دسته‌بندی نشده

بانک رسالت شعبه تجریش

بانک رسالت شعبه تجریش

بانک رسالت شعبه تجریش تهران

بانک قرض‌الحسنه رسالت (سهامی عام) با مالکیت اشخاص غیردولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک‌های غیردولتی تأسیس یافته است و باید در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور، قانون عملیات بانکی بدون ربا، مصوبات شورای پول و اعتبار، بخشنامه‌های بانک مرکزی، اساسنامه و سایر مقررات موضوعه فعالیت کند. بانک قرض‌الحسنه رسالت از سال ۱۳۷۶ به صورت صندوق قرض‌الحسنهٔ رسالت فعالیت می‌کرد.

بانک به‌منظور اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه با تلاش در مرتفع کردن نیازهای ضروری مردم از قبیل اشتغال، درمان، ازدواج و … تأسیس شده است.

و در این متن قصد داریم مشخصات “بانک رسالت شعبه تجریش” تهران را در خدمت شما قرار دهیم :

آدرس :تهران-میدان تجریش – ابتدای خیابان شهید دربندی

شماره تلفن بانک رسالت شعبه تجریش

شماره تماس بانک رسالت شعبه تجریش :

02122723762

 

شاید برای شما جذاب باشد :

شناسه کانون بانک رسالت شعبه تجریش

سناسه کانون بانک رسالت شعبه تجریش، 370 میباشد.

واژه بانک :

بانک نهادی اقتصادی است که وظیفه‌هایی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، انجام وظیفهٔ قیمومیت و وصایت برای مشتریان، انجام وکالت خریدها و فروش را بر عهده دارند.

وظایف بانک مرکزی :

وظایف بانک مرکزی عبارتست از انتشار اسکناس و تنظیم حجم پول در گردش، نگهداری فلزات گرانبها و ارزهای متعلق به دولت، نگهداری ذخایر قانونی و موجودی نقدی بانک‌های تجاری، ایجاد امکانات اعتباری برای بانک‌های تجاری، انجام دادن عملیات تسویه حساب بین بانک‌ها، صندوقداری و نمایندگی مالی برای عملیات بانکی دولت، اجرای سیاست پولی و کنترل حجم اعتبارات. این بانک مسؤولیت کنترل شبکه بانکی و اداره سیاست پولی ثبات را بر عهده دارد. این بانک، بانک‌های دیگر را در جهت ارائه خدمت و هماهنگی با اقتصاد به فعّالیت وامی‌دارد.

پیشینه :

کهن‌ترین شکل بانکداری مربوط به دوران آشوریان و بابلیان است. مدارکی از این ناحیه به دست آمده‌است که حکم چک را دارند. همچنین در قوانین حمورابی قوانینی در مورد فعالیت‌های بانکداری وضع گردیده. سپس یونانیان و رومیان نیز در معابدشان به فعالیت‌های بانکداری پرداختند و نوآوری‌هایی نیز در این زمینه داشتند. در دیگر نقاط جهان از جمله هند و چین نیز فعالیت‌های بانکداری انجام می‌شده.

منبع : ویکی پدیای فارسی

با تشکر از حسن انتخاب شما و وقتی که در اختیار تیم شیرازیاب قرار دادید.

با آرزوی موفقیت فراوان.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *