فروش و بازاریابی

جدیدترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریا

جدیدترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریا

جدیدترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریا

سلام و عرض ادب خدمت شما شیرازیابی ها. امروز با یک آموزش دیگر در زمینه ی تبلیغاتی در خدمت شما هستیم. و میخواهیم به شما جدیدترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریا رو به شما بگیم. همراه ما باشید.

چرا تبلیغات میخکوب کننده؟

جدید‌ترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان، یک سرمایه‌گذاری ارزشمند
برای مطالعه و تحقیق درباره رفتار مخاطبان است. اجازه بدهید بحث را خیلی ساده‌تر و ملموس‌تر پیش ببریم.
همین امروز که مشغول مطالعه این مطلب هستید، چند پیام تبلیغاتی دیده یا شنیده‌اید؟
قطعاً همین حالا هم تعدادی پیامک تبلیغاتی خوانده شده در تلفن همراه شما وجود دارد
و گاهی تعداد این پیامک‌ها از شماره‌های تکراری آنقدر زیاد می‌شوند که حوصله باز کردن و خواندن آن‌ها را هم ندارید.

جدید‌ترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان، شامل اصول و استراتژی هایی است
که از مسیری مثبت، کالا را به مشتری معرفی می‌کند به شکلی که مشتری یا همان مخاطب برای مدتی،
واقعاً بر تبلیغ تمرکز کند و درباره محصول، کنجکاو شود. چرا بر مثبت بودن تبلیغات اشاره کردیم؟
زیرا قرار است به کمک تبلیغات، محصول شما در ذهن مشتریان ماندگار شود.
به عبارتی بهترین تبلیغ، همان تصویری است که از برند شما در ذهن مشتری باقی می‌ماند.

چند اصل برای طراحی آگهی تبلیغاتی

چند اصل برای طراحی آگهی تبلیغاتی وجود دارند که در طی چندین سال، ثابت و قابل استفاده باقی مانده‌اند،
همچنین با پیشرفت رسانه‌های اینترنتی، این اصول تبلیغاتی رویکرد تازه‌ای پیدا کرده‌اند.
لازم به ذکر است که این اصول، توسط آژانس‌های برتر تبلیغاتی، مطرح و پیاده‌سازی شده و قابل اعتماد هستند.
این اصول عبارتند از:

محتوای تبلیغ باید جذاب باشد

محتوای تبلیغ باید جذاب باشد. انتظار نداریم که یک آگهی، شبیه کاتالوگ، در ذهن مشتریان ماندگار شود،
بنابراین محتوای تبلیغ بایستی خلاقانه طراحی گردد. بسیاری از طراحان تبلیغات، به این اصل، اعتقاد دارند
که خلاقیت، مهم‌ترین خصوصیت یک تبلیغ موفق است. قبلاً گفتیم که تعداد تبلیغات در اطراف همه مردم، بسیار زیاد است،
پس محتوایی توجه را جلب می‌کند که در فرم تازه‌ای بوجود آمده باشد.
یک نکته مهم دیگر هم درباره محتوا وجود دارد و آن هم اینکه فقط برای بازار هدف، جالب نباشد
بلکه اقشار یا سنین مختلف را هم جذب کند.

تبلیغ باید مشتری را تشویق به کاری کند

تبلیغ باید مشتری را تشویق به کاری کند، این کار می‌تواند سرچی در گوگل باشد،
می‌تواند فرستادن شماره‌ای به کمپین تبلیغاتی باشد و … حتی غیر از این‌ها باید فکری را در ذهن مخاطب به جریان بیندازد. توجه داشته باشید که درگیر کردن مخاطب به انجام یک عمل، یا حتی تأمل، در‌ واقع باعث توقف می‌شود
و همین توقف، تبلیغ را در ذهن او ماندگار می‌کند.

تبلیغات باید فرا‌تر از محدوده خود باشند

تبلیغات باید فرا‌تر از محدوده خود باشند. مثلاً یک نوشیدنی گاز‌دار را در نظر بگیرید.
این نوشیدنی چه کاربردی دارد جز اینکه تشنگی را رفع کند یا همراه با غذا سرو شود؟
ولی آیا تبلیغات برای این نوشیدنی باید محدود به تصاویر سرو غذا و رفع تشنگی باشد؟
پاسخ منفی است. برای اینکه تبلیغ، مشتریان را میخکوب کند یا به نظر آن‌ها جالب باشد
باید محصول را وارد زندگی و مناسبات او کند. حالا که از مثال نوشیدنی گازدار استفاده کردیم،
بد نیست نگاهی به کمپین تبلیغاتی کوکاکولا بیندازیم.

تبلیغ باید احساسی را در مخاطب بیدار کند

چگونه یک تبلیغ بنویسیم؟

تبلیغ باید احساسی را در مخاطب بیدار کند. بر اساس تحقیقات علمی در زمینه عصب شناسی،
تمام تصمیماتی که می‌گیریم بر اساس احساسات هستند. شاید تصور کنیم
که به عنوان یک فرد بالغ، تعدادی فاکتور عقلانی داریم و تصمیمات کوچک و بزرگ را بر اساس آن‌ها انجام می‌دهیم
و فقط در مواردی خاص، صرفاً احساسی تصمیم می‌گیریم یا عمل می‌کنیم.
ولی واقعیت این است که حتی فاکتور‌های عقلانی که به آن‌ها پایبند هستیم،
یکی از احساسات ما را ارضاء می‌کند. این احساسات ممکن است
عشق به خانواده، غرور، احساس مفید بودن و … باشند که نهایتاً به عنوان یک ارزش مهم در زندگی ما نقش بازی می‌کنند.
پس همیشه پای احساسات در میان است. حالا که از این نکته مهم آگاهی داریم
باید از آن در طراحی و تولید تبلیغات استفاده کنیم. یک تبلیغ خوب که مخاطبان را میخکوب می‌کند،
احساسی در آن‌ها بر می‌انگیزد که باعث کنجکاوی بیشتر می‌شود و یا آن‌ها را تشویق به خرید می‌کند.

تبلیغ باید مخاطب را کنجکاو کند

تبلیغ باید مخاطب را کنجکاو کند. شاید این مورد هم به نوعی به مورد قبلی ربط داشته باشد
به هر حال حس کنجکاوی هم نوعی از احساسات است.
همچنین خصوصیت منحصر بفرد و جذاب یک تبلیغ باعث ایجاد حس کنجکاوی می‌گردد.
یعنی مخاطب محصول را در نگاه اول خاص می‌بیند و می‌خواهد چیز‌های بیشتری در باره آن بداند.
این حس و درنگ همان میخکوب کردن مشتری است که مد نظر ما می‌باشد.

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *