تالار

تالارهای عروسی قم

تالارعروسی قم2

تالارهای عروسی قم

سلام ودرود به همه شماو ممنون ازاینکه با شیرازیاب همراه هستید..دراین پست قصدداریم تعدادی تالارهای عروسی قم    را به شمامعرفی کنیم و اطلاعاتی ازقبیل ادرس و مکان وشماره.. انها در اختیار شما قرار دهیم..باما همراه باشید..

تالارهای عروسی قم

هتل استقلال قم
قم٫ بزرگراه عماریاسر٫ نبش کوچه ۹ ٫ رو به روی مجتمع تجاری الزهرا
02537702026
صداقت قم
قم ، میدان آزادگان ، خیابان مرصاد
02536657563
رضا قم
قم ، میدان آزادگان ، بلوار آزادگان ، بین کوچه 11 و 13 ، پلاک 10
02536552801

02536552802

فدک قم
قم ،بلوار شهید آذز نبش کوچه 10 و 12
02537227938
طاووس قم
قم ، خیابان باجک ، نبش کوچه 78
02537709001
تشریفات قم
قم ، بلوار غدیر ، روبه روی راهنمایی و رانندگی ، بریدگی اول سمت راست
02532933810
باغ غدیر (تشریفات) قم
قم ، بلوار غدیر ، مقابل دور برگردان پردیسان ، لاین کندرو
02533559090
زیتون قم
قم ، خیابان 19 دی
02537500699
ماهان تندیس قم
قم ، کیلومتر جاده اراک
02538700789
حکمت قم
قم 75 متری عمار یاسر ، بلوار تعاون ، جنب مجتمع اداری
02537773530

تالارعروسی قم

تالارعروسی قم

تشریفات مجالس چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی که یک تیم حرفه ای برای مراسم های مختلف از جمله نامزدی، عروسی ،جشن تولد و یا مجالس رسمی و غیر رسمی انجام می دهد. تشریفات مجالس می گویند.

برگزاری مراسم به تنهایی معمولا جزئیات زیادی دارد که موجب استرس و دلهره و در بعضی از مواقع به موقع انجام نشدن و به هم ریختگی در مراسم می شود از این رو بسیاری از افراد از شرکت های تشریفات مجالس برای خدمات خود استفاده می کنند.

تشریفات مجالس پل در تلاش است صفر تا صد مهمانی ها  و مجالس شما را بدون کم و کاستی و به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

اگر بخواهید در سطح ابر شهری چون تهران یک سرشماری از چنین مراکزی انجام دهید مراکز زیادی را می یابید که در این زمینه مشغول ارائه خدمات هستند. همانطور که گفته شد بیش از 80 درصد آن ها خدمات مربوط به تولد، عروسی، ترحیم را ارائه می دهند. حدود 10 درصد از این مراکز نیز علاوه بر ارائه خدمات مجالس عروسی، تولد و ترحیم و… مسئول برگزاری بسیاری از مراسمات دیگر مانند همایش ها، جشنواره، کنگره، کنفرانس و نمایشگاه های داخلی و بین المللی به صورت تخصصی هستند.

حال تنها تعداد کمی از مراکز ارائه خدمات تشریفات مجالس را می توانید بیابید که خدمات تخصصی در زمینه تشریفات دیپلماتیک سفارتخانه ها و تشریفات تجاری را ارائه می دهند، به عبارت دیگر به جرات می توان گفت تعداد چنین مراکزی از انگشتان دست هم کمتر است.

قابل ذکر است تنها 10 درصد از این مراکز دارای مجوز هایی مانند کد اقتصادی، شماره ثبت و… هستند و دیگر موسسات هیچکدام مجوزی برای فعالیت خود ندارند اما نکته مهمی که همواره باید به آن توجه شود این است که موسسات ارائه خدمات تشریفات مجالس برای بر عهده گرفتن مراسم های لوکس و مهم نیازمند اخذ کد اقتصادی، شماره ثبت، مجوز و… هستند.

آشنایی با خدمات تشریفات مجالس

تالارهای عروسی قم

به کارهایی که در مراسم ها لازم است انجام شود و توسط شرکت های خدمات مجالس انجام می شود، خدمات تشریفات مجالس گفته میشود. این تشریفات مجالس امروزه بیشتر توسط یک موسسه صورت می گیرد تا عروس و داماد وقت خود را برای انجام این کارها هدر ندهند تنها کافی است در زمان کوتاهی به این موسسات مراجعه نمایید و خدمات شان را ببینید و با توجه به علایق خود آنها را انتخاب نمایید تا همه چیز طبق برنامه ی شما پیش رود.

خدمات تشریفات مجالس از انتخاب تالار پذیرایی یا باغ ها شروع میشود که آن هم بسته فصل برگزاری مراسم , تعداد مهمانان , میزان بودجه , سلیقه ی عروس و داماد و نحوه ی برگزاری مراسم پیشنهاد خواهد شد و انتخاب نهایی توسط خودتان است.

از دیگر کارهای تشریفات می توان به آماده کردن ماشین عروس , انتخاب آتلیه مناسب , طراحی و دیزاین فضای تالار , معرفی فروشگاه های کارت عروسی و حتی  معرفی آرایشگاه ها می توان اشاره کرد که انجام این کار ها به کمک یک راهنما که در این عرصه تجربه ی بالا دارد باعث میشود تا کارها همه به خوبی پیش برود و تا روز عروسی همه ی کارها تمام شده باشند.

خدمات تشریفات مجالس پذیرایی

مهمترین بخش در هر مراسم انجام تشریفات پذیرایی است و مهمانان دقت بالایی روی آن دارند پس باید پذیرایی در بالاترین کیفیت خود ارائه شود.

تنوع در میوه , شیرینی و غذا تاثیر زیادی روی پذیرایی دارد اما اگر کارکنان این پذیرایی را به خوبی انجام ندهند مسلما پذیرایی ناقص خواهد بود.

پر کردن مرتب میز ها , پر کردن یا عوض کردن لیوان ها , نظارت روی میز غذا و نداشتن کم و کسری روی هر میز خیلی مهم است بهتر است یکی را برای نظارت بر روی کارها مسئول نمایید تا مشکلی در حین پذیرایی پیش نیاید و همه رضایت کافی از پذیرایی را داشته باشند.

کلمه تشریفات مجالس به چه معناست ؟

استفاده از موسسه های تشریفات و خدمات مجالس ، تقریبا از سال 1380 به بعد در کشور ما رایج گردید. بدین ترتیب که زوج های جوان یا به عبارت دیگر عروس و دامادها به اینگونه موسسات مراجعه می کنند و برگزاری مراسم عروسی خود را به آنها می سپارند. آیتم هایی که می توان ضمن مراجعه به این موسسات از آنها بهره مند گردید، عبارت است از :کرایه باغ ، باغ تالار یا محل برگزاری مراسم ، تزیین محل برگزاری مراسم ، تهیه غذا ، تهیه سفره عقد ، گل آرایی مراسم ، تهیه میوه ، کیک و شیرینی مراسم ، معرفی گروه موسیقی و گروه عکاس و فیلمبردار، تزیین ماشین عروس و دسته گل عروس ، معرفی آرایشگاه و مزون لباس عروس و ….


مراسم عروسی در ایران

تالارهای عروسی قم

اجزای آئین و مراسم عقد و عروسی ایرانی:

  • خواستگاری
  • نامزدی (بله‌بران)
  • مراسم حنابندان و شیرینی‌خوران
  • تهیه جهیزیه و انجام خرید عروسی
  • جهازبران
  • پهن کردن سفره عقد
  • جشن عقد و عروسی
  • سائیدن کله‌قند
  • خواندن خطبه عقد (عقدکنان)
  • بردن عروس و شب زفاف
  • مراسم پاتختی و مادر زن سلام
  • پاگشا

خاموش کردن شمع در شب عروسی با کفش عروس یا گلبرگ هم یکی از رسوم است که گاه اجرا می‌شود.

و در نسل‌های جدید:

  • تهیه کیک عروسی
  • فیلمبرداری
  • تزئین ماشین عروس
  • رفتن به ماه عسل

منبع ویکی پدیا..


برای شما..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *