شیراز شناسی

خرید سوغات شیراز

خرید سوغات شیراز

خرید سوغات شیراز

در این مقاله از سایت شیرازیاب قصد داریم فروشگاه های مختلف خرید سوغات شیراز برای مسافرین عزیزمان در این شهر معرفی کنیم.با ما همراه شوید.

خرید سوغاتی از شیراز

یوخه

نان یوخه شیراز که شباهت بسیاری به شیرینی کاک کرمانشاه دارد، یکی از سوغاتی های معروف شیراز به شمار می‌رود. این نان از لایه‌های نازک خمیر درست می‌شود که در هر لایه آن پودر قند و دارچین می‌ریزند و برای تزئین آن نیز از پودر نارگیل، پسته و یا خلال بادام استفاده می‌شود. با وجود شباهت بین کاک و نان یوخه، این دو شیرینی تفاوت بسیار اندکی نیز دارند؛ ضخامت هر لایه نان یوخه کمتر از کاک است. در سفر به شیراز برای تهیه این سوغاتی خوشمزه می‌توانید به چند آدرس زیر که از یوخه‌پزی‌های معروف شیراز محسوب می‌شوند، بروید.

آدرس تهیه یوخه سوغات شیراز

  •  یوخه همت: شيراز، خیابان لطفعلی خان زند، كوچه اسكندری.
  • نان یوخه کشاورز: شیراز، بلوار سفیرجنوبی، نبش کوچه 9.
  •  یوخه پزی هفت خوان: شیراز، بلوار عدالت جنوبی، نبش کوچه طالقانی.
  •  نان یوخه پزی ده بزرگی: شیراز، خیابان حافظ، قبل از کوچه هفدهم.
  • یوخه همت شيراز، خیابان لطفعلی خان زند، كوچه اسكندری
خرید سوغاتی از شیراز

خرید سوغاتی از شیراز

مسقطی شیراز

یکی از لذیذترین سوغات شیراز مسقطی است که با نشاسته، آب، روغن و شکر پخته شده و با خلال بادام تزیین می‌شود. مسقطی و یا همان حلوای شیراز طعم‌ها و انواع مختلفی مانند زعفرانی، پسته‌ای، گل محمدی، زرشکی و … دارد.

مسقطی لاری، معروف‌ترین مسقطی شیراز است که به شهر لارستان تعلق دارد ولی سوغات شیراز نیز محسوب می‌شود. از مهم‌ترین تفاوت‌ آن با مسقطی‌های دیگر می‌توان به استفاده زیاد از خلال در پخت آن اشاره کرد.

مسقطی قطعا از آن دسته سوغاتی‌هایی است که برای شیرینی دوستان بسیار مناسب است و به راحتی در سطح شهر پیدا می‌شود و از شناسه‌های خوراکی شیراز محسوب می‌شود.

آدرس تهیه مسقطی شیراز

چهارراه زند، بعد از میدان شهرداری، ضلع شرقی میدان، قسمت چهارسوق بازار وکیل

مرکز خرید سوغات شیراز

مرکز خرید سوغات شیراز

مرکز خرید سوغات شیراز

کلوچه شیرازی

اصولا در شهر شیراز در کنار مسقطی، یک کلوچه هم قرار می‌گیرد و این دو خوراکی خوشمزه با هم سرو می‌شوند. کلوچه شیرازی با آرد سفید، آرد برنج، پودر قند، تخم مرغ، گلاب و روغن پخته شده و در نهایت با تخم خرفه تزیین می‌شود. این کلوچه معمولا در کنار مسقطی به فروش می‌رسد.

آدرس تهیه کلوچه شیرازی

چهارراه زند، بعد از میدان شهرداری، ضلع شرقی میدان، قسمت چهارسوق بازار وکیل

بادام سوخته

برای تهیه بادام سوخته که یک نوع شیرینی سنتی محسوب می‌شود، مخلوط بادام، آب و شکر را حرارت می‌دهند تا شکر آب شود و بر روی بادام پوششی غلیظ و شیرین ایجاد کند. این شیرینی یکی از خوشمزه‌ترین سوغات شیراز است. بادام سوخته امروزه در آجیل و حتی بعضی از غذاها استفاده می‌شود که طعم لذیذی به غذا می‌دهد.

آدرس تهیه بادام سوخته

چهارراه زند، بعد از میدان شهرداری، ضلع شرقی میدان، قسمت چهارسوق بازار وکیل

محل خرید سوغات شیراز

فالوده شیرازی

کمتر کسی پیدا می‌شود که فالوده شیرازی را امتحان کرده و دوستش نداشته باشد. فالوده یا پالوده، معروف‌ترین سوغاتی شیراز است. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید در کنار بستنی و یا عرقیات مختلف میل کرده و لذت آن را دوچندان کنید. آب لیمو، به لیمو، آب شاتوت، گلاب و عرق‌های گیاهی مانند نسترن، از جمله طعم‌هایی است که می‌توان بر حسب سلیقه به فالوده اضافه کرد.

علاوه بر اینکه در شیراز می‌توان بهترین فالوده‌ها را نوش جان کرد، می‌توان آن را به صورت خشک شده خرید و به عنوان سوغاتی به دوستان و خانواده خود هدیه داد.

آدرس تهیه فالوده شیرازی

داخل بازار وکیل، جنب سرای مشیر

فالوده فروشی‌های بسیاری پشت ارگ کریم خانی و در ضلع شرقی خیابان ناصرخسرو وجود دارد مانند:

بستنی و فالوده فروشی کریم خان

بستنی و فالوده فروشی شکر ریز



https://citybin.ir/shiz/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: فروشگاه های خرید سوغات شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



 

خرید سوغات از شیراز

حلوا کاسه‌ای شیراز

یکی از خوراکی‌های خوشمزه که شاید نتوانید آن را به عنوان سوغات شیراز به شهر خود ببرید حلوا کاسه‌ای شیراز است که از سال‌ها پیش آن را در کاسه‌های کوچک ریخته و پس از غذا به عنوان دسر سرو می‌کردند.

این حلوا از ترکیب آرد برنج، شکر، آب، زعفران، گلاب و روغن تهیه می‌شود و هنوز هم می‌توانید در بسیاری از رستوران‌های شیراز پس از صرف غذا، این دسر خوشمزه را نوش جان کنید.

آدرس رستوران‌هایی که  حلوا کاسه‌ای سرو می‌کنند

شیراز-خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، خانه پرهامی

شیراز، دروازه قرآن، رستوران هتل بزرگ شیراز

رنگینک

یکی از شیرینی‌های سنتی ایران که به طور کلی در مناطق جنوبی کشور طرفدارن زیادی دارد، رنگینک است که توصیه می‌کنم حتما آن را امتحان کنید. این شیرینی مقوی از ترکیب خرما، آرد، پودر دارچین، مغز گردو و یا پسته تهیه می‌شود که معمولا استفاده از آن در ماه مبارک رمضان، یا وعده‌ صبحانه متداول است و شیرازی‌ها آن را با چای میل می‌کنند.

آدرس تهیه رنگینک در شیراز

بازار وکیل، محدوده چهارسوق در تقاطع راسته های اصلی شرقی- غربی و شمالی – جنوبی

نان فسا

کماج و یا نان فسا از زمان‌های قدیم تا به امروز بهترین سوغاتی شیراز محسوب می‌شود چرا که ماندگاری بالایی دارد و مسافران می‌توانند این نان خوشمزه را با خیال راحت به شهر خود ببرند. نان فسا در اصل متعلق به شهر فسا، در استان فارس بوده و مواد اصلی تشکیل دهنده آن آرد گندم، گلاب، هل و زعفران است. این نان ترد و لذیذ در شهر شیراز و فسا و به خصوص در ایام نوروز طرفداران بسیاری دارد.

آدرس تهیه نان فسا در شیراز

بازار وکیل، محدوده چهارسوق در تقاطع راسته های اصلی شرقی- غربی و شمالی – جنوبی

خرید اینترنتی سوغات شیراز

خرید اینترنتی سوغات شیراز

خرید اینترنتی سوغات شیراز

صنایع دستی

سوغات شیراز تنها به خوراکی‌ها ختم نمی‌شود. می‌توانید عصر یکی از روزهای سفر به شیراز را به گشت و گذار در بازار وکیل سپری کنید و تکه از هنر دست مردمان این شهر را خریداری نموده و به یادگار ببرید. از محبوب‌ترین صنایع دستی شیراز می‌توان به ظروف قلم زنی، پارچه‌های سنتی، آثار معرق و منبت چوب، خاتم‌کاری و دستبافت‌ها اشاره کرد.

قالی شیراز

قالی شیراز یکی از معروفترین سوغات و صنایع دستی این شهر به شمار می‌رود که نوع بافت آن با سایر شهرهای ایران متفاوت است. نوع گره‌ها، نحوه پودکشی و دارها شیوه‌ای متفاوت دارند که آن را متمایز می‌کند. در بازار وکیل به راحتی می‌توانید بهترین نوع این قالی‌ها را پیدا کنید.

قلم زنی

قلم زنی یکی از جذاب‌ترین هنرها و صنایع دستی ایرانی است. در این هنر، روی فلزاتی نظیر طلا، نقره و مس حکاکی می‌کنند. آثار قلم زنی بر روی ظروفی نظیر گلدان و قندان فروخته می‌شود.

 

سوغات شیراز در تهران

مجموعه اصل تبریز با بهره گیری از امکانات پیشرفته و باکیفیت و استفاده از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه در جهت رضایت شما مشتریان عزیز گام بر می دارد مجموعه اصل تبریز یکی از بهترین فروشندگان (کلی و جزئی) انواع محصولات اعم از میوه خشك و خشکبار و تنقلات سالم وسوغاتی شهرهای مختلف در کشور به ویژه مصرف کنندگان خانگی -رستورانها-سفره خانه ها میباشد

به منظور اطمینان خریداران محترم مجموعه اصل تبریز ،با طی کردن مراحل لازم و قانونی موفق به کسب نماد اعتماد تجارت الکترونیک از وزارت صنعت معدن و تجارت گردیده است و علیرغم فروش اینترنتی و سفارش تلفنی محصولات ،فعالیت کاری و آدرس محل فعالیت و تمامی شماره ها مورد تایید این سازمان قرار گرفته است

بدون شک پیشنهادات و انتقادات سازنده همه مشتریان و مصرف کنندگان ارجمند کمک شایانی به پویایی و حرکت رو به رشد این مجموعه خواهد نمود.

 

ایمیل: asletabriz@gmail.com

تلفن تماس : 02188571327 ،   02188561305

(پاسخگویی ٧ روز هفته به جز روز های تعطیل)

آدرس : فروشگاه آجیل و خشکبار اصل تبریز واقع در تهران شهرک غرب بلوار دادمان غرب بعداز بیمارستان آتیه پلاک۴۳

 

 

در شیرازیاب ببیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *