اطلاعات عمومی, روانشناسی

اهمیت اعتماد به نفس

اهمیت اعتماد به نفس

بسیاری از مردم درباره اعتماد به نفس سؤالی دارند. آن‌ها می خواهند بداننداز کجا آن می آید، چه چیزی در واقع است و چگونه می تواند بیشتر شود. ما می توانیم درک کنیم که چگونه تمام این سؤالات را معتبر می دانیم وقتی که ما اعتماد به نفس در زندگی ما را در نظر می گیرد.شیرازیاب جواب سوالات رو میده و از اهمیت اعتماد به نفس میگه.

اهمیت اعتماد به نفس در کودکان

در حقیقت، اعتماد به نفس اغلب دارایی مهم‌تری نسبت به مهارت، دانش یا حتی تجربه است. تصور کنید که شما دارای مهارت، دانش و تجربه هستید تا شما را برای یک کار مشخص معطوف کنید. اعتماد به نفس در کودکان احساس خوبی بوجود می آورد و اغلب کودکانی که اعتماد به نفس دارند شادتر هستند و راحت تر می توانند با مشکلات محیط اطراف و فشارهای موجود در جهان مقابله کنند.

والدینی که هر چیزی را در زندگی با تفکر «من می توانم» به دست می آورند می توانند باعث بالا رفتن اعتماد به نفس کودکانشان شوند. نگذارید این جمله ها که «هیکلم را دوست ندارم» یا «من خیلی چاقم» را از شما بشنوند؛ جمله هایی که روی خودباوری آنها تاثیر می گذارد. والدینی که خودشان را دوست دارند، دختران کوچک شان را با اعتماد به نفس و با تصوری مثبت از خود و متکی به نفس بار می آورند.

اهمیت اعتماد به نفس در دانش آموزان

حسی که دانش آموزان نسبت به خودشون دارند می تونه بر زندگی اون ها و اعتماد به نفسشون تاثیر بذاره. مثلا دانش آموزی که حس دوست داشتنی بودن می کنه، اعتماد به نفسش بالاتره و روابط بهتری با دوستان، سایر دانش آموزان و اعضای خانواده اش خواهد داشت.

والدین، معلم ها و سایر افراد مهم زندگی یک دانش آموز می تونند بر نظری که دانش آموزان نسبت به خودشون دارند تاثیرگذار باشند. اگه پدر و مادر و دوستان فرد بیشتر ازش انتقاد کنند، قطعا داشتن اعتماد به نفس بالا برای دانش آموز سخت خواهد بود. این انتقاد لازم نیست حتما از طرف سایر افراد باشه. بلکه انتقادات و ایراداتی که دانش آموز از خودش داره هم در اعتماد به نفسش تاثیر می ذاره. برخی از ما گاهی اوقات حتی متوجه نمی شویم که مدام در حال تحقیر خودمون هستیم!

اهمیت اعتماد به نفس نوجوانان

تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان باید از همان ابتدای نوجوانی یعنی سن ده سالگی انجام شود.  نوجوان بعد از دوران کودکی احساس میکند بزرگ شده است  ما کمی بزرگ شدن نوجوان را میبینیم اما او در درون خود بزرگتر از آنچه که هست خود را میبیند او دوست دارد دیگران نیز اورا همانقدر بزرگ ببینند که خود میبیند . خیلی از موارد دیده شده که بعد از سالها نوجوانی اطرافیان هنوزبا نوجوان مانند کودک رفتار میکنند تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان به مهارت های زندگی شما باز میگردد که تا چه حد میتوانید اورا یاری کنید برای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان ،  مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی راهکارهای مناسبی ارائه میدهد اعتماد به نفس نوجوان بسیار مهم است  پس انتظار میرود پدر ها و مادران عزیز حتما دقت داشته باشند از مشورت غافل نشوند وبا راهکارهای درست اینده فرزندشان را بیمه کنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *