اطلاعات عمومی

بهترین مارک قهوه

بهترین مارک قهوه

بهترین مارک قهوه

سلام و درود به دوستان عزيز شيرازبين، با تشکر از همراهي شما. در اين پست مطالبي در رابطه با “بهترین مارک قهوه” گردآوري شده است. ضمن سپاس گزاري از شما اميدوارم که نهايت استفاده را از اين مطالب ببريد.

اسپرسو و اسپرسو ساز چیست؟

اگر به کافئین فراوانی در طول روز نیاز دارید، اسپرسو (Espresso) بهترین گزینه است و در میان دیگر نوشیدنی ها تقریباً بیشترین میزان کافئین را دارد. اسپرسو در واقع نوعی قهوه است. ابتدا آب به نزدیک نقطه جوش می رسد. این آب با فشار زیاد از میان پودر قهوه (دانه های پودر شده قهوه) عبور می کند. نتیجه کار یک نوع قهوه بسیار غلیظ و با میزان کافئین بالاست. می توان گفت اسپرسو بیشترین طرفدار را در بین انواع قهوه در جهان دارد. در حال حاضر دستگاه هایی وجود دارد که به صورت چند منظوره یا فقط برای تهیه اسپرسو ساخته می شوند. این دستگاه ها را اسپرسو ساز می نامند.

نسپرسو و قابلیت کاپوچینو ساز:

جدای از کیفیت ساخت قهوه، نوع تهیه آن نیز می تواند متفاوت باشد. کاپوچینو (Cappuccino) ترکیبی از اسپرسو، شیر داغ و کف شیر است. کاپوچینو نیز بسته به ترکیب اسپرسو، شیر و کف شیر، اسامی متفاوتی از جمله کاپوچینوی تر، خشک و کاملاً خشک دارد.

اگر میزان کف اندک باشد و مقدار شیر زیاد باشد آن را کاپوچینوی تر می نامند. اگر مقدار کف زیاد بوده و اندازه شیر اندک باشد آن را کاپوچینوی خشک می خوانند. در صورتی که شیر در کار نباشد و تنها ترکیبی از اسپرسو و کف شیر داشته باشیم آن را کاپوچینوی کاملاً خشک می نامند.

برخی مدل های نسپرسو دارای سیستم کف ساز برای ساخت کاپوچینو در اسرع وقت هستند. این در حالی است که تعدادی دیگر از دستگاه های اسپرسو ساز نسپرسو فاقد این سیستم هستند. آنها فقط قابلیت ساخت اسپرسو را دارند.

اسپرسو نوشیدنی سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است. کافئین برای افزایش تمرکز، قدرت حافظه و پیشگیری از دیابت نوع دوم فوق العاده است. از طرفی آنتی اکسیدان موجود در اسپرسو خطر سکته های مغزی و گرفتگی عروق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خانم های باردار با مشورت پزشک و به میزان بسیار اندک اسپرسو و انواع دیگر قهوه را مصرف کنند.

مزایا و معایب قهوه روبوستا

بهترین مارک قهوه

بهترین مارک قهوه

شما برای این که قادر باشید بهترین مارک قهوه را انتخاب کنید، لازم است با معایب و مزایایی که دانه‌های قهوه از انواع مختلف دارند نیز آشنا باشید. در این جا ما به بررسی مزایا و معایب قهوه روبوستا می پردزایم.
• مزایا
۱-آسان بودن کشت این محصول
۲-کم چرب بودن دانه‌های این نوع از قهوه
۳-کافئین بالا (همانطور که قبلاً ذکر کردیم دو برابر قهوه عربیکا)
۴-هزینه ارزان‌تر و در حدود نصف قهوه عربیکا
• معایب
۱-طعم خسته کننده و گاهاً تکراری
۲-تلخی خیلی بالا که شاید تنها خوردن آن را کمی دشوار کند
۳-در بعضی مواقع می‌توان گفت کیفیتی کمی پایین‌تر از دیگر انواع

در ادامه مزایا و معایب قهوه روبوستا می‌توان از خواصی که این محصول برای بدن ما دارد نیز صحبت کرد. خواص عادی که هر نوع از قهوه می‌تواند بر بروی بدن داشته باشد را نیز نوع روبوستا دارا است. علاوه بر آن‌ها، این محصول به دلیل کافئین بالایی که دارد، باعث ایجاد هوشیاری بیش‌تر و افزایش تمرکز بالاتری در ما خواهد شد. خواص این قهوه به گونه‌ای است که روی چربی‌سوزی، مؤثرتر از دیگر انواع عمل کرده و باعث بهبود عملکرد فیزیکی در بدن ما می‌شود.

بهترین مارک قهوه اسپرسو

اسپرسوساز دلونگی Delonghi ELETTA ECAM44.660B

اسپرسوساز دلونگی Delonghi ELETTA ECAM44.660B

اگر به دنبال اسپرسوسازی حرفه‌ای با امکانات پیشرفته و بادوام برای کافه و منزل خود هستید این مدل که به نام ELETA شناخته می‌شود بهترین گزینه است. زیرا با امکاناتی پیشرفته امکان تهیه نوشیدنی‌های‌ متنوع را به شما می‌دهد و در آن آب جوش، شیر گرم،کاپوچینو، اسپرسو، کافه لاته، لانگو، ماکیاتو با درجات مختلف غلظت قابل تهیه است.

قابلیت شخصی‌سازی مقادیر شیر و قهوه علاوه بر تنظیمات پیش فرض دستگاه و تولید کف شیر با مخزن شیر و مکانیسم بخاردهی نوشیدنی‌های ترکیبی که با قهوه و شیر سرو می‌شوند، همه مصرف‌کنندگان را راضی نگه می‌دارد. نازل دوتایی و امکان تنظیم فاصله‌ی فنجان و نازل برای فنجان‌های کوچک تا لیوانی به ارتفاع 14.2 سانتی‌متر قابل استفاده است. شاید قابلیت مهم و مفید این مدل سیستم گرمایشی دو بخشی مجزا برای تهیه آب جوش و دیگری برای گرم‌کردن شیر باشد که باعث افزایش سرعت فرآیند آماده‌سازی نوشیدنی می‌شود. ضمن آن که آب جوش برای تهیه انواع چای و دمنوش، تنوع نوشیدنی‌ها را افزایش می‌دهد.

اطلاعاتی از اسپرسوساز دلونگی Delonghi AUTENTICA ETAM 29.660.SB

مدل اسپرسوساز AUTENTICA ETAM 29.660.SB
شرکت سازنده Delonghi
توان 1450 وات
قابلیت تولید کف شیر دارد
قابلیت استفاده از دانه قهوه , پودر قهوه
فشار بخار 15 بار
مخزن شیر دارد

3) اسپرسوساز دلونگی Delonghi AUTENTICA ETAM 29.510

بهترین اسپرسوساز خانگی

اسپرسوساز دلونگی Delonghi AUTENTICA ETAM 29.510

این مدل با کیفیت و بادوام بهترین گزینه برای قهوه‌نوشان حرفه‌ای است. شما با داشتن این محصول کافه‌ای مدرن را به خانه خود می‌آورید تا انواع قهوه را سرو کنید. امکان تهیه کاپوچینو، اسپرسو، کافه لاته، لانگو، ماکیاتو با غلظت‌های متفاوت را دارید. منوی دوپیو به شما یک اسپرسوی دبل ویژه و لذت‌بخش می‌دهد. نازل جداگانه آب جوش برای تهیه چای و انواع دمنوش گزینه پرکاربردی محسوب می‌شود. امکان تهیه کف شیر با تنظیم غلظت و میزان آن برای کاپوچینو، لاته و ماکیاتو از ویژگی‌های دیگر این مدل است.

هرچند قابلیت استفاده از دانه قهوه به جای پودر قهوه در این مدل برای بسیاری دشوار به نظر می‌رسد اما باید بدانید پودر کردن دانه قهوه برای هر بار مصرف عطر و مواد مؤثر در قهوه را تا حد زیادی حفظ می‌کند و شما یک اسپرسو با کیفیت متفاوتی را تجربه خواهید کرد. ارتفاع نازل دستگاه با توجه به ارتفاع لیوان یا فنجان از 8.5 تا 14 سانتی‌متر قابلیت تنظیم است که گزینه خوبی برای سهولت استفاده به شمار می‌رود.

بهترین چرخ گوشت 2020 کدامند؟
مشاهده کنید!

اطلاعاتی از اسپرسوساز دلونگی Delonghi AUTENTICA ETAM 29.510

مدل اسپرسوساز AUTENTICA ETAM 29.510
شرکت سازنده Delonghi
توان 1450 وات
قابلیت استفاده از دانه قهوه
فشار بخار 15 بار

 

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *