دسته‌بندی نشده

برند قهوه ایرانی

برند قهوه ایرانی

برند قهوه ایرانی

سلام روز بخیر. خیلی ها بدون نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ، نمیتونن روزشون رو سپری کنن. از طرفی خیلی ها هم، برای بیدار موندن نیاز به مصرف قهوه دارن. ما در شیرازیاب قصد داریم تا برند قهوه ایرانی رئو به شما معرفی کنیم تا تصمیم بهتری بگیرید. با ما همراه باشید.

 

برند قهوه ایرانی

برند قهوه ایرانی

برای مشاهده مطالب بیشتر به لینک های زیر مراجعه نمایید:

برند قهوه ایرانی

 

مارک قهوه ایرانی

1.قهوه ی ست

مجموعه قهوه ست اولین مجموعه مرتبط با قهوه در ایران هست که در سال 2007 عضو انجمن تخصصی قهوه اروپا شده. متخصصین این مجموعه دوره های مربوط به فرآوری قهوه رو در کارگاه های آموزشی انجمن تخصصی قهوه ی اروپا گذروندن.

محصولات این برند شامل قهوه های اسپشیالیتی یا تخصصی و قهوه های ترکیبی ست.

2.قهوه لم

در تهیه قهوه لم از بهترین دانه های قهوه استفاده میشه و تمهیدات ویژه ای در رست تازه قهوه در نظر گرفته شده. متخصصان لم برای افزایش سطح کیفی محصولاتشون از ماشین آلات، تجهیزات و ادوات فراوری و بسته بندی به روز و پیشرفته استفاده می کنند.

3.قهوه ی آلبا

آلبا یک شرکت تولیدی و بازرگانی در ایران هست که با مشارکت دو شرکت از کشور نیوزلند، در زمینه تولید و توزیع قهوه ی تازه رست، فعالیت می کنه. فعالیت های آلبا، از تامین منبع دانه ی سبز قهوه و واردات، تا ارائه ی قهوه ی برشته تماما تحت نظر متخصصان این مجموعه انجام میشه.

4. قهوه ی شاران

برند شاران اولین تولید کننده قهوه و محصولات بر پایه ی قهوه و کاکائو در استان اصفهان است.

این برند از سال۱۳۹۲ فعالیتش رو شروع کرده و در سال ۱۳۹۵ موفق به اخذ تمامی مجوز های لازم از مراجع ذیصلاح شد.

محصولات این شرکت کاملا ارگانیک و بدون افزودن هرگونه مواد نگهدارنده و یا افزودنی ها ی غیرمجاز و در پک های آلومینیومی سوپاپ‌دار کاملا بهداشتی و دارای سیب سلامت و مجوز سازمان غذ‌ا و دارو به بازار عرضه می شه.

تاریخ قهوه در ایران

تاریخ قطعی ورود قهوه به ایران معلوم نیست. اما چون در آغاز پادشاهی شاه عباس قهوه خانه در ایران وجود داشته ممکن است که نوشیدن قهوه از عهد شاه تهماسب اول در ایران معمول شده باشد.

قهوه در زمان صفویه جای خود را در میان نوشیدنی‌های روزانه ایرانی‌ها باز کردو نمونه‌ای است از ورود ایران به شبکه اقتصادی جهانی آن دوران.

تا قرن نوزدهم که چای به نوشیدنی غالب مردم تبدیل شد. (هنوز در ایران کلمهٔ قهوه خانه حتی به مکان‌هایی که در آن چای سرو می‌شود هم گفته می‌شود.

ابن مطلب نشان می‌دهد قهوه در ایران متداول‌تر از چای بوده یا قبل از ورود چای، پای خود را به ایران باز کرده) همچنان این ماده سیاه و تلخ بسته به منطقهٔ جغرافیایی و طبقهٔ اجتماعی دوستداران خود را داشت.

امروزه نوشیدن انواع قهوه از جمله قهوه فرانسه، اسپرسو، کاپوچینو و قهوه فوری و شیر قهوه طرفداران زیادی پیدا کرده.

ایرانیان و قهوه

قهوه ترک به‌خاطر محبوبیت میان ایرانیان ارمنی از گذشته در میان مردم رایج بوده و به‌واسطه فال قهوه جایگاه خاص خود را داشته. قهوه از قرن نهم میلادی در ایران نوشیده می‌شد.

صوفی‌ها با کمک نوشیدن قهوه می‌توانستند خود را برای انجام مراسم مذهبی بیدار نگه دارند.

در دوران صفوی بود که قهوه‌خانه‌ها به‌عنوان مکان‌هایی برای تجمع شاعران و هنرمندان در ایران رواج پیدا کرد.

در سال ۱۶۶۴ کاشف الدین یک داروشناس صفوی، یک رساله در مورد ارزش‌ها و خصوصیات قهوه به شاه عباس دوم تقدیم کرد. تاریخ فرهنگ نوشیدن چای در ایران تنها از انتهای قرن پانزدهم شروع شد.

از آنجایی که کشورهای تولید کنند قهوه مسافت زیادی تا ایران داشتند، حمل و نقل قهوه به ایران مشکلات بسیار داشت، ولی نزدیکی تولیدکننده‌های عمده چای نظیر چین به جاده اصلی تجارت آن زمان یعنی جاده ابریشم سبب شد که تجارت و حمل و نقل چای با سهولت بیشتری در ایران صورت بگیرد.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *