رستوران

باغ رستوران دالاهو شیراز

باغ رستوران دالاهو شیراز

باغ رستوران دالاهو شیراز

سلام و درود به شیرازیابی های عزیز، در این پست قصد داریم به معرفی باغ رستوران دالاهو شیراز که یکی از باغ رستوران های شهر شیراز می باشد و با طبخ غذاهای خوشمزه در خدمت همشهریان و مسافران عزیز است، بپردازیم. در ادامه معرفی این باغ رستوران، آدرس، شماره تماس و موقعیت باغ رستوران دالاهو روی نقشه آورده شده و همچنین انواع غذاخوری در فرهنگ ایرانی معرفی شده است. امید است این مطلب مورد توجه شما خوبان واقع شود.

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: باغ رستوران دالاهو شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



 

رستوران دالاهو

 

معرفی باغ رستوران دالاهو شیراز

یکی از جاذبه های شهر شیراز جدا از آثار باستانی ارزشمند، باغ های زیبا و البته مردم مهمان نوازش، خوشمزه های پایتخت فرهنگی ایران است.
خوشمزه های شیراز از ترشی ها، بستنی ها و عرقیجات گرفته تا غذاهای سنتی گوناگون. با رفتن به یک رستوران هیجان انگیز می توانی با یک تیر دو نشان بزنی: هم گردش کنی و هم از غذاهای لذیذ لذت ببری.
یکی از بهترین رستوران های سنتی این شهر باغ رستوران دالاهو نام دارد.

ابتدای اتوبان شیراز سپیدان به دلیل آب و هوای بسیار خوب و باغ های با صفا رستوران های زیادی در دل خود جای داده است، رستوران های زیبای این منطقه آخر هفته ها میزبان مردم خوب شیراز است فضای زیبا و منو کامل و غذاهای لذیذ همه و همه آخر هفته ای مهیج را برایتان میسازد. رستوران شاندیز دالاهو یکی از بهترین رستوران های این منطقه می باشد.

دیزاین زیبا و فضای نشیمن وسیع که شامل تخت ها در فضای بسته و آلاچیق و همچنین میز و صندلی در فضای باز، موسیقی با کیفیت باعث شده است مشتری های دائمی بسیاری داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود اگر قصد دارید در روزهای تعطیل مهمانشان شوید، حتما نسبت به رزرو زودتر اقدام فرمائید.

تحویل در محل

رستوران دالاهو جزء محدود رستوران های گویم می باشد که اشتراک تلفنی دارد و می توانید سفارش غذا بدهید و درب منزل تحویل بگیرید.

سرو غذا در باغ رستوران دالاهو شیراز


در این رستوران غذاهای ایرانی و سنتی با نان گرم که همان جا طبخ می شود سرو میشود،لازم به ذکر است که قیمت منو دالاهو جز منو های گران به حساب می آید.
که البته با توجه به کیفیت غذا دور از انتظار نمی باشد، شیشلیگ و گردن منو دالاهو طرفداران بسیاری دارد و پیشنهاد میشود شما هم امتحان کنید.

ساعات سرویس دهی باغ رستوران دالاهو شیراز

  • ظهر: از 12 تا 16
  • شب: از 19 تا 24

کافی شاپ باغ رستوران دالاهو شیراز

منو دالاهو شامل کافی شاپ هم می شود که به شما انتخاب های بیشتری می دهد و در صورت متفاوت بودن سلیقه مهمان هایتان می توانید همه را راضی نگه دارید.

شما می توانید برای جشن ها و مراسم ها روی دالاهو حساب کنید زیرا فضایی زیبا برای این امر اختصاص داده اند

آدرس و شماره تماس باغ رستوران دالاهو شیراز

آدرس: ابتدای اتوبان شیراز سپیدان ، بعد از پلیس راه ، فرعی دوم سمت راست . کوچه دالاهو
شماره تماس: 09391184346

 

موقعیت باغ رستوران دالاهو شیراز روی نقشه

 

انواع غذاخوری در فرهنگ ایرانی

سفره‌خانه

سفره‌خانه یا سفره خونه گونه‌ای از رستوران با محیط و معماری سنتی ایرانی است که در آن خوراکهای سنتی ایرانی پخت و ارائه می‌شود.

طباخی

طباخی (در اصطلاح عامیانه: کله‌پزی) گونه‌ای از غذاخوری سنتی ایرانی است که در آن غذاهای سنگین و پرحجم مانند کله‌پاچه، خوراک مغز، خوراک زبان و … ارائه می‌شود.

دیزی‌سرا

مکانی است که به صورت خاص و حرفه‌ای به عرضه و توزیع نوعی خوراک سنتی ایرانی به نام دیزی(آبگوشت) می‌پردازد.
معمولاً در ظروف ای سفالی و لعابدار طبخ آماده و سرو می‌شود که به دیزی سنگی معروف است.

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایران است.
در طبخ آبگوشت از گوشت و دنبه گوسفند، گوجه فرنگی و برخی حبوبات از قبیل نخود و لوبیا استفاده می‌شود.
خوراکی رقیق که از پختن گوشت و پیاز و سیب زمینی و حبوبات درست می‌شود.
که در دو مرحله می‌خورند اول آب آن را با تکه‌های نان مخلوط نموده، می‌خورند (تلیت).

بقیه مواد را می‌توان با گوشت‌کوب کاملاً کوبیده یا نکوبیده با نان، پیاز و چاشنی مانند ترشی و سبزی خوردن میل می‌کنند(گوشت کوبیده).
در صورت پخته شدن در ظروف سنگی آن را دیزی سنگی می‌نامند.

برخی افراد از طریق ترید کردن، نان‌های خشک را به مصرف مفید می‌رسانند. همچنین دیزی یکی از غذاهای محلی همدان به‌شمار می‌آید.

چایخانه

از مکان‌های است که عموماً به عرضه‌ای چای و دمنوش‌های ایرانی و گاه شرقی در غالبی خاص یا سنتی مانند استکان کمر باریک و رسوم خاص ارائه می‌دهد.
امروزه با گسترش کافه و کافی شاپ‌ها این مکان‌ها از رونق افتاده است

چلوکبابی

چلوکبابی محل طبخ و صرف انواع چلوکباب و خورش‌های ایرانی یا جگر و دل و قلوه گوسفندی است .
کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی نیز در بین توریست‌های خارجی به حساب می‌آید.

 

منبع: ویکیپدیا

 

 

در صورت علاقه مندی از مطالب زیر دیدن فرمایید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *