دسته‌بندی نشده

خواستگاری در حافظیه شیراز

خواستگاری در حافظیه شیراز

خواستگاری در حافظیه شیراز

این روز ها خبر خواستگاری در حافظیه شیراز جنجالی به پا کرده است. این خبر در فضای مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

اگر میخواهید درباره این موضوع اطلاعات دقیق و بیشتری را داشته باشید این مطلب از شیراز بین را از دست ندهید.

جهت روشن گری عمومی برای خواستگاری در حافظیه شیراز:

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، از منظر پیشگیری و رفع ابهامات موجود در مورد حافظیه شیراز، مقاله زیر را به جهت روشنگری و ارتقای آگاهی عمومی منتشر می کند:

حافظیه شیراز، مکانی بی‌نظیر است که در پیکره‌بندی فرهنگ و هنر ایران نقش بسزایی داشته و همچنین به‌عنوان مکانی متبرک برای تقارن و حضور مداوم توریست‌های داخلی و خارجی شناخته می‌شود. استاد حافظ، از لحاظ طنز و جذبه کلامی، یکی از بزرگان لوح تاریخ می‌باشد.

بنا براین، امر حفظ و نگهداری آثار حضرت حافظ، مخاطبین بسیاری را به خود جلب کرده است. علاوه بر تاثیر بر زندگانی افراد، حایرانهای حافظ در زندگی روزمره و مراسم عروسی و تشییع‌جنازه کاربرد دارد.

توجه و اهمیت به آثار و آموزش‌های حافظ، نمی‌توان واقفیت لازم را در کشور داشت اما سعی را دو نمیدانیم مردم را در تداوم ارتقاء روحیه و آگاهی عمومی بکند.

خواستگاری در حافظیه شیراز

خواستگاری در حافظیه شیراز

اعتنا به نظام هفتگی (سه‌سی‌روزه) استاد حافظ و نحوه مطالعه آثار او نقش مهمی در تربیت فکری مخاطبین داشته است و به کنایه از بخشۀ عقل و عشق، دریچه‌اای در مزد نبردهای آینده را ارزیابی این از همه جودمندی‌های حافظ بزرگتر است،عکسل می شوند که عقل و عشق را به کار ببریم بجای بهره طلبی از آن.

با این توصیف برداشت از “حافظ” صحیح می‌شود که تابعیت قومی، تعلق اقوام و خویشاوندی و حتی سیاست در حقیقت همه به تنهایی، ترسیم نمی کند بلکه باید به مواصله درونی، روابط انسانی و قوی شدن مقدسات و جهان و تمایز لازم بین مظاهر کالبدی و روحی آن معتقد بود و فرهنگ نیز همینگونه باید به تدریج ورود به کتاب خواهد داشت.

پشت پرده این خواستگاری:

با توجه به فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است، زوجی جوان در کنار آرامگاه حافظ شیرازی مراسم خواستگاری خود را برگزار کرده‌اند و در آغوش یکدیگر قرار گرفته و به هم بوسه می‌زنند. اما بعد از چند ساعت نشر این فیلم، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس به دلیل بررسی‌های تکمیلی توسط مقام قضایی مقابل محاکمه‌ای قرار می‌گیرد و خبر بازداشت او نیز منتشر می‌شود.

این فیلم حاوی رفتارهای مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی و بی‌حجابی است و بسیاری از افراد به دنبال بررسی و رسیدگی به این موضوع هستند.

خواستگاری متفاوت و دردسر ساز در حافظیه:

عامل جذب گردشگر و توریست همواره امنیت روحی-روانی، اخلاقی و توجه به شرایط فرهنگی هر منطقه و بوم گردشگری است. بنابراین، ایجاد یک فضای منضبط، آرام، امن و فرهنگی ضروری است و مورد تقاضای اکثریت مراجعین به حافظیه و دیگر اماکن تاریخی قرار دارد.

حفظ شرایط مناسب و رعایت مقررات کشور نیز وظیفه متولیان و حاکمان است.

دستگاه قضایی، مستقل در تصمیم و اجرای حکم است و همه باید احکام قضایی را رعایت کنند.

همچنین، دفاع از امنیت اعتقادی و اخلاقی جامعه مسلمان ایرانی، از وظایف این مدیریت است.

ماجرای خواستگاری در حافظیه شیراز:

گفت دستگاه‌های امنیتی و قضایی وظیفه خود را برای مقابله با ایستادگی در برابر قانون به درستی اجرا خواهند کرد.

درباره این ماجرا نیز اظهار شد که مقامات قضایی تصمیمات لازم را اتخاذ و مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتارهای خلاف شرع داشته‌اند،

تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همچنان حق حضور در محیط اداری را ندارد تا پرونده تحقیق و بررسی شود.

ممنون از همراهیتان برای اطلاع از دیگر مطالب و خبر ها از سایت دیدن کنید.

خبر فوری شیراز

حافظیه شیراز

شیراز زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *