زاهدان

شهرک زیباشهر زاهدان

شهرک زیباشهر زاهدان

شهرک زیباشهر زاهدان

در این بخش می خواهیم ادرس شهرک زیباشهر زاهدان را برای شما همراهان سیتی بین قرار دهیم. لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

لطفا در صورت تمایل از مطالب زیر دیدن کنید:

منطقه زیباشهر زاهدان

از محلات نوبنیاد، تازه ساز و آینده دار شهر زاهدان می باشد که در جنوب شرقی شهر زاهدان جای گرفته است. این منطقه شهرک گونه دارای 8 فاز یا محله است. و همچنین 4ورودی از نقاط مختلف شهر را داراست. یک ورودی از میدان دکتر حسابی در ابتدای شهر ، ورودی مهم و پرتردد زیباشهر از بولوار دانشگاه و بولوار شهید میر ، ورودی دیگر از میدان پاسداران و بولوار گلبهار و واپسین ورودی از میدان خاتم الانبیا می باشد.

در چندین سال گذشته بخش هایی از منطقه کنونی زیباشهر توسط ارتش واگذار شد.بسیاری از مردم شهر حتی فکرش را هم نمی کردند این زمین های واگذار شده با این شتاب رشد کنند و در صدر محلات زاهدان قرار گیرند.

امروزه افرادی را می توان در شهر زاهدان دید که زمین هایی را در این منطقه خریداری کرده و با بهای اندک چند سال پیش فروخته اند و هم اکنون که با قیمت های بالا و گزاف خانه و زمین در این منطقه مواجه می شوند افسوس خورده که سودی که می توانستند ببرند چه راحت از دست داده اند.

ترکیب جمعیتی

در منطقه زیباشهر اقشار گوناگونی ساکن اند. افراد خوب و بد هم در همه جا هستند. اما چیزی که باید در خصوص منطقه زیباشهر گفت این است که منطقه ای تقریبا کارمندنشین است. البته به هیچ عنوان کارمندنشینی بافت مطلق زیباشهر نیست و اقشار گوناگونی در این منطقه نوبنیاد ساکن شده اند. اما بخش بزرگی از ساکنان آن را کارمندان ادارات مختلف تشکیل می دهند.

زیباشهر هم مانند سایر نقاط زاهدان از ویژگی های قومی و مذهبی مستثنی نیست. در زیباشهر یک فاطمیه و چهار مسجد اهل تشیع و دو مسجد اهل تسنن وجود دارد..

موقعیت زیباشهر در زاهدان

زیباشهر در موقعیتی در شهر زاهدان جای گرفته که بسیار ویژه و منحصربه فرد می باشد. و دارای ویژگی های موقعیتی می باشد که هیچ نقطه دیگری از شهر همه آنها را با هم دارا نیست.

زیباشهر از یک سو به خیابان دانشگاه قطب دانشگاهی و علمی شهر بسیار نزدیک است و از سویی دیگر فاصله چندانی با مرکزشهر و مراکز تجاری بازار و چهارراه رسولی ندارد.

همچنین مراکز پزشکی و درمانی مهم شهر نیز پیرامون زیباشهر را احاطه کرده است.بیمارستان خاتم الانبیا و مرکز چشم پزشکی الزهرا ،بیمارستان امام علی و پیامبر اعظم همگی با فاصله اندک از زیباشهر قرار دارند.

از نظر ارتباطی نیز فرودگاه بین المللی زاهدان و ایستگاه راه آهن ، مسیرهای مواصلاتی خاش ، میرجاوه ، بهشت محمد و پارک ملت هم در نزدیکی زیباشهر جای گرفته اند.

زیباشهر در نگاه کلی

این منطقه وسیع و پرجمعیت در عین داشتن ساختمان های پرزرق و برق و مدرن از نظر فضای سبز ضعیف می باشد. کوچه های کم عرض با وجود ساختمان های چندطبقه در برخی نقاط مشکلاتی را ایجاد کرده است. با وجود آن که زیباشهر محله ای نوساز و جدید است انتظار می رفت طرح و نقشه مناسب تری برای این منطقه پیاده می شد. خیابان البرز با فروشگاه هایی که در آن متمرکز شده است بخشی از نیاز های منطقه زیباشهر را تامین می کند. در زیباشهر بازار هفتگی نیز وجود دارد و دوشنبه بازار زاهدان همواره در دوشنبه های زیباشهر خودنمایی می کند.

شمار زیادی از خیابان های زاهدان به نام مشاهیر ، مفاخر ، دانشمندان ، اسطوره ها ی ایرانی و شاعران پارسی گو نامگذاری شده است که از آن جمله خیابان های البرز ، صدرا ، خوارزمی ، غزالی ، فرخی سیستانی ،سهروردی ،ناصرخسرو و… می باشد.

هرچند پارک های محله ای و پارک های ویلا و البرز در زیباشهر ساخته شده اند اما این منطقه نیاز زیادی به گسترش فضای سبز و زیباسازی دارد تا نام زیباشهر برازنده آن گردد.

1 فکر در مورد “ شهرک زیباشهر زاهدان

  1. .... گفت:

    جزو کدام منطقه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *