بیمه

بیمه بازنشستگی ایران

بیمه بازنشستگی ایران

با سلام خدمت دوستان و همراهان عزیز. ممنونیم که  شیرازیاب را انتخاب کردید. ما امروز در این جا می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد  بیمه بازنشستگی ایران در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیمه بازنشستگی ایران

بیمه بازنشستگی ایران چیست

حق هر آدمی است که دوران بازنشستگی و پیری خود را بدون نیاز به کار کردن و با آرامش کامل سپری کند. از دست دادن توانایی کار کردن، کاهش درآمد و بیماری‌های ناشی از کهولت سن و مسائلی از این دست باعث می‌شود که افراد، نگران رسیدن دوران پیری خود باشند. کارشناسان بیمه این موضوع را مدنظر دارند و در قالب بیمه عمر طرح‌هایی نیز ارایه می‌کنند که مخصوص دوران بازنشستگی است تا خدمات بهتری به مخاطبان ارایه دهند. بیمه ایران در همین راستا در بیمه عمر خود طرحی را نیز به منظور خدمت‌رسانی به بازنشستگان عرضه کرده است. با بررسی شرایط بیمه عمر و بازنشستگی ایران بیشتر از شرایط بیمه عمر و خدمات مخصوص به بازنشستگان در بیمه ایران آشنا خواهیم شد.

بیمه بازنشستگی ایران ده ساله

یکی از طرح‌های پرطرفدار بیمه عمر ایران، بیمه بازنشستگی ایران است. هر فردی می‌تواند با پرداخت حق بیمه ماهانه به صورت ثابت و یا به صورت افزایشی اقدام به خرید بیمه عمر و بازنشستگی ایران نماید.
مدت بیمه عمر و بازنشستگی بیمه ایران حداقل ۱۰  سال است که اگر ده سال را انتخاب کنید وارد طرح بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله ایران خواهید شد.. به عبارت دیگر فرد بیمه شده باید حداقل ۱۰ سال  پرداخت حق بیمه سالانه را انجام داده باشد تا بتواند مستمری ماهانه دریافت نماید و اگر مدت پرداخت حق بیمه کمتر از ۱۰ سال باشد شرکت بیمه هیچگونه خدماتی را ارائه نمی‌کند. البته این امکان برای فرد وجود دارد که مدت بیمه نامه را بیشتر از این بازه زمانی انتخاب کند که این کار باعث بالا رفتن اندوخته بیمه نامه شده و به نفع بیمه شده می‌باشد.

سرمایه

سرمایه بیمه عمر ایران که در پایان مدت بیمه نامه در اختیار بیمه شده قرار می‌گیرد، می تواند به شکل یکجا و یا ماهانه به بیمه گذاران پرداخت شود. شرایط سنی که برای دریافت بازنشستگی در بیمه عمر ایران وجود دارد ، رسیدن به سن ۵۰ سالگی است و اگر سن فرد بیمه شده در پایان مدت بیمه نامه کمتر از ۵۰ سال باشد، فقط اندوخته کل بیمه نامه به صورت یکجا به وی پرداخت می شود و نمی تواند به صورت مستمری از بیمه عمر خود استفاده نماید.

نکات

نکته ۱: با شروع پرداخت مستمری ماهانه در بیمه عمر ایران همه پوشش‌های بیمه عمر از بین می‌رود و فقط مستمری ماهانه برای وی پرداخت می شود.
نکته ۲: نحوه پرداخت مستمری می تواند به صورت مادام العمر و یا به صورت موقت باشد که هر دو شیوه دریافت مستمری بر اساس میزان اندوخته بیمه نامه انجام شود.

 

بیمه ایران بازنشستگی کوتاه مدت

مزایای بیمه‌ی بازنشستگی ایران:

 استفاده از سود‌ تضمینی و سود حاصل از مشارکت:

  •  سود تضمینی در دو سال اول 16%، در دو سال دوم 13% و از سال پنجم به بعد 10% است. سود حاصل از مشارکت اما در هر سال می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به عوامل تأثیرگذار در سود بیمه عمر داشته و حاصل از سرمایه‌گذاری بیمه در امور مختلف است که بیمه‌گزار در 85% از سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها سهم دارد. بیمه‌گزار می‌تواند برای استفاده از سود بیشتر اقدام به سپرده‌گذاری اولیه کند که مقدار سپرده اولیه به انتخاب بیمه‌گزار بوده و در سود سالانه بیمه عمر نیز تأثیرگذار است. سپرده اولیه در پایان قرارداد به همراه حق بیمه‌های پرداختی و سود آن قابل دریافت است.

استفاده از وام بیمه:

  • بیمه‌گزار از سال دوم سرمایه‌گذاری می‌تواند تا سقف 90% از سپرده خود، از بیمه‌ی ایران وام دریافت کند. این وام چه در دوران بازنشستگی چه در دوران قبل آن و در طول مدت قرارداد بیمه عمر، قابل دریافت است.

 امکان بازخرید بیمه عمر:

  • شرایط بیمه‌ی عمر و بازنشستگی ایران به گونه‌ای است که پیشنهاد می‌شود اقدام به بازخرید بیمه عمر خود نکنید اما با این وجود و در صورت نیاز، پس از گذشت دو ماه از عقد قرارداد می‌توانید اقدام به بازخرید بیمه عمر کنید. بهتر است از قبل با استعلام آنلاین بیمه عمر، از مقدار بازخرید بیمه عمر در سال‌های مختلف مندرج در جدول بیمه عمر خودآگاه شوید.

از پست های دیگر شیرازیاب دیدن بفرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *