بازی و سرگرمی, دسته‌بندی نشده

اسکیپ روم مشهد

اسکیپ روم مشهد

اسکیپ روم مشهد

در این مقاله از سایت شیراز یاب و پس از بررسی اسکیپ روم و بیان مراکز این بازی در اصفهان به سراغ شهر مشهد و اسکیپ روم مشهد آمده ایم.مشهدی های عزیز با ما همراه شوید تا نام و آدرس اتاق فرارهای مشهد را برای شما بازگو کنیم.

تاریخچه اتاق فرار چیست؟

مهم ترین ویژگی که باعث شده است بازی های کامپیوتری نسبت به بازی های دنیای واقعی در رقابت پیروز باشند و طرفداران بیشتری داشته باشند، هیجان بسیار بالا و خلاقیت و جذاب بودن آنها می باشد. در مقابل، انجام بازی و فعالیت های متعدد در دنیای واقعی به دلیل حضور فیزیکی در محیط می تواند تاثیر زیادی بر خلاق شدن ذهن ایجاد کند. با توجه به ویژگی های این دو نوع بازی، در سال ۲۰۰۷ برای اولین مرتبه کمپانی SCARP در ژاپن تلاش کرد تا این دو نوع را با هم تلفیق نموده و شور و هیجان و جذابیت بازی اسکیپ گیم را در دنیای واقعی پیاده سازی کند. به دلیل افزایش هیجان و جذابیت تجربه بازی اسکیپ گیم در دنیای واقعی و تلاش برای پیدا کردن سرنخ ها و موفقیت در فرار، اتاق فرار با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. بنیان گذار اتاق فرار فردی ۳۰ ساله به نام تاکائو کاتو (Takao Kato) بود که در کیوتو ژاپن زندگی می کرد.

به مرور که این بازی ها در ژاپن شناخته شد، برای سایر کشورهای آسیایی نیز این سوال بوجود آمد که اتاق فرار چیست؟ و چرا تا این اندازه موفق به جذب جوانان و نوجوانان شده است؟ در نهایت این سوالات و پاسخ های آنها منجر به ورود اسکیپ روم به سنگاپور در سال ۲۰۱۱ شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، تا سال ۲۰۱۵ در کشورهای آسیایی بیش از ۵۰ اتاق فرار راه اندازی شد و این تعداد با شیب زیاد در حال افزایش بود و هست.

ورود اتاق فرار (escaperoom) به کشورهای اروپایی و آمریکایی از دو شاخه انجام شد که هر دو کاملا از هم جدا بودند و هیچ وابستگی به یکدیگر نداشتند. در سال ۲۰۱۱ شرکت پاراپارک با الهام از تئوری یکی از روانشناسان آمریکایی مجاری به نام میهای چیکسنتمیهایی و بدون اطلاع از وجود چنین بازی هایی در کشورهای آسیایی نوعی اتاق فرار را طراحی و پیاده سازی کرد. در نهایت اسکیپ روم را به سایر کشورهای اروپایی و استرالیا معرفی نمود. در مقابل، کازویا ایواتا که به کمپانی SCARP ژاپن وابسته بود، ایده طراحی و راه اندازی اتاق فرار را به سانفرانسیکو انتقال داد و در نهایت اولین اتاق فرار آمریکا در سیاتل به نام کمپانی Puzzle Break راه اندازی شد.

 

انواع اتاق فرار

اسکیپ روم و ژانرهای طراحی شده برای آنها با تنوع زیادی مواجه می باشد و با توجه به هدف گیم مستر یا مدیر بازی، مخاطبین اصلی و فرهنگ و روحیات آنها سناریوهای مختلفی طراحی میشود. در حالت کلی در اتاق فرارهای موجود در تمام دنیا می توان گفت این بازی مجموعه ای از سناریوهای ترسناک، دلهره آور، فرار از زندان، کلبه وحشت، تونل وحشت، جنایی و کارآگاهی، وهم آلود و گاها کودکانه می باشد. از پرطرفدارترین و رایج ترین انواع اتاق فرار شامل موارد زیر می باشد:

اتاق فرار ترسناک

یکی از پرطرفدارترین اتاق های بازی در اسکیپ روم، اتاق فرار ترسناک می باشد که تنها برای برخی از افراد مناسب است. این بخش از اتاق فرار (escaperoom) با قرار گرفتن در اتاق های گاها کاملا تاریک با محیطی رعب آلود و وحشتناک، ترس را به معنای واقعی تجربه خواهید کرد. خانم های باردار، کودکان و افرادی که دچار بیماری های خاص هستند، این نوع بازی ها را نباید تجربه کنند. اگر قبل از ورود به این محیط ها کمی درباره اتاق فرار چیست و از چه بخش هایی تشکیل شده است جستجو کنید، بدون شک متوجه خواهید شد که سناریو ترسناک یا تونل وحشت آن یکی از سخت ترین بخش های این بازی به شمار می رود و باید به شجاع باشید و با گروهی کاملا مقاوم و نترس همراه باشید تا بتوانید بازی را تا انتها طی کنید.

اتاق فرار دلهره آور

قرار گرفتن افراد یک تیم در سلول های زندان که در برخی از مواقع نیز سلول ها انفرادی هستند با وجود نور و صدایی که قصد دارند به اتمام رسیدن زمان برای فرار از این زندان را به شما القا کنند، مهم ترین ویژگی این نوع اتاق فرار است. در این مرحله باید تلاش کنید بر شرایط محیط غالب باشید و تمام تمرکزتان روی حل معماها صرف شود.

 

 

اسکیپ روم در مشهد

اسکیپ روم در مشهد

اسکیپ روم در مشهد

کانو

کانو، اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار مشهد و اسکیپ روم مشهد میباشد. این مجموعه دارای امکانات ویژه و منحصر بفردی شامل بهترین اسکیپ روم مشهد و اتاق فرار مشهد و بردگیم کافه ، بازی مافیا ، کافی شاپ ، فضای و محیطی دل انگیز به همراه جای پارک آسان است.

اسکیپ روم یا اتاق فرار (escape room) یکی از پدیده های هیجان انگیز در صنعت سرگرمی یک دهه اخیر بوده که در جهان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده.

بازی اتاق فرار (escape room) یک بازی معمایی است که بر پایه جستجو و یافتن سرنخ ها، کلیدها، رمزها، اشیاء و… به منظور عبور از یک مرحله یا فرار از یک اتاق طراحی میشود، که در ترکیب با قصه ها و سناریوهای متفاوت، بازی های متنوع و جذابی را خلق میکند که بازیکنان را در موقعیت های خاصی قرار می دهد که شاید هیچ گاه در زندگی واقعی تجربه نکنند.

اتاق فرار در چند سال اخیر وارد کشور شده و هنوز یک اتفاق جدید و کمتر شناخته شده در میان مردم ایران است. مجموعه کانو اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار مشهد یا اسکیپ روم مشهد است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان بزرگترین مجموعه بازی های فکری در سطح کشور به حساب می آید که در بخش های مختلف فعالیت میکند.

تلفن کانو

tel:۰۵۱-۳۶۰۲۴۰۱۴

پست الکترونیکی cano.club@gmail.com

آدرس کانو

مشهد – بلوار سجاد – انتهای حامد جنوبی ۱۲ – پلاک ۱۵۸

ورود به سایت کانو

مجموعه اسکیپ پارادوکس

یست بازی ها:

  • اتاق فرار نغمه مرگ (ژانر ترسناک و دلهره آور)
  • اتاق فرار سفر در زمان (ژانر معمایی و رمزآلود)

تماس: tel:۰۹۳۳۵۷۴۸۹۸۹

اینستاگرام :paradox.escaperooms

مجموعه اسکیپ روم نئو

لیست بازی ها :

  • اتاق فرار , فرار از زندان (ژانر هیجانی )
  • اتاق فرار قتل مرموز (ژانر معمایی. هیجانی )
  • اتاق فرار آزمایشگاه زامبی (ژانر هیجانی )

آدرس :بین هاشمیه ۶۰ و۶۲ مجتمع کوهسر ,ورودی بی

تماس :tel:۰۹۲۲۵۴۶۰۶۴۲

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: اسکیپ روم مشهد در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



آدرس اسکیپ روم در مشهد

 

 نام باشگاه شماره تماس آدرس
اتاق فرار مشهد کانو tel:05136024014  بلوار سجاد – انتهای حامد جنوبی 12 – پلاک 158
اتاق فرار tel:09359691412 بلوار سجاد ، خیابان امین نبش امین 4- پلاک 33 شماره
مجموعه توریستی تفریحی کوهسر مشهد tel:09225460642 بین هاشمیه 60 و 62، مجتمع کوهسر، ورودیB، طبقه سوم (اتاق فرار)
فرار از زندان tel:38519628

tel:09024011133

انتهای بلوار امام رضا.ساختمان مرکزی ترمینال.مجموعه سرپوشیده سرزمین بازی ها.جنب لیزینگ

 

 

 

در شیرازیاب بیشتربخوانید:

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *