اطلاعات عمومی, پزشکی

جوش صورت نوزاد

جوش صورت نوزاد

جوش صورت نوزاد

آنچه باید در مورد جوش صورت نوزاد بدانید شیرازیاب به شما میگوید.

جوش صورت نوزاد یک ماهه

آکنه نوزادی یک بیماری پوستی شایع و معمولاً موقتی است که بر روی صورت یا بدن نوزاد ایجاد می‌شود و نتیجه آن برجستگی کوچک قرمز یا سفید، یا همان جوش است. حدود ۲۰ درصد از نوزادان به آن مبتلا می‌شوند و تقریباً در همه موارد، این نوع جوش بدون درمان برطرف می‌شود.

تفاوت آکنه نوزادان در مقایسه با آکنه شیرخواران درکومدون‌های باز، یا جوش‌های سر‌سیاه است، که معمولاً در آکنه نوزادی ظاهر نمی‌شوند. این علائم در آکنه‌های شیرخواران شایع‌تر است. آکنه شیرخواری ممکن است به صورت کیست یا ندول نیز ظاهر شود. در موارد نادر، در صورت عدم درمان ممکن است جای جوش آن باقی بماند.

آکنه نوزادان فقط در چند ماه اول زندگی فرزند شما اتفاق می‌افتد ولی آکنه‌های شیرخواران تا زمانی که فرزند شما ۲ ساله شود، می‌تواند دوام داشته باشد. آکنه‌های شیرخواران بسیار کمتر از آکنه‌های نوزادی اتفاق می‌افتد.

جوش صورت نوزاد

جوش صورت نوزاد

جوش صورت نوزاد 4 ماهه

ممکن است جوش صورت نوزاد با سایر بیماری های پوستی مانند میلیا اشتباه گرفته شود. جوش صورت نوزاد جوش های قرمزی می باشد در حالی که در میلیا، جوش ها سرسفید و بسیار کوچک هستند. اما درمان هر دو جوش یکسان می باشد؛ ابتدا صورت را بشویید، با گذشت زمان جوش ها برطرف می شوند.
جوش های دیگری نیز بر روی صورت نوزاد تشکیل می شود (که برخلاف جوش، اغلب باعث خارش و ناراحتی نوزاد می شود و در مناطقی غیر از صورت نیز تشکیل می شود).

برخی از رایج ترین این جوش ها:
جوش گرمایی: این جوش ها قرمز، مرطوب و کوچک هستند و معمولا هنگامی که هوا گرم است بر روی بازو، پاها، بالای قفسه سینه و نزدیک پوشک و صورت تشکیل می شود. این جوش ها باعث خارش می شود.
جوش های پوشک: این جوش های قرمز به دلیل رطوبت، خارش و کمبود هوا در منطقه پوشک تشکیل می شوند.
کلاه گهواره: این برجستگی های قرمز از جوش های صورت نوزاد کوچکتر است و ممکن است به رنگ های زرد و به صورت پوسته پوسته شدن پوست معمولا بر روی سر نوزاد تشکیل می شوند (هرچند ممکن است این برجستگی ها به ابرو و قسمت های بالای بدن نوزاد نیز برسد).
اگزمای نوزاد: در این حالت پوست به صورت تکه تکه خشک، پوسته پوسته و قرمز به نظر می رسد (اغلب در اطراف گونه ها و در پوست سر). این جوش ها سپس گسترده می شوند و اغلب به آرنج و پشت زانوها می رسند. سپس این جوش ها تبدیل به جوش های پر از مایع تبدیل می شوند و پس از مدتی می ترکند.

درمان برتر خانگی جوش صورت نوزاد که تاثیری شگفت‌انگیز دارند!

۱. شیر مادر

شیر مادر یک درمان فوق‌العاده برای راش‌های نرم و نرمال و همین‌طور آکنه‌ی نوزادان است. شیر مادر دارای اسید لوریک است که خواص شفا‌دهنده‌ای دارد. این شیر پوست را برای درمان آکنه‌ی نوزادان رویه‌سابی می‌کند، زیرا یک مایع ضد باکتری و ضد میکروبی طبیعی است. علاوه بر این، شیر مادر پوست را از حمله‌ی دوباره‌ی آکنه محافظت می‌کند و آن را درمان و هیدراته نیز می‌کند. بنابراین، ایمن‌ترین و طبیعی‌ترین درمان خانگی برای رفع آکنه‌ی نوزادان باید حتما شامل شیر مادر باشد.

۲. دمنوش قاصدک بنوشید.

اساسا، ریشه‌ی گیاه قاصدک برای حفظ تعادل هورمون‌های سیستم تناسلی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف دمنوش قاصدک نه تنها برای مادر بلکه برای کودک نیز مفید است. ریشه‌ی قاصدک به پوست کمک می‌کند تا باکتری‌هایی که باعث ایجاد آکنه می‌شوند را از بین ببرد، زیرا از اجزاء تلخ تشکیل شده‌است. اگر مادر از دمنوش قاصدک استفاده کند، نوزاد نیز می‌تواند توسط شیر مادر مزایای آن را دریافت کند. در این‌جا مراحل دقیق تهیه‌ی دمنوش قاصدک را به عنوان درمان خانگی برای جوش صورت نوزاد می‌بینید:

۳. از سرکه سیب استفاده کنید.

بهترین داروهای طبیعی خانگی برای از بین بردن جوش صورت نوزاد باید شامل سرکه سیب نیز باشد. سرکه سیب چربی را جذب می‌کند و یک باکتری‌کش نیز است. این ماده باکتری‌ها را به سرعت می‌کشد و پوست را سالم و پاکسازی می‌کند. سرکه باید در فرم رقیق شده برای درمان آکنه‌ی نوزادان استفاده شود، زیرا بسیار قوی و تند است. پیشنهاد می‌شود که قبل از استفاده از سرکه سیب روی صورت، مقداری از آن را روی دست نوزاد امتحان کنید.

۴. نشاسته‌ی ذرت

هنگامی که به دنبال داروهای طبیعی خانگی برای آکنه‌ی نوزادان هستید، نباید نشاسته‌ی ذرت را فراموش کنید. نشاسته‌ی ذرت حاوی چندین ویتامین است مانند ویتامین B۵، B۱ و C. علاوه بر این، نیاسین، لیکوپن و تیامین نیز که برای پوست کودک بسیار مفید است، در این ماده یافت می‌شود. نشاسته‌ی ذرت به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به حفظ نرمی و صافی پوست نوزاد کمک می‌کند. همچنین برای محافظت از پوست در برابر آکنه، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را برای پوست نوزاد فراهم می‌کند. نشاسته‌ی ذرت دارای خواص خشک‌کننده‌ی پوست است، بنابراین برای از بین بردن چربی بیش از حد از روی صورت نوزاد مفید است.

۵. از روغن نارگیل استفاده کنید.

فهرست بهترین داروهای خانگی طبیعی برای جوش صورت نوزاد باید شامل روغن نارگیل باشد. این روغن نیز مانند شیر مادر، می‌تواند آکنه‌ی نوزادان را به شیوه‌ی بسیار موثری درمان کند. روغن نارگیل کمک می‌کند که پوست کودک مرطوب شود و از پوست در برابر حمله‌ی باکتری‌ها محافظت می‌کند. علاوه بر این، روغن نارگیل به راحتی جذب پوست کودک می‌شود. همچنین پوست کودک را تغذیه می‌کند زیرا این ماده بمبی از ویتامین E است. هم روغن نارگیل و هم شیر مادر حاوی اسید لوریک هستند، ماده‌ای که به آنها توانایی مبارزه با جوش صورت نوزاد را می‌دهد.

۶. ترکیب آب لیمو و عسل

هم لیمو و هم عسل دارای مزایای بسیار فراوانی برای سلامتی هستند. عسل یک محصول طبیعی خوب است، بنابراین انتخاب خوبی برای نوزاد شما محسوب می‌شود. این ترکیب تاثیر ضد التهابی و ضد باکتریایی روی پوست دارد. زمانی که ترکیب آب لیمو و عسل را روی پوست نوزاد استعمال کنید، به داخل پوست او نفوذ می‌کند. این امر سبب از بین رفتن ناخالصی‌هایی می‌شود که روی صورت نوزاد آکنه به وجود می‌آورند. عسل پوست را تسکین می‌دهد در حالی که لیمو آن را لایه‌برداری می‌کند.

۷. نکات بهداشتی را رعایت کنید.

علاوه بر استعمال تمام داروهای خانگی برای رفع آکنه‌ی نوزادان، لازم است پوست نوزاد را تمیز نگه دارید زیرا پوست حساس و آسیب‌پذیر او مستعد پذیرش انواع عفونت‌ها است. موارد زیر را رعایت کنید:

۱. یادتان باشد که روبالشی‌ها، ملحفه، و لباس کودک را همیشه تمیز نگه دارید.

۲. فراموش نکنید که باید یک روز در میان رو بالشی و ملحفه‌ی تخت نوزاد را عوض کنید. تمام اسباب‌بازی‌های کودک نیز باید به طور منظم با یک ماده‌ی ضدعفونی‌کننده شستشو داده شوند.

۳. شما یا اطرافیان باید قبل از لمس کردن چهره‌ی کودک، دست‌ها را خوب بشویید.

۴. صورت نوزاد را هیدراته نگه دارید. پوست کودک را بیش از اندازه و به طور مکرر تمیز نکنید زیرا ممکن است خشک شود.

۵. برای شستن لباس‌ها باید از مواد شوینده‌ی ضدباکتری استفاده کنید.

۸.  بلغور جو دوسر

بلغور جوی دوسر باعث شادابی پوست می‌شود و به آن رطوبت می‌دهد و حتی آکنه‌های بزرگ روی صورت کودک را به خوبی درمان می‌کند. بنابراین، فهرست بهترین درمان‌های خانگی برای جوش صورت نوزاد باید شامل بلغور جو دوسر باشد.

منبع: https://bazdeh.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *