دسته‌بندی نشده

جاهای تفریحی شیراز

جاهای تفریحی شیراز

جاهای تفریحی شیراز

سلام شیراز شهر زیبایی ها است و می توان لذت وصف ناپذیر و حس عطر خوشایند بهارنارنج ها را بزرگترین ارمغان این شهر دانست.
این شهر هم به لحاظ فرهنگ و تمدن، آب و هوا و جاذبه های طبیعی سر آمد شهر های ایران است.با ما در شیرازیاب همراه باشید می خواهیم شما را با جاهای تفریحی شیراز آشنا کنیم.ممنون

جاهای تفریحی شیراز کجاست

آرامگاه مشاهیر در شیراز

شیراز،شهر ادب و فرهنگ است و در کوچه های آن قدم با شعرها همقدم می شوی و طعم ویژه آن را می چشید.
دوستداران ادبیات به اشتیاق رفتن به حافظیه، سعدیه و آرامگاه خواجوی کرمانی سر از پا نمی شناسند.

1. حافظیه

2. سعدیه

3. آرامگاه کوروش کبیر

4. آرامگاه شاه شجاع

5. آرامگاه خواجوی کرمانی

باغهای تاریخی شیراز

باغ های زیبا با عطر دل انگیز بهارنارنج هوش از سر شما می برد.
برخی از این باغ ها مانند باغ قوام از قسمت ورودی باغ تا در محوطه پر از درختان زیبای بهارنارنج و عطر آنها است و زیبایی باغ را دوچندان کرده است.

1. باغ ارم

2. خانه زینت الملوک

3. باغ عفیف آباد

4. باغ نارنجستان قوام

5. باغ دلگشا

6. باغ جهان نما

از جاذبه های گردشگری شیراز می توان به معماری،گچ بری و آیینه کاری مربوط به دوره زندیه که از شکوه خاصی برخوردار است اشاره نمود.

اماکن تاریخی و مذهبی شیراز

شکوه تخت جمشید وصف ناپذیر است و دیدن آن موجب می شود پی به فرهنگ و تاریخ چند هزارساله کشورمان ببریم

اماکن مذهبی:

1. بارگاه شاهچراغ

2. مسجد جامع عتیق

3. مسجد نصیرالملک

4. بارگاه شاهچراغ

یکی از اصلی ترین جاذبه هایگردشگری شیراز در بعد مذهبی شیراز که سالانه مسافران زیادی را به این شهر می آورد اینجا است.آرامگاه فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است
کاشی کاری و آیینه کاری های نفیس دست ساز در معماری بسیار دیدنی است.

اماکن تاریخی:

1. پاسارگاد

2. تخت جمشید

3. دروازه قرآن شیراز

4. گهواره دید

5. عمارت دیوانخانه شیراز

6. ارگ کریم خانی

7. حمام و بازار وکیل

8. نقش رستم

9. نقش رجب

تخت جمشید این میراث باستانی باارزش که در نزدیکی شیراز (57 کیلومتری ) واقع شده یادآور دوره شکوهمند هخامنشیان است.
تماشای عظمت تاریخ ایران بسیار غرور انگیز است

موزه های شیراز

1. موزه هفت تنان (موزه سنگ)

2.موزه پاریس (کلاه فرنگی)

3. موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژِی

جاذبه های طبیعی اطراف شیراز

در همه شهر ها گردشگری طبیعی از مهمترین دیدنی ها است و در شیراز علاوه بر تمام مراکز تاریخی  و فرهنگی و جاذبه های گردشگری شیراز ، طبیعت گردی این شهر را از خاطر نبرید.
طبیعت گردی و جاذبه های طبیعی شیراز طرفداران خاص خود را دارد که در هر فصلی از آنها دیدار می کنند .

1. چشمه شش پیر شیراز

2. دریاچه مهارلو

در 15 کیلومتری شیراز است.یکی از پارک ها . تفرجگاه های اصلی استان فارس با داشتن نمونه هایی از پرنده ها و گیاهان و داشتن دریاچه ای زیبا برای پرندگان مهاجر

3. تنگ بستانک

در فاصله 120 کیلومتری از شیراز و در منطقه کامفیروز است. اینجا را بهشت گمشده ایران می خوانند. تابستانهایی خنک و سرسبز و زمستانهایی سرد و یخبندان از ویژگی های اینجاست

4. غار شاپور

اسرار آمیز ترین غار ایران است و در نزدیکی شهر بیشاپور قرار گرفته است.در دهانه غار مجسمه ای بزرگ از شاپور اول بهمراه دو کتیبه سنگی که یکی نحوه برپاسازی مجسمه و دیگری ترجمه نقش رجب است

5. تنگ تیزاب

90 کیلومتری شیراز است و در کنار رودخانه ای که از کوه سپیدان نشات می گیرد. طبیعت کوهپایه ای اینجا فوق العاده دیدنی است

بهترین فصل برای گردش در این منطقه بهار است

مراکز خرید و تجاری

1. مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

2. مجتمع آفتاب پارس

3. سرای مشیر

4. مجتمع خلیج فارس

این مجتمع تجاری تفریحی رتبه ششم را در خاور میانه دارد و فضای بسیار دیدنی را برای گردش و خرید شما مهیا کرده است. بهترین برندهای جهان در این مجتمع حضور داردند و وجود شهربازی،رستوران،پارکینگ و …  همه باعث شده تا ساعات خوشی را در این مرکز بگذرانید.

جاهای تفریحی شیراز در شب

حافظیه

اگر هوای شعر و شاعری بر سرتان افتاد، حافظیه در شب، حال و هوای عارفانه‌ای دارد، می‌توانید در آرامگاه یکی از بزرگترین شاعران ایرانی، حافظ شیرازی بنشینید و با تفألی بر دیوان او، روحتان را جلا دهید و عشق را تنفس کنید.

بلوار چمران

سر زدن به بلوار چمران شیراز را، که با نام باغ بلند شیراز می‌شناسند در سفرتان به شیراز فراموش نکنید.

درکنار بلوار چمران می‌توانید پیاده‌رویی عریض با فضای سبز گسترده و پارکی به طول 4 کیلومتر مربع را ببینید، برخی منابع از آن با عنوان بلند‌ترین پارک حاشیه‌ای ایران یاد می‌کنند.

این بلوار که مرکز شیراز را به شمال غرب این شهر متصل کرده است، با استفاده از هنرهای مفهومی رنگ و بوی دیگری گرفته است.

نمادهایی از هر فصل و هر دورانی از زندگی انسان (کودکی تا بزرگسالی) در بلوار چمران دیده می‌شود.

در هر ساعتی از شبانه روز این باغ بلند را پر از انسان‌های با نشاط می‌بینید که سرشار از حس زندگیند.

صبح‌ها باغ بلند پاتوق ورزشکاران و دوچرخه‌سواران است و شب‌ها میزبان آنهایی که می‌خواهند یک گردش شبانه فوق‌العاده در کنار رودخانه فصلی شیراز و در جوار باغ‌های شیراز داشته باشند.

در این شب گردی می‌توانید از صدای آبنماها و تماشای مجسمه‌های سنگی و فلزی لذت ببرید.

مردم شیراز در شادی‌های خود و برای جشن‌هایی همچون قهرمانی تیم محبوب خود یا پیروزی رقیب انتخابیشان به این خیابان می‌آیند و به پایکوبی می‌پردازند.

بازارهای شبانه

هیاهوی بازارهای شبانه در دل شیراز یکی از بزرگترین جذابیت‌های این شهر همیشه بیدار است، جایی که گویا زمانی که عقربه‌های ساعت از 12 بگذرد، تازه بیدار می‌شود.

یکی از این بازارهای شبانه را می‌توان در میدان 15 خرداد تا میدان قصر الدشت پیدا کرد و تا دمدمه‌های آفتاب اجناسی با کیفیت و ارزان را دید و از خریدشان لذت برد.

خرید فست فود و اغذیه از دستفروشان از دیگر فعالیت‌هایی است که در این بازار می‌توانید انجام دهید.
خیابان زند میزبان یکی دیگر از بازارهای شبانه رنگارنگ است، بازاری که وسعتی چند برابر از بازار قبلی دارد و زمانی که مغازه‌داران کرکره‌های خود را می‌کشند و مغازه‌هایشان را تعطیل میکنند، دست‌فروشان بساط‌هایشان را اینجا پهن می‌کنند.

بازار شبانه خیابان زند هم تفریح است و هم خرید.

در حین پیاده‌روی تمام اجناس و کالاها را می‌توانید ببینید و اگر نیاز داشتید بخرید و در همین حین غذاهای متنوعی نوش جان کنید. حوالی معالی آباد در شمال غربی شیراز قدم زدن رایج تر است، جایی که می‌توانید فالوده شیرازی های خوبی بچشید و از فروشگاه‌هایی با سلایق متفاوت خرید کنید یا به رستوران‌های مدرنش بروید.

معالی آباد در نزدیکی باغستان‌های قصر الدشت، باغ‌های چمران و ارتفاعات دراک نیز هست و از این نظر آب و هوایی دلنشین و عالی دارد.

دروازه قرآن

 یکی از چندین دروازه به جا مانده قدیمی شهر شیراز به شمار می‌آید، البته بنای فعلی این دروازه به دوران پهلوی باز می‌گردد.

نورپردازی های این دروازه و چراغانی‌های رنگارنگش آن را به جاذبه دیدنی شبانه در شیراز تبدیل کرده است.

شب‌ها در کنار دروازه قرآن می‌توانید قدم بزنید، یا همراه خانواده و دوستان پیک نیکتان را پهن کنید.

دستفروشان و بلال فروشان در شب های شیراز حال و هوای شب شما را به کلی تغییر می‌دهند.

مجتمع خلیج فارس

مجتمع خلیج فارس شیراز هشتمین مرکز توریستی و تجاری – تفریحی جهان به شمار می‌آید.

این مجتمع عظیم 500 هزار متر مربعی درون خود شهربازی، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، سالن پذیرایی، 5500 واحد پارکینگ، 2500 واحد تجاری، پردیس سینمایی و هتل پنج ستاره جای داده است.

شب‌های این مجتمع زنده و پر از شور و شوق جوانانی است که می‌خواهند در مراکز خرید شیراز خوش بگذرانند و تفریح کنند یا از خرید کردن لذت ببرند.

رستوران گردی در شب های شیراز

شیراز غذاهای خوش طعمی دارد و شب‌ها رستوران‌هایش پر است از گردشگران و مردمی که می‌خواهند شبی متفاوت برای خود و دوستانشان بسازند.

کلم پلو شیرازی از آن دسته غذاهای سنتی شیراز است که آن را می‌تواند در بهترین رستوران های شیراز پیدا کنید.

یخنی نخود، یخنی عدس کلم، دوپیازه آلو، هویج پلو، شکر پلو، رب پلو، شیرازی پلو با طعم‌هایی لذیذ و دلنشین را می‌توانید در سفر به شیراز بچشید.

از رستوران‌هایی که می‌توانید شب‌ها به آنجا مراجعه کنید می‌توان به رستوران شاطرعباس، رستوران هفت خوان و رستوران‌های شرزه، صوفی، کته ماس، باغ راز، سرای مهر، تین، حاجی بابا، حمام وکیل و عمارت شاپوری اشاره کرد.

رستوران‌هایی مانند عمارت شاپوری و حمام وکیل در عمارت‌های تاریخی قرار گرفته‌اند و هم فالند و هم تماشا.

رستوران غذاهای دریایی هتل بزرگ شیراز نیز برای آنها که به دنبال طعمی متفاوت و دلنشین و چشیدن طعم تازه غذاهای دریایی هستند بسیار مناسب است.

جاهای تفریحی شیراز برای کودکان

شیراز در کنار تمام زیبایی‌های بی‌مثال تاریخی و فرهنگی‌اش مراکز تفریحی بسیاری دارد تا مسافران و ساکنان شهر در آن به استراحت و تفریح بپردازند. مراکز تفریحی شیراز متنوع و هیجان‌انگیزند و هر سلیقه و سن و سالی را می‌تواند راضی و شاد کند.

ایرانلند ، مجتمع تجاری خلیج فارس

این مجتمع تجاری در قلب خود یک بخش تفریحی رفاهی دارد که مساحت آن به ۲۸۸۰۰ متر مربع می‌رسد و در آن می‌توانید به بیش از ۱۰۰ بازی متنوع و هیجان‌انگیز دسترسی داشته باشید. می‌توان گفت که ایران لند بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده‌ی بیلیارد ایران را دارد که ۲۵ میز بازی دارد و سالنی ویژه‌ی بانوان در آن قرار دارد. همچنین بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور که با ۱۶ خط (۲ عدد ویژه جهت کودکان) در شهربازی ایران لند مجتمع خلیج فارس واقع شده است.

در کنار همه‌ی ‌این ویژگی‌های چشم‌گیر و هیجان‌انگیز سالن‌‌های سینمای مجموعه هستند که تعداد آن‌ها به ۶عدد می‌رسد. ۶ سالن ۲۳۹ نفره مدرن بر اساس آخرین متدهای پخش صوت (دالبی دیجیتال) با مساحتی حدود ۶۰۰۰ متر مربع که این مجموعه را به یکی از به‌روزترین مراکز تفریحی شیراز تبدیل می‌کند.

نشانی : شیراز، ورودی شهر جدید صدرا، مجتمع خلیح فارس، طبقه دوم، بلوک ۷

مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج

اگر از طرفداران بازی و سرگرمی در محیطی باز هستید مجمتع ورزشی تفریحی تپه کاج انتخاب درستی است. این مجموعه ورزشی گردشگری در دل طبیعت قرار دارد و منتظر میزبانی شما است. مجموعه ورزشی تفریحی گردشگری تپه کاج در مساحتی به وسعت ۴ هکتار بر فراز تپه‌ای پوشیده از درختان کاج و زیتون در شمال غرب شیراز در شهرجدید صدرا (فاز۲) قرار دارد. دراین مجتمع می‌توانید ورزش‌هایی مانند: کارتینگ، پینت بال (سنگرهای بادی و جنگلی) جامپینگ و … را تجربه کنید. این مرکز تفریحی یکی از پر هیجان‌ترین مراکز تفریحی شیراز است.

 

نشانی : شیراز، شهر جدید صدرا، فاز ۲ ، بلوار ولایت، روبروی نگهبانی

شهربازی گاندو

اگر در میان مراکز تفریحی شیراز به دنبال پیشرفته‌‌ترین و به روزترین دستگاه‌های بازی هستید باید شهربازی گاندو را انتخاب کنید که لحظاتی تکرار نشدنی رابرای شما می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های خاص گاندو سالن تولد آن است که با فضایی خاص می‌تواند میزبان۱۰۰ مهمان شما باشد. در کنار این‌ها غرفه‌های گریم‌، عکاسی، چاپ عکس روی تی شرت و لیوان و.. قرار دارند که برای کودکان و بزرگسالان بسیار جالب و مفرح است.

نشانی : شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری زیتون، طبقه چهارم

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز

پینت بال یکی از سرگرمی‌های جدید و پرهیجان است که نمی‌توان از آن گذشت. این باشگاه پینت بال از امکاناتی همچون: محیط ویژه جنگ های دوستانه و پرهیجان، محیط جنگلی، دارای موانع طبیعی، تفنگ پینت بال، ماسک، دستکش، لباس نظامی، جلیقه ضد ضربه ، کلاه و پارکینگ اختصاصی برخوردار است.

نشانی : شیراز، بلوار چمران، جنب هتل چمران

باشگاه پینت بال سیمرغ

یکی دیگر از مراکز تفریحی شیراز که در آن می‌توانید خود را مهمان هیجان پینت بال کنید باشگاه پینت بال سیمرغ است. از ویژگی‌های خاص این باشگاه که آن‌را برای مردم شیراز محبوب کرده می‌توان به تخفیف‌های بزرگ ویژه نیروهای مسلح (ارتش ، سپاه ، بسیج ) دانشگاه‌ها، کارمندان، دانشجویان و کارمندان شرکت‌ها اشاره کرد.

نشانی : شیراز، حد فاصل فلکه گاز، چهارراه باغ تخت تالار سبوی عشق

پارک کوهستانی دراک

پارک کوهستانی دراک با ۵۸۰ هکتار مساحت در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در دامنه غربی ارتفاعات کوه دراک در نزدیکی سد آتی الاحداث تنگ سرخ به عنوان پارک بزرگ شیراز در این پارک تفریحی گردشگری می‌توانید تجربه‌ی استفاده از وسایلی تله کابین، زیپ لاین، چرخ فلک بزرگ را داشته باشید.

همچنین پارک کوهستانید دراک مکانی اقامتی محسوب می‌شود که در آن هتل باکیفیتی ساخته شده است. مسیرهای زیبای پیاده‌روی و دوچرخه سواری از دیگر زیبایی‌های  این پارک است. باغ کاشت گیاهان دارویی هم برای طبیعت دوستان جذاب به‌نظر می‌رسد.

نشانی : شیراز، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی (از سمت فرهنگ شهر)، پارک کوهستانی دراک

پارک جنگلی پالایشگاه

این پارک جنگلی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مراکز تفریحی شیراز محسوب می‌شود که حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارد و آن‌را بزرگ‌ترین پارک مصنوعی استان فارس می‌دانند.  این پارک به سبب وجود مکان‌های مناسب برای پیک نیک یکی از انتخاب‌های آخر هفته است. امکاناتی که در این پارک وجود دارند عبارتند از: آلاچیق، محل‌های مناسب برپایی چادر و پیک نیک، سرویس بهداشتی، دریاچه و آبنما، بوفه مواد غذایی و نمازخانه.

نشانی: مسیر اتوبان شیراز – اصفهان ، بعد از پلیس راه شیراز – اصفهان

لونا پارک

این پارک در بخش شمالی شهر شیراز قرار دارد و همجوار با دروازه قرآن است که همین موضوع باعث محبوبیت پارک شده. این پارک در کنار همه‌ی خصوصیات معمول پارک‌ها وسایل بازی بسیاری دارد که می‌تواند ساعاتی مسافران و مردم محلی را سرگرم کند. هوای خوب، منظره‌ی زیبا و امنیت از سایر ویژگی‌های لونا پارک است. لونا پارک بخش‌های مختلفی را در خود جای داده است که عبارتند از: شهربازی با وسایلی همچون ترن هوایی، چرخ و فلک و…،غرفه‌های خوراکی‌، نمازخانه و سرویس بهداشتی

نشانی: استان فارس، شیراز، بلوار آیت الله ربانی

پارک جنت

پارک جنت را می‌توان یکی از رویایی‌ترین پارک‌های شیراز دانست. این پارک به‌دلیل داشتن راهرو های متعدد و احاطه شده با درختان کاج وسرو تصویری از باغ ارم را در مقابل چشم‌تان می‌سازد.  از امکانات آن می‌توان به آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا،  فضای سبز چشم نواز، مکانی برای کمپ نوروزی مسافران، بوفه مواد غذایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و.. اشاره کرد.

نشانی: استان فارس، ابتدای ورودی غربی شیراز – بلوار امیر کبیر

پارک آزادی

پارک آزادی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی شیراز دانست که در سال۱۳۴۵ با بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع وسعت ساخته شده است. از امکانات مختلف این پارک می‌توان به این موارد اشاره کرد: دریاچه مصنوعی با قابلیت قایقرانی، غرفه‌های خوراکی، تالار نمایش ،لانه‌های پرندگان‌، آبنماهای زیبا، نمازخانه، سرویس بهداشتی

نشانی: پارک آزادی از شرق از طریق خیابان سمیه، از غرب از خیابان آزادی و میدان آزادی (فلکه گاز) و از شمال از بلوار آزادی و از جنوب از خیابان مشکین فام قابل دسترسی است.

جاهای تفریحی شیراز در بهار

جاهای دیدنی شیراز در ایام نوروز و بهار بسیار دیدنی است. جاذبه های دیدنی شیراز و مکان های توریستی شیراز در دنیا بینظیر بوده و حتما توصیه می شود.

  • مسجد نصیرالملک
  • دشت ارژن
  • آرامگاه شاه چراغ
  • باغ ارم شیراز
  • تخت جمشید
  • حافظیه
  • بازار وکیل شیراز
  • سعدیه

جاهای تفریحی شیراز در تابستان

جاهای دیدنی شیراز در بهار و تابستان پر از عطر بهار نارنج است، آب‌وهوای شهر شیراز معمولاً دلپذیر است؛ تابستان گرمی دارد و پاییز و زمستانش چندان سرد نیست. با اینحال اگر طاقت تحمل گرما را دارید می توانید در تابستان هم از شهر شیراز لذت ببرید .

  • تخت جمشید
  • پاسارگاد
  •  باغ ارم
  • تنگ تیزاب
  • دشت ارژن
  • روستای قلات
  • آبشار مارگون
  • تنگ دم اسب
  • مسجد وکیل
  • دروازه قرآن
  • نقش رستم
  • عمارت دیوانخانه
  • دریاچه مهارلو
  • سرای مشیر
  • موزه مادام توسو
  • ارگ کریمخان
  • باغ دلگشا

منبع:نت

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *