اماکن

جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز

جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز

جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز

سلامی گرم خدمت بازدیدکنندگان عزیز شیرازیاب .با سپاس از همراهی شما. دراین پست می خواهم جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز را معرفی کنم. همچنین آدرس آن ها را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم. امیدوارم مطالب پست مفید واقع شده باشد. ممنون که شیرازیاب را انتخاب کردید.

 

 

 



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز

تنگه رغز عروس دره های ایران:

در 25 کیلومتری جاده داراب به فسا، مسیرمان را به سمت روستای حسن آباد تغییر می دهیم. به دره زیبا و باشکوه رغزمیرسیم.

دره ای با طول تقریبی 4 کیلومتر که در امتداد شمال به جنوب از سرچشمه رغز تا دره جنوبی کشیده شده. 

در حدود 64 آبشار کوتاه و بلند و 100 حوضچه طبیعی را در خود جای داده است. 

بهتر است بدانیم که رغز در لغت به معنی راه بکر و لغزنده است. این مکان رویایی در میان مردم بومی به نام تنگ رودخیز نیز شناخته می شود.

 

آبشار فدامی داراب:

کمی آن طرف تر از شهر فدامی، در ارتفاع حدود ۸۰۰ متری از سطح دریا، جلوه‌ای زیبا از طبیعت وجود دارد که با نام آبشار فدامی شناخته می شود. شاید در نگاه اول همه چیز عادی به نظر برسد و شما فدامی را همچون دیگر آبشارها بپندارید؛ اما این آبشار مجموعه ای از چهار آب شور، شیرین، سرد و گرم را در خود جای داده است که سبب تمایز آن از دیگر آبشارها می شود. این آبشار را می توان یکی از شاهکارهای خلقت دانست؛ .شاهکاری که آب شیرینش در تابستان بسیار خنک و گوارا و در پاییز  گرم است و بر عکس، آب شور آن در تابستان گرم و در پاییز خنک است. ویژگی جالبی که سبب شده است تا گردشگران بسیاری همه ساله از این جاذبه طبیعی بی نظیر دیدن کنند.

 

 

روستای قلات

به عقیده خیلی‌ها نباید بدون دیدن قلات شیراز آن را ترک کرد. روستای قلات در ۳۶ کیلومتری شیراز در جاده شیراز- سپیدان قرار گرفته و ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. اینجا پر از باغ‌های سرسبز و کوچه پس کوچه‌های پرپیچ و خمی  است که می‌شود ساعت‌ها در آن پیاده‌روی کرد. کوچه‎هایی که جوی آب هم از وسط آن می‌گذرد.       

قدیم‌ها، قلات روستایی بود با خانه‌های کوهستانی که بیشتر خانه‌هایش از خشت و گل و آجر بود، ولی این روزها با باز شدن پای بساز و بفروش‌ها به آن، در برخی از قسمت‌هایش دیگر خبری از خانه‌های ساده قدیمی نیست. آبشارهای سه گانه روستا از بین صخره‌ها سرازیر می‌شود و درحواشی رودخانه‌های شب شتری و چشمه انجیری، گیاهان دارویی‌ای مثل ختمی، آویشن، پونه، مرزه وجود دارد که از جذابیت‌های روستاست.

                                                                                                                                                                                                        وجود باغ‌های میوه‌ای مثل گردو، بادام، انگور، انجیر، انار، زردآلو، آلو و گوجه سبز و فرآورده‌های لبنی مثل شیر، پنیر، کره و کشک، شیره انگور، رب انار و آب غوره‌  از قلات روستای همه چیز تمامی ساخته. از این گذشته گیوه، سبدها و وسایل چوبی قلات نیز برای سوغات مناسب است.                                                                                                                                                                                                                                                          کشک پیاز، کشک گردو، عدسی، کله پاچه و آش رشته‌های قلات معروف است و نباید از خیرش گذشت. کلیسای روستا، آسیاب‌های آبی، گورستان قلات، بازار قدیمی و سنگ فرش شده، قلعه قزل ارسلان از دیدنی‌های قلات است.  بهترین وقت رفتن به روستای قلات بهار و تابستان است، هرچند در پاییز و زمستان هم صفای خودش را دارد.

جاهای دیدنی اطراف شیراز

 

تنگ تیزاب

تنگ تیزاب در ۲۸ کیلومتری شمال غرب سپیدان و ۹۰ کیلومتری شیراز است.  در این تنگه رودخانه‌ای جریان دارد که از کوه‌های سپیدان سرچشمه می‌گیرد.

رودخانه دائمی این گذرگاه و درختان سر به فلک کشیده  آن که شامل درختان بید، بلوط و بادام است، گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.  تنگ تیزاب، تابستان‌های خنک و خوش آب و هوایی دارد و زمستان‌هایی سرد.  بنابراین بهترین ماه‌های رفتن به آن از اردیبهشت تا اوایل آذر است.

در اینجا می‌شود چادر هم برپا کرد و یک شب را در دل طبیعت گذراند و اگر تجهیزاتت کامل بود ماهی گیری هم کرد.

 

دشت ارژن

دشت ارژن، ارجن یا ارزن، تنها ۶۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.  این منطقه که در حاشیه جاده اصلی شیراز – بوشهر قرار دارد. 

به دلیل کوچ پرنده‌های مهاجر به دریاچه آن در شش ماه دوم سال دیدنی‌تر هم می‌شود.  

ارژن منطقه‌ای حفاظت شده و پر از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است. در گذشته‌ای نه چندان دور شیر ایرانی هم در آن زندگی می‌کرده. 

دشت ارژن همه زیبایی‌ها را یکجا دارد. در بهار پر می‌شود از شقایق‌های وحشی و در تابستان نسیم خنکی صورتت را نوازش می‌کند.

 

آبشار مارگون

آبشار مارگون که به آن آبشار چشمه‌ای هم می‌گویند. در کنار روستای مارگون در غرب شهرستان سپیدان قرار گرفته. 

در بالای آبشار مارگون صدها چشمه قرار گرفته و چون رودخانه‌ای بالایش وجود ندارد، به بزرگترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان هم معروف است. 

برای دیدن همچین جاهایی نیاز به سفرهای بسیار و عبور از دریای طوفان خیز نیست.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  از دیگر جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییز                      

دریاچه مهارلو: در ۱۸ کیلومتری شیراز. هوا که سرد می‌شود دریاچه پر می شود از پرندگان مهاجر. این دریاچه در کنار جاده شیراز-بندرعباس قرار گرفته.

دریاچه‌های هفت برم: در ۵۵ کیلومتری شیراز. وجود تپه ماهورها و آبگیرهای متعدد در کنار حضور پرندگان در کنار دریاچه. برای رفتن به دریاچه بعد از خروج از  شیراز، مسیرتان را در بزرگراه شیراز – قائمیه ادامه دهید و پس از  حدود ۵۵ کیلومتر و گذر از کنار خان زیان وارد یک جاده فرعی شوید که به دریاچه ختم می شود.

 

منبع : گوگل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *