لیست خرید پیکان شیراز
سلام بر شما همراهان گرامی سایت سیتی بین. قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص لیست خرید پیکان شیراز را در اختیار شما قرار دهیم.
خرید پیکان شیراز
پیکان یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۴ توسط ایران خودرو تولید میشد و در واقع فیسلیفتی از خودروی هیلمن هانتر است. ایران خودرو (با نام پیشین ایران ناسیونال) به تولید پیکان تا سال ۱۳۵۷ ادامه داد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، تولید پیکان کاهش یافت تا جایی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ به مرز توقف رسید. با این حال با تولید قطعات در داخل کشور حیات پیکان تا سال ۱۳۸۳ ادامه پیدا کرد و تیراژ این خودرو در زمان توقف تولید به بیش از ۲ میلیون دستگاه می رسید.
خرید پیکان شیراز
ردیف | نام نمایندگی ایران خودرو | نشانی نمایندگی های ایران خودرو در شیراز | شماره تماس |
۱ | شرکت صدرا موتور پارسيان (غلامحسین حدادیان) | شیراز، بلوار امیرکبیر، بعد از پلیس راه، روبروی پمپ بنزین | ۰۷۱-۳۸۳۲۶۳۶۳ |
۲ | شركت وسام موتور (فرزاد والی پور) | شيراز، بلوار امير كبير، ۱۰۰متر بعدازپليس راه، سمت چپ، ساختمان شيشه ای. |
۰۷۱-۳۸۳۲۰۰۸۶ |
۳ | تسلیم | شيراز، بلوار سلمان فارسی | ۰۷۱-۳۷۳۱۶۶۱۱ |
خرید پیکان شیراز شیپور
۴ | شرکت جهان خودرو اطلس شيراز | شيراز، چهارراه زمزم ، بلوار شهيد شيرودی، بلوار ولايت، بعد از كارخانه ايران خودرو فارس |
۰۷۱-۳۷۲۲۷۷۲۶ |
۵ | مرتضی یوسفی | شيراز، بلوار اميركبير، بعد از پل امام حسن ( ع )، نرسيده به تقاطع والفجر | ۰۷۱-۳۸۳۲۳۴۱۷ |
۶ | علی زارع | شيراز، بلوار دكتر حسابی (بلوار صنايع) ورودی شهرک بزين. | ۰۷۱-۳۶۲۲۴۴۲۲ |
فروش پیکان شیراز
۷ | فرزین والی پور | شيراز، بلوار امير كبير، جاده بوشهر، پايين تر از مخابرات اميركبير، جنب نمايندگی سايپا |
۰۷۱-۳۸۲۳۰۰۰۱ |
۸ | غلامحسین اسماعیلی | شيراز، ۵ كيلومتر بعد از پليس راه شيراز-سپيدان. | ۰۷۱-۳۶۷۰۳۶۳۸ |
۹ | شركت شيراز خودرو سعدی | شيراز، شهرک سعدی، ۱۰۰ متر بالاتر از پمپ بنزين، سمت راست | ۰۷۱-۳۷۳۳۳۹۶۳ |
خرید پیکان دیوار شیراز
۱۰ | شركت تضامنی مهدی قناعتی و اسماعيل گلزار | شيراز، كيلومتر ۱۵ بزرگراه شيراز به سپيدان، نمايندگی ايران خودرو. | ۰۷۱-۳۶۷۰۰۵۷۸ |
۱۱ | بهزاد رضایی | شيراز، بلوار خليج فارس (جاده پل فسا)، روبروی پادگان ولی عصر (عج) | ۰۷۱-۳۷۲۳۷۳۳۱ |
۱۲ | شرکت تضامنی شاپوريان وشرکا | شيراز، ابتدای شهرک گلستان، روبروی مجتمع تجاری خليج فارس. | ۰۷۱-۳۶۲۲۴۸۸۰ |
خرید پیکان در شیراز
بعد از چندین تلاش ناموفق برای ساخت خودروهای فیات در اوایل دهه ۱۳۴۰، قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمن هانتر؛ (کرایسلر) روتس ارو مدل ۱۹۶۶) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودروی کنونی) و گروه صنعتی روتس (Group Rootes) انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته شد و تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد. طراحی اصلی پیکان کاری از شرکت تالبوت از زیر مجموعههای گروه روتس بود. یک سال بعد در سال ۱۳۴۷ شرکت آمریکایی کرایسلر توانست گروه صنعتی روتس را بخرد که تأثیری بر روند تولید پیکان در ایران نداشت و مدلهای مختلف پیکان در ایران تولید میشد. در سال ۱۳۵۹ تولید پیکان با ظاهری جدید (معروف به چراغ بنزی) طراحی معروف کرایسلر بود در ایران آغاز شد. روند مونتاژ خودرو در ایران خودرو به همین ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران خودرو آنها را مونتاژ میکرد، و در کنار آن قسمتهایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته میشدند.
خرید وانت پیکان شیراز
در سال ۱۳۶۴ خط تولید پیکان در کرایسلر انگلستان متوقف شد و در شرکت پژو فرانسه ادغام شد و در نتیجه ایران خودرو با کاهش دستگاه انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ سقوط کرد. در این سال کارخانه پژو موافقت کرد ایران خودرو با بکار بردن سامانه تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، به تولید پیکان ادامه دهد که این روند در حدود شش سال دوام آورد. پس از آن با ساخت قطعات لازم در ایران، پیکان۱۶۰۰ در شهریور ماه ۱۳۷۱ تولید شد و تولید آن تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴، در حدود ۱۳ سال، ادامه داشت. همچنین در سال ۱۳۷۲ طرح پرتو تایپی از سوی ایران خودرو برای پیکان معرفی شد ولی هرگز به تولید انبوه نرسید. اما در سال ۱۳۷۳ نوعی پیکان موسوم به سپر جوشن تولید شد که فقط اندکی به آن طرح شبیه بود.
خرید ماشین پیکان شیراز
یکسری از تغییرات دیگر که مربوط به طرح پیش نمونه بود نیز در سالهای بعد در پیکانها اجرا شد. در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ پس از گذشت ۳۸ سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد. پس از آن تلاشهای فراوانی برای ایجاد یک خودروی جایگزین برای این خودرو انجام شد. از جمله خودروهای جانشین میتوان به ال۹۰، چری کیوکیو ۶، طرح ان پی (که منجر به خلق پژو ۲۰۶ صندوقدار شد)، پژو روآ، خودرویی بر اساس پلت فرم پژو ۴۰۵ (که نتیجه آن سمند شد) اشاره کرد که البته طرحهای مذکور یا ناکام ماند یا مورد استقبال قرار نگرفت یا قیمت آنها گران تمام شد.
خرید پیکان بار شیراز
استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور مشابه، اما قدرت موتور بیشتر با سرسیلندر آلومینیومی بود به خط تولید پیکان اضافه شود. پیکان جوانان بواسطه داشتن دو کاربراتور سرعت و شتاب بیشتری داشت و در قسمت جلو پنجره دارای چهار عدد چراغ جلو بود و در داخل خودرو در قسمت جلو داشبورد تفاوتهایی با مدلهای معمولی داشت و با داشتن آمپر برق و فشار روغن در کنار درجه باک و دمای موتور جلوه خاصی داشت و علاقهمندانی را جذب خود کرده بود.
خرید فروش پیکان شیراز
پیکان دولوکس یکی از معروفترین مدلهای پیکان بود. این نوع مدل از مدلهای اولیه پیکان بود. سپر این نوع مدل از نوع شمشیری بود. این مدل برای قد بلندها که وارد ماشین میشدند دشواریهایی ایجاد میکرد. فرم بدنه این مدل از نوع کبریتی بود و امروزه نیز موتور دولوکس در روآ و وانت آریسان ها نیز استفاده میشود.
از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بهوجود آورد، شامل تغییر کامل چراغهای جلو و عقب (به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، پانل نشانگرهای مقابل راننده، تولید شد (این مدل در سالهای ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود).
خرید و فروش پیکان شیراز
پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، شرکت ایران خودرو از برادران خیامی گرفته شد و تحت مالکیت دولت قرار گرفت که نتیجه آن کاهش محصولات خانواده پیکان به دو نوع سدان و وانت شد. اما دولت با سرهم کردن قطعاتی که در انبار ایران خودرو از مدلهای قبل باقیمانده بود این خودرو را ساخت.
پیکان کار نوعی از مدلهای مخصوص پیکان بود. این نوع مدل در دهه ۵۰ در کارخانه ایران ناسیونال تولید شد. این نوع خودرو بنا به درخواست مشتریانی که محل کارشان صنعتی بود ساخته شد. این خودرو بعد از انقلاب هم تولید شد. موتور این نوع مدل از نوع مدل تخت بود که تقریباً شتاب بالایی داشت. چراغ دنده عقب این مدل از چراغهای ترمز و خطر و راهنما جدا بود.
مطالب بیشتر: