دسته‌بندی نشده

تعمیرگاه بنز در شیراز

تعمیرگاه بنز در شیراز

تعمیرگاه بنز در شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب برای شما همراهان گرامی به طور مفصل در رابطه با تعمیرگاه بنز در شیراز صحبت خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

خودرو بنز و بی ام و از خودروهای پرطرفدار می باشد که به دلیل طراحی زیبا و تکنولوژی بکار گرفته شده در آن طرفداران زیادی دارد.
این خودروها از تکنولوژی روز استفاده می کنند به همین دلیل هم تعمیر آنها کاری دشوار است و باید مطابق با استانداردهای خاص انجام شود در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. از این رو افراد کمی هستند که به صورت تخصصی با تعمیر این خودروها آشنایی داشته باشند. کمبود فرد متخصص و بازار کار خوب تعمیرات این خودروها باعث شده افراد زیادی خواهان یادگیری آن شوند.

 

تعمیر بنز

نکته بسیار مهمی که صاحبان خودرو بنز باید به آن دقت کنند این است که تعمیر این خودروی لوکس باید در تعمیرگاه تخصصی خودروهای لوکس یا تعمیرگاه بنز که تعمیر تخصصی بنز می باشد،‌ انجام شود.
در غیر اینصورت به سلامت و کیفیت خودرو آسیب وارد می شود زیرا هر مکانیکی قابلیت تعمیر این خودرو را ندارد و فقط هزینه تعمیر بنز مد نظر نیست باید به بهترین تعمیرگاه بنز مراجعه کنید.

مرسدس بنز یک برند جهانی اتومبیل ساخت آلمان است که از سال ۱۹۰۰ شروع به فعالیت در زمینه ساخت و تولید خودروی بنز کرد. تولید این شرکت فقط به ماشین اسپرت و هیجان انگیز بنز محدود نمی شود.
بلکه علاوه بر ساخت خودروی لوکس، این برند در زمینه ساخت آمبولانس،‌ وانت، کامیون و کامیونت و اتوبوس و مهمتر از آن تولید و ساخت قطعات یدکی بنز نیز فعالیت چشمگیری دارد.
سالهاست که این خودرو جزو پرفروش ترین خودروی لوکس دنیا شناخته شده است. در کل خودروی آلمانی طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی در کشورهای مختلف علاقمند به خرید خودرو بنز هستند.

تعمیر خودرو بنز شیراز

تعمیر خودرو بنز شیراز

بهترین تعمیرگاه بنز

اگر شما کمی با بحث فنی خودرو آشنا باشید، ‌متوجه می شوید که در تعمیر خودروهای خاص و لوکس برخی نکات حساس و بسیار ریزی وجود دارد که باعث شده تا هر مکانیکی نتواند ادعای تعمیر آن را داشته باشد. نکته قابل توجه دیگر در تعمیر خودروی لوکس به روز بودن شخص مکانیک و دستگاه ها و تجهیزات تعمیرگاه بنز است. پس در انتخاب و مکانیک تعمیرگاه بنز دقت به خرج دهید.

لوازم یدکی گیربکس بنز

گیربکس در کدام قسمت ماشین قرار دارد؟

گیربکس بنز یکی از اصلی ترین قسمت های تشکیل دهنده سیستم محرکه ماشین است. این قسمت به قدری مهم است که می توان این را هم رده موتور ماشین قرار داد. اگر با خودرو اشنایی داشته باشید می دانید که دنده ماشین به جعبه دنده یا همان گیربکس متصل است و هنگامی که دنده ماشین را عوض می کنید، شاید کار ساده ای از نظر شما باشد اما در داخل گیربکس باید یک سری تغییرات دقیق و مهندسی شده انجام بگیرد.
هرگونه کارکرد اشتباه در گیربکس باعث خرابی های سنگین در خودرو و سیستم محرکه ماشین می شود. تعمیر گیربکس بنز حتما باید توسط متخصص انجام شود.

چه عواملی باعث میشود که گیربکس خودرو خراب شود؟

گیربکس خودروی بنز از بهترین گیربکس های موجود در بازار می باشد که توسط خود این کمپانی ساخته می شود و بر روی ماشینهای خود نصب می کند بنابراین درصد خرابی این گیربکس ها بسیار ناچیز بوده اما باز هم می شود که خراب شوند حتی اگر محصول تولید کمپانی بنز باشند. خرابی های گیربکس به چند دلیل ممکن است که یکی از مهمترین آنها دیر کرد در سرویس های سالیانه می باشد.

در سرویس های سالیانه میزان روغن گیربکس و درصد ماندگاری ان بررسی می شود. روغن گیربکس نوعی واسکازین است که باعث می شود چرخ دنده ها راحت تر بچرخند و سابیده نشوند میزان ماندگاری این روغن از روغن موتور بیشتر است به این دلیل که مانند روغن موتور با گرمای زیادی مواجه نیست.

اما مانند هر چیزی یک تاریخ انقضا دارد و باید تعویض شود. اگر زمان تعویض واسکازین گیربکس به تعویق بیفتد صدمات جدی به چرخ دنده ها وارد می شود که ممکن است باعث شکسته شدن آنها شود اگر این اتفاق بیفتد هزینه هنگفتی به روی دست شما به جای می گذارد.

تعمیر خودرو بنز شیراز

تعمیر خودرو بنز شیراز

دومین عامل خرابی گیربکس خودروی بنز

همانطور که گفتیم گیربکس خودروی بنز در معدود دفعات خراب می شود زیرا در ساخت این قطعه از از بهترین متریال و دقیق ترین مهندسی ها استفاده شده است.

اما خب این قطعه هم مانند بقیه اجسام در طول زمان فرسوده می شود و در صورت استفاده نادرست از آن و بلد نبود نکاتی برای نگهداری ان موجب میشود که عمری کوتاه تر از حد معمول داشته باشد و زود تر خراب شود.

بله برای این که گیربکس شما عمری طولانی تر داشته باشد باید استفاده صحیح آن را یاد بگیرید. مثلا دیده اید که یک نفر دنده را بد جا میزند و صدای ناخوشایند از ماشین می شنوید که به اصطلاح می گویند آب هویج گرفته است.

در واقع گیربکس و جعبه دنده را مورد عنایت قرار داده است، همیشه قبل از حرکت کردن از این که دنده سر جای خودش می باشد اطمینان حاصل نمایید زیرا دنده گیر کرده و امکان شکسته شدن آن وجود دارد.

اگر این کار مکررا پیش بیاید دنده هرز می شود و بعضا دیده شده است که در هنگام رانندگی دنده از جای خود درآمده و به حالت خلاصی می رود این ها همه نشان از ان است که دنده ها به صورت صحیح و اصولی کار نکرده اند.

سومین عاملی که باعث خرابی گیربکس بنز می شود

حتما با اصطلاح دنده معکوس آشنا شده اید اگر سابقه رانندگی چندین ساله دارید حتما چندین بار در جاده ها و خیابان ها به الاجبار دنده معکوس داده اید. دنده معکوس دادن بیشتر جاها برای این به کار می آید که راننده می خواهد از قدرت بیشتر موتور خودروی خود استفاده کند معمولان در سربالایی ها و هنگام سبقت گرفتن.

رانندگان حرفه ای این کار را به دستی انجام می دهند و میزان فشار به گیربکس را تا حد امکان کاهش می دهند اما رانندگان مبتدی به دلیل نداشتن آگاهی لازم از دنده معکوس های نابه جا و نا به هنگام استفاده می کنند که هم به موتور خودرو فشار وارد می شود و هم به گیربکس در نتیجه درصد خرابی گیربکس افزایش پیدا میکند و مجبور به تعمیر گیربکس بنز خود می شوید.

البته اکثر خودروهای کمپانی بنز از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند مخصوصا محصولات جدید این کمپانی که تا حد زیادی این اشتباهات را کاهش می دهد و تمامی پروسه تعویض دنده بر عهده گیربکس اتوماتیک می باشد و راننده هیچ دخالتی در این امر ندارد.

وظیفه گیربکس چیست؟

گیربکس از دو بخش دنده های سنگین و دنده های سبک تشکیل شده است و وظیفه این را دارد که میزان قدرت ماشین را با سرعت هماهنگ کند تا فشار کمتری به موتور ماشین وارد شود.

تعمیرگاه بنز

برند بنز یکی از برند های قدیمی و معروف آلمانی در جهان در حیطه ی تولید خودرو است. خودرو های برند بنز در طی زمان از نظر تکنولوژی به کار رفته در ساخت و ساختار تغییرات زیادی داشته اند و همواره با پشرفت تکنولوژی ساختار این خودرو ها و قطعات به کار رفته در خودرو های بنز هم دست خوش نغییر شده اند. در حال حاضر برند بنز زیر مجموعه ی گروه دایملر آگ است ، کارخانه و شرکت اصلی برند بنز در شهر اشتوتگارت است.
یکی از مواردی که سبب شده است تا برند بنز همواره در جهان محبوب باشد کیفیت بالای قطعات، طراحی خوب و مهم تر از همه خدمات پس از فروش با کیفیت بالا و در دسترس است.

تعمیرگاه های نبز در سرتاسر کشور های جهان برای انواع خدمات مرتبط با خودرو های تولیدی برند بنز از سرویس تا تعمیر و تعویض خدمات ایجاد شده اند در ایران با توجه به اینکه به دلیل تحریم ها برند بنز نمایندگی رسمی ندارد تعمیر خودرو های بنز و وانتخاب مرکزی مناسب برای تعمیر خودرو امری سخت تر و دشوار تر نسبت به سایر کشور ها است.

 

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *