌ها شروع شده که موجب بند آمدن خون‌ریزی می‌شوند.به دنبال خون‌ریزی در محل آسیب دیدگی، انقباض عروقی ، آزاد شدن هیستامین و آدنوزین تری فسفات مشاهده می‌شود.
  • پلاکت‌ها در این مرحله ، فرایند انعقاد خون را شروع کرده و با ایجاد لایه‌ای از فیبرین، موجب پوشاندن سطح زخم می‌شوند.
  1. مرحله تکثیر : بافت جوانه‌ای شکل می‌گیرد.
  2. مرحله بلوغ : بافت جوشگاه در این مرحله پدید می‌آید.

کلینیک درمان زخم شیراز

ضربه یا تروما (به انگلیسیTrauma) در دانش پزشکی به هر نوع آسیب دیدگی، ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثهٔ وارد شده به بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد. اهمیت تفاوت این دو مبحث در اورژانس و فوریت‌های پزشکی مشخص می‌شود؛ مثلاً در برخورد با بیمار دچار سنکوپ یا شوک، اگر عامل آن بیماری باشد، امدادگر به‌آسانی می‌تواند اقدام به جابجایی بیمار کند ولی در شرایط تروما، به علت وجود احتمال آسیب‌های شدید مانند قطع نخاع، هرنوع جابجایی و حرکتِ بیمار بدون ساپورت و ثابت نمودنِ اندام‌های متحرک و توسط اشخاص ناوارد ممنوع است. تروما اگر شدید باشد شخص را به مداوای سریع اورژانسی نیازمند می‌سازد.

کلینیک زخم دیابت شیراز

پزشکی (به عربیطب) یک دانش کاربردی است که هدف آن، حفظ و ارتقای سلامت، درمان بیماری‌ها و بازتوانی آسیب‌دیدگان است. این منظور با شناخت بیماری‌ها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آن‌ها به انجام می‌رسد. دانش پزشکی بر روی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از فیزیک و زیست‌شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده‌است.[ف ۱] امروزه هدف دانش پزشکی، استفاده از فناوری‌های دانش‌مبنا و استدلال قیاسی برای رسیدن به راه‌حل مشکلات بالینی است. اکتشافات در باب ماهیت ژن‌ها و سلول‌ها دریچه‌ای برای تعریف فیزیولوژی بر مبنای سیستم‌های مولکولی، فراهم کرده‌است. این بینش فیزیولوژیکی، راه را برای فهم بهتر فرایندهای پیچیده بیماری‌ها و رویکردهای نو درمانی، فراهم کرده‌است.[۱]

کلینیک زخم پای دیابتی شیراز

تلاش بشر برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌ها از دوران پیش از باستان، و در دوران باستان در کنار دین و گاه به عنوان بخشی از آن، وجود داشته‌است. در یونان باستان، پزشکانی مانند بقراط، پزشکی را به عنوان دانش و فنی مجزا مطرح کردند و بنیان‌گذاران راهی بودند که بعدها توسط پزشکانی همچون ابن‌سینا و رازی، طی شد. در رنسانس با بهره‌گیری از روش علمی پزشکی، پیشرفت‌های قابل توجهی کرد. از قرن ۱۹ آنچه به عنوان پزشکی مدرن، شناخته می‌شود، بنیان گذاشته شد. در اواخر قرن بیستم و دوران معاصر، دانش ژنتیک، رویکرد به درمان و بیماری‌ها را دچار تحول مهمی کرد به‌طوری‌که ژنتیک پزشکی را دارای نقشی متحول‌کننده برای پزشکی از درمان‌محوربودن به حفظ سلامتی دانسته‌اند.[۲] اهمیت سلامتی در بهره‌وری اجتماع و کیفیت زندگی منجر به تأسیس موسسات و قوانین شده‌است تا مسایلی همچون تحصیل و مجوزدهی به پزشکان تا نحوه استفاده از بودجه‌های درمانی در کشورها قانونمند و تنظیم شوند؛ لذا سازمان‌های پزشکی در کشورهای مختلف برای سازمان دهی و قانونمندسازی فعالیت‌های پزشکی تأسیس شده‌اند.

کلینیک زخم بستر در شیراز

در حرفه پزشکی، پزشکان با استفاده از قضاوت بالینی، بیمار را برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ارزیابی می‌کنند. در عملکرد بالینی معمولاً مراحل شرح حال، معاینه فیزیکی، تهیه فهرست مشکلات، مشخص کردن تشخیص‌های افتراقی، بررسی‌ها (شامل آزمایش و تصویربرداری و …)، رسیدن به تشخیص و در آخر درمان انجام می‌شود. امروزه پیشرفت‌های روزمره علم و گسترش قابل توجه دامنه دانش پزشکی و شناخت بشر از بیماری‌ها منجر به تخصصی شدن پزشکی و تقسیم آن به رشته‌های مختلف شده‌است. با این حال کماکان ارائه خدمات پزشکی در بیشتر جوامع از سطح مراقبت‌های اولیه بهداشتی، با تمرکز روی عملکرد پزشکان عمومی و پزشکان خانواده شروع می‌شود و بسته به نیاز در سیستم ارجاع بیماران به سطوح دوم و سوم که خدمات پزشکی تخصصی‌تر را ارائه می‌دهند ارجاع می‌شوند.

کلینیک زخم پای دیابتی در شیراز

پزشکی مدرن با انتقاداتی هم مواجه است از جمله عدم دسترسی مناطق محروم و طبقه کم درآمد بعضی جوامع به خدمات پزشکی گران‌قیمت که در این راه سازمان‌هایی همچون سازمان جهانی بهداشت با تعیین سیاست‌های جهانی و ایجاد مسئولیت در کشورها و سیاستمداران نسبت به سلامت سعی در رفع این نقیصه را دارند.

مطالب بیشتر:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *