خدمات, خدمات شهری

جوش آلومینیوم در تهران

جوش آلومینیوم در تهران

جوش آلومینیوم در تهران

سلام و درود به دوستان عزيز شيرازبين، با تشکر از همراهي شما. در اين پست مطالبي در رابطه با “جوش آلومینیوم در تهران” به همراه آدرس و شماره تماس آن ها گردآوري شده است. ضمن سپاس گزاري از شما اميدوارم که نهايت استفاده را از اين مطالب ببريد.

آموزش جوشکاری آلومینیوم در تهران

مهم‌ترین پارامتر در جوشکاری آلومینیوم انتخاب آلیاژ است و به علت فراوانی آلیاژهای آلومینیوم، دانستن اطلاعاتی درباره خواص جوش پذیری این آلیاژها بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

معمولا جوشکارها در حین جوشکاری آلومینیوم کمی سردرگم می‌شوند؛ چرا که استحکام جوش فولاد با فلز پایه یکسان است اما در مورد آلومینیوم این مساله متفاوت است و استحکام منطقه جوش آلومینوم کم‌تر از ماده پایه است.

اصول مقدماتی

اولین نکته ای که جوش‌‍کاران باید در نظر داشته باشند این است که همه‌ی آلیاژهای آلومینیوم قابلیت جوشکاری به روش‌های قوس الکتریکی تحت گاز تنگستن (GTAW) و قوس الکتریکی (GMAW) را  ندارند.

بررسی راه‌کار در جوشکاری آلیاژهای سری ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ آلومینیوم
تقریبا تمام آلیاژهای سری‌های ۱۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ را می‌توان با جوشکاری قوسی، جوشکاری کرد ولی آلیاژهای سری ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ را (به استثنای آلیاژهای ۲۲۱۹ و ۷۰۲۰ ) نمی‌توان با جوشکاری قوسی جوشکاری کرد. (۲۲۱۹ و ۷۰۲۰ استثنا هستند.)

طریقه جوشکاری آلومینیوم با برق

برای جوشکاری آلومینیوم باید طول قوس را حتی المقدور کوتاه نگهداشت . برای اینکه جوشکاری خوب انجام شود قطعات ضخیمتر از 5 میلیمتر را حدود 200 درجه و برای ضخامت های تا 20 میلیمتر را حدود 400 درجه سانتی گراد گرم می کنند. در موقع تعویض الکترود و ادامه جوشکاری بایستی حدود 3 سانتیمتر از تفاله هائی را که روی جوش بسته شده پاک کرد.

در جوش آلومینیوم با جریان برق از قطب معکوس استفاده می شود . قطعات آلومینیوم ریخته شده را باید قبل از جوشکاری تا حدود 260 درجه سانتی گراد گرم کرد. بعد از خاتمه جوشکاری باید تفاله جوش را از روی گرده جوش پاک کرد و آن را با آب نیمه گرم شست.

ورق های آلومینیوم که ضخامت آنها از 2 میلیمتر کمتر است با جوش اکسیژن یا استیلن بهتر می توان جوش داد باید توجه داشت که از گرد مخصوص جوشکاری آلومینیوم باید در جوش گازحتماً استفاده نمود و زیر کار را نیز محکم نموده تا از ریختن جلوگیری شود و نیز سرعت عمل در ایجاد حوزه مذاب سریع مورد نظر می باشد و نیز از شعله قدری احیاء کننده استفاده گردد زیرا به سرد نمودن کار کمک می نماید. بهتر است از آجرهای نسوز یا مواد شبیه آن استفاده گردد.

جوشکاری آلومینیوم در غرب تهران

جوشکاری در فرآیند ساخت و سازها، اتومبیل، وسایل دکوراتیو، نرده و حفاظ، درب ها و پنجره ها و… مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به نوع متریال و محل، هزینه جوشکاری متفاوت می باشد. طبق اطلاعاتی که افراد جوشکار در برآورد هزینه خدمات جوشکاری عنوان کرده اند به طور کلی می توان هزینه جوشکاری در غرب تهران تا شرق تهران را وابسته به پارامترهای ذیل عنوان کرد:

  • نوع متریال بکار گرفته شده
  • میزان حجم کار جوشکاری در محل
  • زمان صرف شده برای اجرای جوشکاری که بیشترین تاثیر بر قیمت نهایی را دارد
  • مواد و نیروی انسانی
  • هزینه ی الکترودها
  • فاصله شما تا جوشکار که در شرق یا غرب تهران یا سایر مناطق هستید (هرچه فاصله شما از جوشکار کمتر باشد، هزینه رفت و آمد جوشکار کمتر می شود)
  • و…

 

 

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *