آموزشی

کلاس قالی بافی شیراز

کلاس قالی بافی شیراز

کلاس قالی بافی شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب پس از بررسی قالی بافی در شیراز به بیان کلاس قالی بافی شیراز خواهیم پرداخت.با ما همراه شویم.

قالی بافی

سابقه قالی بافی در شهر شیراز به قرن سوم هجری قمری می رسد و از آن زمان تا کنون فرش بافی در این شهر متداول بوده و پیشرفت آن متناسب با آرامش کلی منطقه و رفاه اهالی آن و یا در شرایط متضاد فراز و نشیب های فراوانی راپشت سر گذرانده است.

در زمان کریم خان زند که شیراز پایتخت سلسله زندیه بود با وجود آنکه قالی بافی آن به پای دوران صفویه نرسید ولی کم و بیش مراحل پیشرفت خود را در حد قابل توجهی ادامه داد. با وجود این باید یادآور شد که قالی شیراز هیچ گاه در مجموعه فرش های نفیس ایران مقام و منزلت بالایی نداشته است و به جز برخی از فرش های مرغوب به نام شیراز – مکه که در ابتدا جهت مفروش نمودن مساجد شهر مکه توسط بافند های شیرازی در نهایت اخلاص و در حد کمال ظرافت بافته می شد و امروزه فقط از آنها نام و نشانی باقی مانده است ، فرش های دیگری که در خور اهمیت چندانی باشند در آن بافته نشده است. به طور کلی در شهر شیراز کارگاه های فرش بافی قابل توجهی وجود ندارد. شهری است که در آن بیشتر داد و ستد فرش و کالاهای مورد نیاز فرش بافی عشایر صورت می گیرد تا بافت فرش.

قالی بافی استان فارس

در شهر های شیراز و مرودشت و دهکده های بی شمار اطراف آن برابر آماری که در دست داریم چندی پیش نزدیک 22000 بافنده در کار قالی بافی بوده اند که اکثر آنها را می توان جزء گروه بافنده های ایلیاتی طبقه بندی نمود زیرا اغلب بر روی دارهای افقی کار می کنند. با این تفاوت که کیفیت فرش های آنان هیچ گاه به پای دست بافت های مرغوب ایلیاتی نمی رسد. این فرش ها بیش تر با پشم هایی با جنس متوسط و یا رنگ های طبیعی قرمز تیره ، قهوه ای ، آبی سیر و چند رنگ کلاسیک دیگر بافته می شوند.



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: کلاس قالی بافی شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



آموزشگاه قالی بافی در شیراز

آموزشگاه آپادانا شیراز

چهارراه سینما سعدی، ساختمان زر، طبقه بالای طلا فروشی فصیحی

tel:07132362043

 

آموزشگاه پیک نقش آفرین شیراز

خیابان نادر، ابتدای شمس، سه راه کشاورزی، طبقه فوقانی ایران ابزار

tel:07138314516

کلاس فرش بافی در شیراز

 آموزشگاه پاسارگاد نو
شیراز، چهارراه پارامونت به سمت سینما سعدی، بعد از پمپ بنزین،
جنب بانک صادرات، طبقه 2
tel:09177122651

آموزشگاه های قالی بافی شیراز

آموزشگاه شمس
شیراز، خیابان ایمان شمالی، خیابان صاحب الامری، کوچه 10 ،انتهای کوچه،
ساختمان نما سنگ واحد 1
tel:07136316740

 

 

در شیرازیاب بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *