آرایشگاه

بهترین اموزشگاه ارایشگری در کرج

اموزشگاه ارایشگری2

بهترین اموزشگاه ارایشگری در کرج

سلام سلام..ممنون ازهمه دوستان سایت شیرازیاب..همراه ماباشیدتا اطلاعاتی ازجمله ادرس و شماره تماس  ساعات کاری و خدمات بهترین اموزشگاه ارایشگری در کرج  را برایتان بازگو کنیم..ممنون از همراهی شما..

بهترین اموزشگاه ارایشگری در کرج

آموزشگاه ترمه کرج، رجایی شهر ( گوهردشت )، خیابان داریوش، چهار راه چهارم، انقلاب شمالی، کوچه یاس، پلاک 28 026-34431674
آموزشگاه چهره پردازان کرج، مهرشهر، بلوار ارم، بالای بانک قوامین، ساختمان نیکو، طبقه 3، واحد 11 026-33325215
آموزشگاه سولماز کرج، میدان مادر، جنب فروشگاه رفاه،
مجتمع مهر مادر، طبقه فوقانی درمانگاه، طبقه 4، واحد 401
026-32773648
آموزشگاه عسل کرج، فردیس، خیابان چهاردهم جدید ( سوم سابق )، پلاک 6 026-36550898
آموزشگاه ضمیری کرج، 45 متری گلشهر، چهار راه گلزار، روبروی بانک ملت،
جنب بانک مهر اقتصاد، ساختمان بابایی، طبقه اول
026-33507187

اموزشگاه ارایشگری2

اموزشگاه ارایشگری2

آموزش آرایشگری زنانه

بهترین اموزشگاه ارایشگری در کرج

اگر به آرایشگری علاقه داشته و از روبرو شدن با افراد مختلف لذت می برید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

آموزش آرایشگری

آرایشگری زنانه یکی از حرفه هایی است که علاقمندان زیادی دارد و افراد می توانند بعد از طی دوره های آموزشی آرایشگری زنانه اقدام به راه اندازی آرایشگاه کنند.

آموزش آرایشگری زنانه حرفه ای

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما آرایش بیشتر برای خانم ها و پیرایش برای آقایان استفاده می شود.

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.

نکات مهم در انتخاب آموزشگاه آرایشگری زنانه

انتخاب آموزشگاه آرایشگری زنانه، با توجه به اینکه موارد آرایشی و زیبایی برای خانم ها خیلی وسیع است، نیاز به بررسی دقیق دارد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس حتما به این موارد دقت کنید و…

حتما در انتخاب آموزشگاه آرایشگری، موارد و نکات زیر را مدنظر قرار دهید

بهترین اموزشگاه ارایشگری در کرج

1. از بین آموزشگاه های نزدیک به محل زندگی خود، یک لیست تهیه کنید.

2. با هر کدام از آموزشگاه های موجود در لیستتان، تماس بگیرید و سوالات و شرایط اولیه و هزینه ها و دوره ها را بپرسید و بهترین موارد را انتخاب کنید و بقیه را حذف نمایید.

3. در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، بهتر است این سوالات را از مسئول آموزشگاه بپرسید:

  • آیا مدرکی که ارائه می دهید معتبر است؟
  • شهریه چقدر است؟
  • آیا کتاب ها و کیت های آموزشی هم هزینه جدا دارند؟
  • آیا می توانم غیبت داشته باشم و اگر بله، کلاس از دست رفته را چگونه برای من جبران می کنید؟
  • موارد آموزشی شما چیست؟ (کوتاهی مو، رنگ مو، هایلایت، آرایش صورت، ناخن و…)
  • دوره آموزشی چقدر طول می کشد؟
  • آیا بعد از آموزش، جایی برای کارآموزی تکمیلی به من پیشنهاد می دهید؟
  • تجربه مربیان شما چقدر است؟

چگونه آرایشگر حرفه ای شویم؟

4. بهتر است از مسئولین آموزشگاه بخواهید تا با یک جلسه حضور در کلاس های آموزشی، بتوانید از نزدیک فضای آموزشی، مهارت مربی، سطح آموزش، به روز بودن آموزش ها و لوازم مورد استفاده در آموزش را بسنجید. این مورد در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار است.

5. اگر قصد جدی برای آموزش مهارت های کامل آرایشگری را دارید، بهتر است آموزشگاه های معروفی که کارآموزان موفقی تربیت کرده اند را انتخاب کنید.

6. حتما قبل از ثبت نام در آموزشگاه، میزان علاقمندی خود به رشته های گوناگون آرایشی – زیبایی را تعیین کنید تا با توجه به آن بتوانید دوره های تکمیلی را هم به سرعت بگذرانید.

7. درباره گروهی یا انفرادی بودن کلاس ها هم سوال کنید. اگر روحیه آموزش گروهی را ندارید، بهتر است به صورت انفرادی آموزش ببینید که خب البته هزینه این کلاس بیشتر هم هست.

اصطلاح پن استیک در آموزش آرایشگری زنانه

بهترین اموزشگاه ارایشگری در کرج

به کرم هایی گفته میشود که حالت رولی دارد و برای پوست های خشک استفاده میشود که چربی پن استیک کنترل شده هست.

اصطلاح آکوا در آموزش آرایشگری زنانه

جنس آن خشک هست و باید با اب استفاده شود که برای پوست های خیلی چرب مناسب استفرق پن کیک و اکوا این هست که پنکیک پودر و اکووا حتما با اب استفاده میشود.

اصطلاح کاموفلاژ در آموزش آرایشگری زنانه

کاموفلازها فون های رنگی هستند که برای پوشاندن عیوب چهره از انها استفاده میشود و با فون رنگ پوست ترکیب میشود برای گریم و محو کردن کک و مک ماه گرفتگی جوش ها برش های کنار چشم که توضیح کاموفلاژ و کانسیلر هرکدام بحث جداگانه ای هست.

اصطلاح کانسیلر در آموزش آرایشگری زنانه

کانسیلر برای پوشاندن تیره گی زیر چشم هست اما اگر راه و رسم درست کار کردن با کانسیلر را یاد بگیرید می توانید از ان برای پوشاندن معایب صورت مثل جای زخم ها استفاده کنید کانسیلر ها تنوع رنگی زیادی دارند وکارایی هرکدام جداست .

اصطلاح کانسیلر بنفش در آموزش آرایشگری زنانه

برای خنثی کردن حالت تورم صورت

اصطلاح کانسیلر زرد در آموزش آرایشگری زنانه

این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است این کانسیلر رنگ های تیره رو محو میکند

اصطلاح کانسیلر نارنجی در آموزش آرایشگری زنانه

برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب هست

اصطلاح کانسیلر سبز در آموزش آرایشگری زنانه

این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست مناسب است اگر دارای لک های قرمز مادر زادی هستید یا می خواهید جوش های خود را بپوشانید از کانسیلر سبز استفاده کنید.

اصطلاح کانتورینگ چهره در آموزش آرایشگری زنانه

همان گریم صورت و رفع عیوب صورت به وسیله فون های تیره و روشن هست.

مباحث آموزشی دوره ی مقدماتی

برای ورود به شغل آرایشگری و کسب مجوزهای لازم برای تاسیس آرایشگاه، از شما مدرک معتبری که نشان دهد شما آموزش های لازم را دیده اید می خواهند.

این مدرک باید نشان دهد شما حداقل دوره های مقدماتی آموزش آرایشگری را گذرانده اید. به همین دلیل اگر مدرکی در این زمینه ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما در دوره های آموزشی مقدمات آرایشگری شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنید.

در این کلاس ها به طور کلی اطلاعاتی در زمینه های مختلف به شما داده می شود، به شکلی که بتوانید با حداقل آموزش های داده شده، آرایشگاه خود را تاسیس کرده و اقدام به تمرین و جذب مشتری کنید.

از جمله مواردی که در این دوره آموزش داده می شود عبارتند از:

  • اصلاح صورت
  • آموزش مانیکور و پدیکور
  • اصلاح ابرو
  • پاکسازی صورت
  • رنگ کردن یک دست مو
  • آموزش مش کردن با کلاه
  • آموزش فر کردن و صاف کردن مو
  • آموزش های پایه ای میکاپ
  • آموزش انواعی از شنیون

وسایل مورد نیاز برای آموزش مقدماتی آرایشگری چیست؟

همانطور که گفته شد، در دوره ی آموزشی مقدماتی آرایشگری، مطالب به صورت کلی گفته شده و به صورت تخصصی به خدمات ارائه شده به مشتری پرداخته نمی شود.

بر همین اساس مواد و ابزار و وسایل لازم برای آموزش مقدماتی نسبت به آموزش های تخصصی کمتر است.انواعی از این ابزار عبارتند از: کلاه مش، قیچی، پیشبند، موپران، برس ابرو، موچین، ماشین اصلاح، بند، شانه، وسایل پاکسازی، قیچی ابرو و…

برای شرکت در دوره ی مقدماتی آموزش آرایشگری چه باید کرد

با کمی جست و جو در اینترنت با آموزشگاه های مختلفی در این زمینه آشنا خواهید شد که خدمات متعددی را به هنرجوها ارائه می کنند. این تنوع و گستردگی به قدری زیاد است که گاهی در تصمیم گیری دچار شک و تردید می شویم.

برای انتخاب هرچه بهتر آموزشگاه، بهتر است با شماره های ارائه شده از آموزشگاه تماس گرفته و تمامی سوالات خود را مطرح کنید.

به تمامی سوالات خود اهمیت داده و تمام چیزهایی که برایتان مبهم است را بپرسید. برای مثال: هزینه ی شرکت در کلاسها، تعداد هنرجوها، تعداد جلسات برگزاری  کلاس ها، فرصت تمرین، مهارت مدرس، اعتبار مدرک ارائه شده، متدهای آموزشی و…

مدرک پداگوژی آرایشگری چیست؟

پداگوژی به مجموعه ای از توانمندی مربیان در ارائه مهارت و دانش،  برنامه ریزی آموزشی درسی، اجرای آموزش و  مدیریت کلاس، بکارگیری فناوری و رسانه‌های آموزشی و … گفته می شود. پداگوژی یا روش های نوین تدریس یکی از شایستگی های مورد نیاز مربیان برای تدریس در آموزشگاه ها می باشد.
گواهینامه دوره پداگوژی مانند دیگر گواهینامه های سازمان فنی و حرفه ای بین المللی می باشد. این مدرک در داخل و خارج از کشور از اعتبار بالایی برخوردار است.

دوره های پداگوژی برای چه افرادی مناسب می باشد؟ کاربرد مدرک پداگوژی چیست؟

– دوره‌های پداگوژی یا روش نوین تدریس برای مربیان و مدرس های آموزشی که به تازگی مشغول به تدریس شده اند و تمایل دارند کلاس آموزشی خود را بصورت اصولی و استاندارد برگزار کنند مناسب می باشد.
–  افرادی که تمایل به برگزاری همایش های تخصصی و دوره‌های آموزشی دارند.

–  جهت ارتقاء مربیان و کارکنان سازمانها و نهادها
– افرادی تمایل دارند در دوره کوتاهی کلاس آموزشی خود را با بازدهی بالا مدیریت کنند.

نکته: تصور بسیاری از افراد از گذراندن دوره پداگوژی، گرفتن کارت مربیگری می باشد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که در دوره پداگوژی، افراد نحوه تدریس و مدیریت کلاس آموزشی را یاد می گیرند و پس از پایان دوره برای این افراد هیچگونه ابلاغی برای مربیگری صادر نمی شود.

  شرایط  ثبت نام کارآموز برای گذراندن دوره پداگوژی چیست؟ 

حداقل میزان تحصیلات کاردانی
از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار باشد
نکته: دوره پداگوژی نیاز به مهارت های پیش نیاز ندارد

مباحث دوره پداگوژی چیست؟ در دوره های پداگوژی کارآموزان با چه مباحث آموزشی آشنا می شوند؟

بررسی مفاهیم پایه آموزش
تحلیل نیاز آموزشی و نیاز سنجی در آموزش
طراحی دوره آموزش
تهیه و تدوین طرح درس
آشنایی و بکارگیری روش های تدریس در آموزش
بکارگیری تکنولوژی آموزش
اجرای آموزش و مدیریت کلاس درس
اجرای شیوه های ارزشیابی و آزمون

آرایش

آرایش به معنی افزودن است و در اصل، در برابر واژه پیرایش قرار می‌گیرد که به معنی کم کردن است. امروزه، در اصطلاح عام، هر دو واژه به غلط در مورد زیبایی چهره یا بدن به کار می‌روند و به معنی عملیاتی هستند که ظاهر فرد (بیشتر صورت و مو) را زیباتر جلوه دهد. معمولاً در ایران آرایش برای بانوان و پیرایش برای مردان به کار می‌رود. آرایش و پیرایش اغلب در مکانی به نام سلمانی یا آرایشگاه توسط آرایشگر انجام می‌گیرد و لوازم آرایش نیز در فروشگاه‌هایی با همین عنوان یا در داروخانه‌ها فروخته می‌شود. در ایران، آرایشگرهای رسمی باید دوره‌های فنی حرفه‌ای مربوطه را که مهم‌ترین آن‌ها دوره «آرایش – پیرایش» است، با موفقیت گذرانده باشند.

آرایش زنان

خدمات زیبایی زنان از قبیل قرینه‌سازی ابرو، کوپ، آرایش صورت، شنیون، براشینگ، میکاپ، رنگ و مش و لایت، فر و بافت مو، خدمات ناخن، پدیکور، مانیکور، وکس صورت، اپیلاسیون، گریم و آرایش عروس آرایش و ابرو و اپیلاسیون . معمولاً سالن‌های آرایش زنان در ایران در مغازه‌های بدون دید و بسته یا در منازل مسکونی یا در سالن‌هایی با دکوراسیون کاملاً شیک دایر است. معمولاً آرایش و زیبایی در زنان خیلی ملموس و مهم‌تر از مردان است. ایران هفتمین کشور مصرف‌کننده مواد آرایشی در دنیا و دومین کشور در خاورمیانه است.[۳] ژاپن اولین مصرف‌کننده مواد آرایشی جهان است. .[۴]

در میکاپ عروس، باید ضمن شناخت نقاط قوت و ضعف چهره، زیبایی‌های صورت را نمایان کرد و عیوب آن را از بین برد تا با آرایشی خاص، زیبایی صورت چندین برابر شود. فراموش نکنید آرایش معمول صورت با میکاپ عروس کاملا متفاوت است.

تعریف اصطلاحات در آرایش زنان

  • متعادل‌سازی چهره (گریم یا میکاپ یا چهره پردازی): شامل پاک‌سازی پوست، تکنیک‌های سایه روشن، طراحی‌سازی چهره، لیفتیگ صورت، ماسک و …
  • سایه‌ها:رنگ دار کردن پشت پلک‌ها که بسته به رنگ و فرم زدن آن انواع مختلفی دارد.

۱- اروپایی:در آن از رنگ‌های فوقالعاده ملایم استفاده می‌شود و در بیشتر اوقات سایه فقط در برآمدگی پلک کار می‌شود. .۲- عربی:این سایه خود انواع مختلفی دارد مثل:خلیجی- لبنانی و … که در همگی حتماً در گوشه چشم از رنگ‌های تیره مخصوصاً مشکی استفاده می‌شود و فرق آن‌ها فقط در رنگ رژ و رژگونه است که در آرایش‌های لبنانی و در رنگ‌های تند استفاده می‌شود. این آرایش عموماً برای عروس‌هایی مناسب است که چشم‌های آن‌ها پف پلک نداشته باشد و استخوان بالای پلک آن‌ها برجسته نباشد چون با این مدل آرایش، چشم آن‌ها گودتر نشان داده می‌شود. .۳- هندی:رنگ‌های مصرفی در این سایه رنگ‌های فوق‌العاده شاد و روشن است مثل:سبز- زرد- نارنجی- قرمز و … با خط چشمهایی معمولاً بسته. .۴- سوفستیک:یا سایه‌های بی‌قاعده که حالتی فشن و شلوغ پیدا می‌کنند.

ادامه..

  • رنگ و مش: تغییر دادن رنگ موهای شخص که در آن ترکیب رنگ و هماهنگی آن با رنگ پوست و فرم چهره (چاقی و لاغری) بسیار حائز اهمیت است.
  • دکلره:خارج نمودن پیگمنت‌های رنگی مو از ساختمان آن و بیرنگ شدن مو به تدریج در پایه‌های مختلف (از ۲ تا ۱۱)
  • دکاپاژ: پاک کردن رنگ موی قبلی از روی مو که نوعی دکلره ضعیف است.
  • براشینگ: به عمل حالت دادن مو به وسیلهٔ برس و حرارت براشینگ گفته می‌شود.
  • هایلایت: به رنگ و مش هم‌زمان گفته می‌شود که مو حالتی سایه روشن پیدا می‌کند.
  • فر: یا پرمنات که موها را برای مدتی (۶ماه تا یکسال) مجعد یا حالت دار می‌کند.
  • صاف: تغییر حالت مو از مجعد به حالتی لخت که هم مدت دار می‌باشد و هم دائمی. برای صاف کردن اغلب از اتوی مو استفاده می‌شود.
  • میزانپلی: میزان کردن پل‌های گوگردی مو به وسیله بیگودی‌های مخصوص
  • شینیون:جمع کردن کامل موها و فرم دادن آنها. ارجاع به: شنیون
  • مانیکور: فرم دادن و مرتب کردن ناخن‌های دست
  • پدیکور: فرم دادن و مرتب ناخن پا
  • خودآرایی: آرایش یا پیرایش توسط خود شخص صورت می‌گیرد (به جای آرایشگر)
  • آرایش کارتونی: آرایش و رنگ آمیزی چهره کودکان به شکل گل و گیاه، حیوانات یا دلقک
  • آرایش عروس: آرایشی متفاوت برای رفع عیوب پوست، رنگ دادن به آن و از همه مهم‌تر ایجاد ظاهری زیبا برای عروس.
  • میکروپیگمنتیشن: این کار فرایند کاشت رنگدانه‌های سازگار با بدن، در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است

منبع ویکی پدیا..


برای شما..

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *